Luxus csokibálna
Szöveges ítélet
Sokat vártunk rá, de nagyon megérte!
3 gyerek miatt muszáj volt bővíteni a szekeret, mert egy nagy kombiban sem fért el a család rendesen.
Az első benyomások alapján nagyon szerethető ez a nagy dög. Az árkategóriájában (a PSA tesókkal együtt) szerintem verhetetlen, ár/érték/felszereltség arányban nem találtam jobbat.
A külsejét nem fogom elemezni, mert hát elég egyszerű a formaterve, egyedül az orra ami igazán csinos szerintem...
Kezdem a negatívumokkal, amik jöttek az első benyomásokkal. Ezek mindegyike a beltérben van.
1.: Én nem vagyok egy magas ember, de az ülőlapja az ülésnek a vezetéshez szerintem rövid.
2.: A váltó nem esik nekem kézre, kicsit magasan és messze van.
3.: A visszapillantó tükör picike, alig látni át vele az autó dimenzióit.
4.: A klíma szabályzása ugyan egyszerű, de a váltókar mögött van, így állítgatni kényelmetlen.
És a pozitívumok.
Féltem az 1.2-es turbós motortól, de igazán meglepett. A hangja egy tipikus 3 hengeres kuruttyolás, de a karakterisztikája remek, ezt a nagy bódét is remekül ugrasztja. A kormányzása pontos és semleges, már-már túlontúl könnyű. A hangszigetelés pazar, süket csend van az utastérben, gyorsításkor hallani távolról a motort. A váltó puha, pontos, pont jó. A fogyasztása nekem 7,5 liter körül kezd megállni, de állítólag kevesebbel is beéri.
Nekem az audió rendszer teljesen elfogadható, a telefonnal párosítgatás gyors, a telefonálás minősége tökéletes, a zene hangzása elfogadható.
Rengeteg hasznos extra van benne, amiket még tanulgatok, de mindegyiknek logikus és egyszerű a használata, csak épp szokni kell ha az ember másik típusból ül át.
A sávtartó nagyon finoman működik, aranyosan korrigálja ha átcsúsznánk másik sávba, komolyabb esetben azonban hisztizik. :)
Kormányról jól lehet állítgatni mindent, kézre esnek a dolgok.
Egy ekkora kasztnihoz mindenképp hasznos a tolatókamera illetve a radarok körbe, mert így biztonságosabb parkolgatni. Ezek a gyári parkolás-segítő holmik pontosak, a kamera képe elfogadható a kijelzőn, bár este már elég zajos.
A helykínálat elképesztő, felnőtt ember is bátran utazhat leghátul, mert van fej és lábtér bőven. (ez mondjuk inkább a hosszított verzióra vonatkozik.) Pakolórekeszből van bőven, hátul is van USB aljzat, 12V-os dugasz stb...
Szervíztapasztalatom egyelőre nincs, ahogy hiba sem.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2020 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Avensis 2.0 D4D | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
