A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Combo (2018)

Combo Combo Life L2 1,2 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Vitorláshajó

Szöveges ítélet

Miért vitorláshajó? Mert olyan nagy belül, mint egy tengeri áruszállító hajó, viszont meg kell vele tanulni "vitorlázni", azaz gázpedálnyomás nélkül gurulni és lassulni, amikor csak lehet, és akkor jól fogyaszt.

Tíz hónapot vártunk rá (külföldön), nyilván a Covid-19 nem segített a gyors leszállításban. 2020 szeptemberének végén vettem át. Azért lett Opel (és nem Peugeot, Citroen vagy Toyota), mert amikor éppen néztem új autót 2019 év végén, akkor csak az Opelnél lehetett szabadon konfigurálni a környékünkön, úgy, hogy benzinmotoros legyen és én válogathassam össze igényeim szerint az extrákat. Minden más változatánál (márkánál) sokkal kötöttebb választási lehetőségek voltak (csak dízel motor a hosszított változatoknál, illetve a magasabb felszereltségi fokozatokhoz).
Viszonylag sokat használom városban és város környékén, viszonylag keveset hosszú autópályázásokra, ezért választottam a benzinmotort, ellenben kellett a sok ülés a négy gyereknek és a hely a cuccoknak. Hátulra kétfele nyíló ajtókat kapott (ez szerintem az egyik legpraktikusabb extra, amit választani lehetett hozzá, nagyon olcsón), a középső sorban külön lehajtható üléseket, mindenhol villamos ablakokat és középre a nagy érintőképes kijelzőt, meg gyári Pirelli Sottozero téligumi garnitúrát acélfelnikkel; egyébként viszonylag szerényebb kivitelű autó, de nekem pont így jó. A családból mindenki imádja, nyolcéves lányom még simán feláll benne, de a nagyok is könnyen forgolódnak. Helyszűkére még soha nem panaszkodott senki.

Én viszonylag sokat vezettem kisteherszállítókat, szóval nem nagyon száguldottam soha életemben, viszont megszerettem a magas üléspozíciót meg a jó kilátást. Itt mind a két dolgot visszakaptam egy személyautósan kényelmes és személyautókhoz képest kifejezetten tágas belterű, szellős öszvérben, amely jól rugózik és egész szépen kanyarodik, szóval elégedett vagyok a menettulajdonságait meg a belső kényelmét tekintve. Belső zajszigetelésben pedig kifejezetten jót alkottak a mérnökök, tök csendes belül a kocsi. Egy dolgot bírnék elviselni, egy fele ilyen vastag A-oszlopot bal oldalt; körforgalomban komplett autót, zebra előtt kétgyermekes babakocsis családot képes kitakarni balról, de tényleg olyan sokat takar ki, hogy zebra előtt az oszlop mindkét oldalán kilesve csavargatom a fejem jobbra-balra mint a kutya, amelyiknek toklász ment a fülébe.

A motor tök kellemes meglepetés volt a kezdetektől fogva. Ugye a száguldozás alapvetően kizárva, de teszi a dolgát minden körülmények között és öröm pörgetni. A normális tempójú közlekedésre tökéletesen elegendő, pörgetve meg húz is, ha kell. Én ledöbbentem, hogy a télre eső bejáratási időszakban, amikor szinte csak városban és város környékén használtam, rövid utakon, 7 liter volt az átlagfogyasztása. Ez azóta sem ment feljebb, 6,6 - 7 liter között járok vele és külön dicséretet érdemel, hogy a fogyasztásmérője nem csal, hanem pontos értéket mutat. Ehhez a kedvező fogyasztáshoz azért az is kellett, hogy hozzászoktassam magam a motorfékes lassításokhoz a kocsival....ööööö....vagyis...hát nem, mert motorfék az szinte nincs is, iszonyat hosszú ideig lassul és siklik a kocsi, gondolom, ha már mozog a másfél tonna a seggem alatt, akkor nem akar megállni. Lényeg a lényeg, ha erre tud figyelni az ember, akkor viszonylag kevés benzinnel is élvezetesen lehet autózni. Ennél a szívóbenzines 1,4-es i30 Hyundai kombim is többet fogyasztott, pedig az egy delfintestű, lapos szépség volt ehhez képest a koptatott orrú téglához képest.

A 30.000 km-es olajcsere és szervízperiódus nyilván csak áprilisi tréfa, első olajcsere 5.000 km-nél volt, a többi 10-15000 km-ként jön majd, hiába csodálkozik a sok munkafelvevő.

Update 1, 2021: Megvolt az első éves nagyszervíz 18.000 km után. Természetesen semmi baja.

Update 2-3, 2022: Olajcsere 32.000 km-nél, második éves szervíz 41.500 km-nél, minden O.K.

Update 4-5 2023: Visszahívási akció keretében kicserélték az alsó motorvédő lemezt (tűzveszélyességi indokkal); szervíz 57.000 km-nél: csak olajcsere, fagyálló pótlása, általános csekkolás (ez kis szervíznek számított).

Update 6-7 2024: bal első kerékagycsapágyat kellett cserélni, de garanciában megoldotta a szervíz. 60.000 km-nél megvolt az újabb szervíz, csak fékpofákat kellett cserélni elöl.

Eddig elégedett vagyok a kocsival, kivéve a festését. Azért a fedőfestékkel nagyon takarékosan bántak a gyárban, csak a jól látható helyekre jutott, a motortérben, az alváz alsó részén sok helyről hiányzik. Kerékcserekor vettem észre, hogy a hátsó felfüggesztés felső rögzítési pontjánál egy peremes kis részen vastagon megáll a por és dzsuva, ott majd könnyen megindulhat a rozsda, szóval egy alvázvédelem elengedhetetlennek tűnik. Főleg, hogy hosszú távra tervezek ezzel a nagy döggel. Főleg, hogy mennyire megdrágultak a kocsik, mióta ezt vettem, néha nem hiszek a szememnek.

Nyilván nagyon nem tetszik, ami az elmúlt években kiderült az 1,2-es csodálatos Puretech motorok olajban futó vezérműszíjának problémájáról és a járulékos bajokról emiatt a konstrukció miatt, de folyamatosan nézem a szíj állapotát és csesztettem a szervízemet is, a 80.000-nél esedékes karbantartás során cseréltetem a vezérműszíjat.

Hibalista

- Majd' négy év alatt eddig egy első kerékagycsapágyat cseréltek garanciában.

Ide hordtam szervizbe

Külföldön, nem releváns.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2020
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 75500
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? i30 CW Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Combo 2018

További ítéletek (4 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)