Hát, ez úgy gáz ahogy van
Szöveges ítélet
Az idő előrehaladtával a COMBO-sztori az OPEL részéről elég érdekes fejlődési irányt mutat. Az első szériából való 1.7 dízellel 250.000 km-ig nem volt különösebb gond, motorjával még 300.000km-nél sem, az utód 1.7 DI a turbóval kapott +5LE-t és egy 200.000km felett halódó vagy teljesen meghaló adagolóvezérlő elektronikát, majd jött az 1.3 CDTI újabb +5LE-vel, amit valahol jól eldugtak. Papíron minden paramétere jobb az 1.7 DI-nél, de még a rövidebb váltóáttételeivel sem megy jobban. Van valami típushibája a kuplunggal, vagy lendkerékkel vagy mivel annyira nem értek hozzá, csak hallom és érzem, hogy alapjáraton a motor felől kattogó hang jön, ami alacsony fordulaton gyorsítva (ami egy kicsit "nagyképű" kifejezés ennél a kocsinál, de hidegen igyekszem nem nyüstölni) a kattogó hang felerősödik, majd az autó el kezd rázkódni. A hűtőfolyadék tartálya tele van korommal a szervíznek nem volt rá tippje hogy mitől. 4-5000km-ként 0,5 liter olajat rá kell tölteni (100.000 km van benne). 1.800-as fordulatszám alatt a motor nagyon gyenge, már többször is lefulladtam vele (több mint 700.000km-t vezettem már ebből ebből 300.000km-t a szintén turbódízel előddel ami 2000-ig volt halott, de még azzal sem fulladtam le soha). Autópályán nagyon hangos, ráadásul kellemetlen frekvencián búg, ezen nem változtatott a motorcsere, ez pont ugyanilyen sz´r volt az előzőben is.
Hibalista
- Ablaktörlő-motor, kuplung, rángat, torpan, 8-9000km-ként 1l olaj.
Ide hordtam szervizbe
OPEL Kövesdán
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 102000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | COMBO 1.7 DI | Következő autója? | Amit kapok a cégtől |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.1/10) |
