Ekkora motorral? Miért??
Szöveges ítélet
A b vectrámat cseréltem le erre a combo-ra. Nem bántam meg, bár egyes dolgok még hiányoznak a régi kocsiból (2l-es motor, automata váltó...)
Egészen áron alul vettem, de vásárlás után volt mit javítani rajta (szerencsére olcsón tudtam gyári dolgokat beletolni, így 2év gari lett sok mindenre és árban még mindig a piac alatt maradt az autó). A kasztnija tökéletes, rozsda nincs, egyben van mint mikor kijött a gyárból.
Az olajszint nem hogy csökkent, emelkedett, mint kiderült ez a magasnyomású szivattyú kopásának a jele (gázolajat enged az olajba). Felújították.
A turbó már kopott volt, végét járta, azt is cserélték.
Veszettül kormolt, ingadozott sokszor az alapjárat, mint kiderült az egr szelep akadt be, így ez is cserélve lett. Most már csak akkor küld egy kis füstöt ha tövig nyomom, egyébként teljesen jó.
A gyári hifi elég rondán szólt, így ezt is cseréltem egy normálisra, most már élvezhető a zene a kocsiban.
Az ülései rövidtávon elmennek, node mire leértem vele horvátba kitört a nyakam. Mindenképp venni kell hozzá egy nyaktámasztó párnát hosszú útra! Vagy egy koreai masszőrt dobjunk be hátra... :)
Tempomatot nagyon könnyű volt beletetetni, egy új kar, egy kábel behúzása és felprogramozás után márt ment is a gyári tempomat. Frenetikus. Bár minden ilyen könnyű és olcsó lenne.
Nem különösen értem miért dicséri mindenki ezt a kis motort itt a népítéleten. Bár városban tökéletes, mindenre alkalmas, node 110 felett már nem olyan szép a világ. 110-nél 3000-ret pörög, 130-nál 3500-at. A fogyasztás is szépen nő, autópályán többet eszik mint városban... 110 fölött hangos is (főleg a szélzaj) és dinamikája már nem is marad, előzni, gyorsítani nem is lehet (bezzeg a vectra 130-tól még szépen tolta magát 200-ig..). Végül is elér a céljához, de hosszútávra szerintem nem alkalmas modell. A hűtője is alul méretezett, ha megpakolva mész vele autópályán nyugodtan felmegy 110fokra is (mutatón persze csak 95-öt mer kiírni...). Szervizben azt mondták ez még normális...
Városban 5,5 körül fogyaszt, autópályán 6-6,5-öt.
Ami viszont nagyon tetszik az autóban, az a hatalmas szélvédő. Látom az eget, a tájat, kész élmény vele kocsikázni. Mindez nem mondható el az A oszlopról, ami szinte mindent kitakar kanyarodáskor...
Hátul rengeteg hely van benne, tökig hátratolt első ülésnél is hatalmas lábtér marad hátul. Csomagtartó is nagy, jól pakolható autó.
Hiányolom a tároló reteszeket (francia konkurenciáéban annyi de annyi praktikus tároló volt itt meg egy sem). Ülés alatt annyi hely van, ládáért kiált...
A konkurenciához képest tökéletesen van összeszerelve (pl. berlingoban a kesztyűtartó gyárilag egy hulladék..) teljesen jól néz ki minden, egyedül a teljes plüss ajtókárpit hiányzik és hogy nem esik kézre az ablaktekerő gombja.
Olajat nem eszik, de mondjuk ezek a cdti motorok fiat motorok, nem a jóöreg GM olajtemetők :)
Összességében jó kocsi, lehet szeretni, ami hibája volt az minden CR diesel kocsinál előjöhet ennyi km-nél, így ezzel számolni lehet... De inkább 1,7-est válasszunk (sajnos amikor én vettem nagyon gyér volt a kínálat, nem volt akkora motorból szép darab:( )
Hibalista
- - Turbótöltő (pontosabban még ment, de már a végét járta) - - Magasnyomású szivattyú (már beengedte a gázolajat a rendszerbe, így emelkedett az olajszint) - - EGR - kormolásból észrevehető a hibája... - - Belső kormányösszekötő rúd
Ide hordtam szervizbe
Opel szakszervíz Esztergom
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 238000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Vectra B | Következő autója? | Még nem tudom, de min. 1.7-es :) |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.8/10) |
