Szeret az út szélén állni?
Szöveges ítélet
Újonnan vásároltam, közel 35 éve vezetek , komótosan, többnyire városban. Számtalan autóm volt már,de ennyire problémás csak az egykori Dáciánk volt talán.Egyszerűen széthullik alólam.Még egyetlen autómban sem kellett a motort megbontani, ennek meg átugrik a vezérműlánca 62 000 Km után? Folyamatosan újkora óta garázsban alszik a fényezése pedig olyan matt, mintha 20 éves lenne.Átlagosan 15000 Km-t megyek vele évente, és többet kell ráköltenem mint a másik négy autónkra összesen.Pedig évente cseréltetek olajat szűrőket stb. A futómű sem valami strapabíró, folyamatosan cserélgetni kell benne az alkatrészeket. Az elektromos hibák sem kerülik el, legutóbb a klímavezeték csatlakozása jött szét, pedig külön dobozban található.
Amikor hibajelzést tapasztaltam a kijelzőn a márkaszervízben nem tudták megfejteni a problémát. Átautóztam a maszek Bosch szervízbe ( Eller Pécs), nekik 10 percükbe telt a hiba behetárolása.Kommentáljam? Inkább mégse, nem szeretek csúnyán beszélni.
A kocsinak egyetlen jó tulajdonsága van, az pedig a fogyasztása. Átlagosan 5.5 liter városban. A fogyasztás gazdaságosságát viszont felemészti a fenntartás gazdaságtalansága.
Még két ilyen szekerem van ,mindkettőben vezérlést kellett cserélni 100000km alatt,+ kormányművet az egyikben, a másikban pedig féltengelyeket, az apróbb futóműalkatrészekről nem is beszélek. Nyáron egy klímacső durrant szét , javítani nem lehetett a cső ára 50 000 Ft volt....
Ez előtt volt egy első szériás Combóm, még a gömbölyű, 150000 Km-t ment az eladásáig,a kopó fékbetétektől eltekintve, csak egy hátsó kipufogó dob kellett hozzá, valamint a tető feletti légterelő idomot kezdte el kóstolgatni a rozsda.
Ha még azt lehetne kapni ,gondolkodás nélkül vennék belőle újat, de ezt a szériát még egyszer nem!
A legutóbbi értékelés óta "csak" az alábbiak történtek:
Vízpumpa,és újbóli generátor hiba, szétdurrant olajcső, még jó, hogy dízel, mivel ha benzin fröcsögött volna a forró motorra és a kipufogóra, most nem koptatnám a billentyűzetet, a kartertömítő ragasztó elengedett, a motorolaj elkezdett folyni. Ennek elhárításához le kellett bontani a kipufogót, turbót stb. Ezután a kocsi nagy melegben nem akart indulni, csak csattogott és eszméletlen durva hangokat adott- érdekes módon hidegen nem csinálta, meglepő módon a gyenge akkumulátor okozta a jelenséget.
Elkormolódott utána a teljes csőjárat, és az EGR szelep, hála a sok városi üzemnek.
Következő meglepi egy vízcső lyukadás, hirtelen elfolyt az összes víz, egy cső oldala nyílt ki, mázli ,hogy pont a városban egy leparkoláskor adta meg magát, és nem előző nap mikor Bivalyborzasztó külsőn jártam vele.
Újból elkezdett a vezérműlánc csörögni, hurrá, 104000 Km-t tettem meg az autóval és még csak a második vetérlés garnitúra kell bele! Ki tudja miért, hangos kacaj tör föl belőlem, mikor olyan hirdetést olvasok, melyben az áll, hogy " rendkívül megbízható 1.3 CDTI motorral szerelve". Talán azt értik alatta, hogy rendkívül megbízhatóan biztosítja a szervizeknek a biztos munkát? Részemről biztos nagy ívben elkerülöm azokat az autókat, amelyek ezzel a motorral készültek. A bicajomon komolyabban néz ki a lánc, mint ami ebben a rettenetben van. Anno azt gondoltam, mikor megjelentek, hogy a vezérműszíj egy vicc, most kiderül, hogy a modern technológia igenis képes hosszas és gondos tervezést követően ipari hulladékot előállítani acél és annak ötvözeteiből is.
Hibalista
- Féktárcsák+betétek 30000 Km után - Generátor 52000Km-nél - Izzítógyertyák 54000Km-nél - Komplett vezérlés lánc, stb 62000Km-nél - Vízpumpa, generátor 85000Km-nél - Résolajcső 87000 Km-nél - Kartertömítés90000Km-nél - Akkumlátor 93000Km-nél - EGR tisztítás 95000Km-nél - Vízcső lyukadás 102000Km-nél - Koplett vezérlés ,vízpumpa stb újból 104000Km-nél -
Ide hordtam szervizbe
Opel márkaszervíz nem ajánlom
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Eller szervíz Pécs
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 104000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Vanette | Következő autója? | Nem tudom még |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.7/10) |
