Opelt soha
Szöveges ítélet
Én egy Fiat punto van után ültem bele, előszőr nagyon tetszett, hogy nem pattog az úton, nagyon jól gyorsul, jók a fékek. Mindez tartott az első 5000km-ig amikor egyszercsak a műszerfalon elkezdett világítani egy sárga kis hibajelző lámpácska, és a motor ereje is felére csökkent. A szervízben elsőre nem tudták megmondani a hiba okát, csak másodjára amikor ugyanezt produkálta, és kiderült a turbó a hibás. Két hét múlva visszakaptam. Nemsokára a szélvédő kezdett el berepedni magától a bal alsó saroktól, csere. Olyan fél éves kora körül kezdte el produkálni, hogy reggeli motor indítás után 10mp múlva elkezd az alapjárat ingadozni, majd ezek után le is áll, majd nehezen lehet utána beindítani, utána egész nap semmi baja, egész másnap reggelig. Szervízben ezek után kicserélték az üzemanyag szivattyút, egy darabig jobb lett, de egy idő után megint elkezdte produkálni a hibát. (cégünknél több ilyen tipusú autó is van és háromnál ugyanez a hiba előjött) Még mindig nem tudják a hiba okát. Múltkor mentem vele a 2/a-n Vác felé, mondom magamban megelőzöm a teherautókat, hirtelen a műszerfalon egy padló gáz után el kezdet világítani a sárga hibajelző lámpa, a motor erő hírtelen a felére csökkent, kín keservessen tudtam 90-el megelőzni a 80-al menő teherautókat hátulról meg toltak le szépen, biztos szidták a ..... Nagy nehezen félre áltam, motor újraindítás és lás csodát mintha mi sem történt volna visszatért az erő a motorba.(pc-nél is így szoktam) Azóta azért jobban megnézem, hogy biztos legyen az előzés kimenetele, ezek után sosem lehet tudni. Szerintem az ABS nagyon érzékeny sokkal elöbb el kezd dolgozni mint kéne, télen volt úgy a kéziféket is be kellet húzni mert nem lassult semmit az autó. Most volt 80000km-es szervizen az olajat úgy cserélték ki, hogy az olajszűrőnél nem cseréltek tömítést és mindig nagy tócsát hagyott maga alatt az autó, ezt a hibát is csak másodjára tudta a szervíz orvosolni. Hidegebb időben nagyon nehezen melegszik fel a motor üzemi hőmérsékletre. Az ülés nekem nagyon kényelmetlen hosszú távon, a derekam mindíg megfájdult benne, azóta beraktam az űlés kárpít alá egy kis szivacsot deréktámasz gyanánt, így most jobb lett. Összeségében én nem venném meg magamnak, de hát a cégünk így döntött. Én még a kis puntót mindig megbízhatóbnak tartom, pedig abba 240000km et raktam bele, és nem nagyon volt kimélve.
Frissíteném a történetet, most kicsit tömörebben.
7 év és 322500 kilométer után annyiban változott a véleményem, hogy elkezdtem becsülni az öreg vasat, mert ennyi kilométer alatt csak kisebb problémák voltak vele.
Egy üzemanyag cső.
Egy vízcső.
Hátsó féknyereg, és fékcső cserék mert menet közben szorult a fék.
Szélvédő csere kőfelverődés miatt.
Már sokkal megbízhatóbbnak tartom, de még mindig azt állítom, hogy nagyon kényelmetlen az autó.
Saját célra még mindig nem kéne.
Hibalista
- 5000km után turbó csere, reggeli motor indítás kínszenvedés(szerviz nem tudja az okát) kormány összekötő gömbfej.
Ide hordtam szervizbe
Opel Duna.
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 322500 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Fiat punto van | Következő autója? | Japán |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.3/10) |
