A "tehernek" jó, de érdekel valakit a sofőr?
Szöveges ítélet
Cégesautóként használtam.A XXI. században egy 1.7 literes turbódízel motorból 65LE az gáz. Hiába a a megbízható ISUZU technika, ez a teljesítmény egyszerűen kevés, még egy jó légellenállású, általában terheletlenül futó személyautóba is nemhogy ebbe, ami üresen 1250kg és olyan a légellenállása mint egy hűtőszekrénynek (ha valaki esetleg nem ért annyira az aerodinamikához: a hűtőszekrény légellenállása=rossz). A motor karakterisztikája szörnyű. 2000-es fordulat alatt gyakorlatilag használhatatlan, aztán egy kis kedv 3500-ig majd onnan mélyrepülés. 4500 fölé húzni meg tök felesleges. A motor nagyon hangos! Autópályás tempónál folyamatos kellemetlen frekvenciájú dübörgés, ráadásul ez 130 környékén a legzavaróbb, 150-nél nem csendesebb, de más a frekvencia és elviselhetőbb. A futómű korrekt mi általában kb. 200kg terheléssel használjuk, így pont jó. Az utastér puritán, az ülések kényelmetlenek. A motor nehezen melegszik be, későn jön a fűtés. Mínuszokban ez akár 20-25 km autózást is jelenthet, ami akár fél órába is telhet reggeli forgalomban. A fékek jók, főleg az elsők (belső hűtésű tárcsa, 185.000 km-nél kellett először betétet cserélni, a tárcsával együtt!!!), a hátsó dobfékek hamar fáradnak, egy komolyabb fékezés nagy sebességről és utána már ütnek is. Az első 200.000 km-t gyakorlatilag hibamentesen futotta, utána már voltak vele kisebb-nagyobb gondok. Az adagolóvezérlő elektronika pl. a cég mind az öt autójában tönkrement 180.000 és 200.000 km között, csere (350.000-400.000 Ft.). Az enyémbe sajnos csak javították 90.000 Ft-ért ami után a kocsi folyamatosan a legváratlanabb és legkellemetlenebb szituációkban torpant, vagy rángatott. 225.000 km környéken a motor elgyengült (végsebesség 140km/h), a váltót pedig folyamatosan kidobta ötödikből (ez szintén egy olyan hiba ami minden autónál jelentkezett a cégnél, 200.000 km környékén mindegyikbe váltót cseréltek.). Teherautónak nem rossz , ha valaki lecseréli 150.000-160.000 km környékén, jól pakolható, addig megbízható, a sőfőr meg kit érdekel az üljön be aztán vezesse!
Hibalista
- Adagoló vezérlő (90.000), váltórudazat(gari), indítómotor(70.000),váltó...
Ide hordtam szervizbe
OPEL Kövesdán
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 278500 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | COMBO 1.7 D | Következő autója? | COMBO 1.3 CDTI |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.7/10) |
