A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Calibra (1990-1997)

Calibra C20XE 4x4 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szeszélyes szerető, avagy sportkocsi olcsópénzért!

Szöveges ítélet

Hibalista

- Hátsó jobb váznyúlvány beszakadt
- Klíma nem működött
- szervóolaj folyt, mert a kormánymű rozsdásodott
- először a hűtő lyukadt ki, majd a vízpumpa halt be, utóbbi következménye egy vezérműszíj-szakadás(4 szelepcsere, szíj, görgő, feszítő, vízpumpa, olaj)
- összkerék működött, amikor kedve volt

Ide hordtam szervizbe

2007 nyarának végén vettem a kocsit 600 000.-ért egy neppertől. Ha valaki calibra vásárlásában gondolkodik, akkor egy jó tanács, hogy vigyen magával 2-3 szerelőt, és nézesse meg a kiszemelt példányt, mert akárhogy is nézzük 11 évnél fiatalabb példány már nem létezik. És a calibráról azt is tudni kell, hogy egy igazi szerető. Amikor szeret, és nincs harag, az egyik legélvezetesebb társ, szeret, és nem lehet nem viszont szeretni, de ha harakszik, akkor kegyetlen jószág, és mélyen a zsebedbe tud nyúlni, hogy kiengeszteld!

2 héttel megvásárlás után engem rögtön meglepett egy hátsó nyúlvány-beszakadással! Nem számítottam arra, hogy hibátlan a kocsi, de ilyen gyors hibát sem vártam tőle. Ráadásként a rúgót is eltörte a rá irányuló ütés. Az uj rúgóm 30/30-as ültetésű Merwede rugók voltak. Miután ezt kijavítottam jött a következő hiba. Egyik hazafelé irányuló utamon morogni kezdett v.-mi, a motortérben. Mint utólag kiderült a szervó hiányolta az olajat, amit egy kilyukadt nagynyomású gumicső jóvoltából a motortérben meg is találtam...azaz inkább a motor külső falán, és a gépháztető-szigetelésen. Evvel a rásegítő még nem elégedett meg, mert miután a hibát kiküszöböltem, nem maradt abba az olaj fogyása, bár 2 percről lerövidült 4-5 napra a szervószivattyú elégedetlenségét jelző hang megjelenése. Ekkor kiderült, hogy az előző tulaj igénytelensége miatt a kormánymű nem megfelelő szigetelése ahhoz vezetett, hogy sár rakódott a munkahengerre, és rozsdásodott, és ez kikezdte a tömítést. Leegyszerűsítve a kormányműből is (eleinte csak csöpögött, majd) ömlött a szervóolaj. Ezt is sikerült kiküszöbölni végül egy kormányműcserével, ami használt volt, lévén, hogy az új kormánymű 250 000.- körül volt. Itt jött egy kis mézeshetek szakasz. én elnéztem neki, a minimális olajfogyást, ő pedig nem baszogatott újabb nyűgeivel. egészen a tél beállta előttig. Akkor kilyukadt a hűtőm. Röhejes módon: kidörzsölte a klíma csöve. Kerestünk újat, bontottat, de ehez a motorhoz legalább 5-fajta volt, és egyik sem aprópénzes újban. bontottban meg lehetetlen volt találni. Maradt a kijavítása. Örömóda: olcsón, és tökéletesen sikerült.

Most szólnék pár szót a Calibrák kényes oldaláról: 4x4. Nekem működött, amikor kedve volt. biztosíték bedug, és megy, ameddig rá nem fékezek. Akkor ugye a biztonsági mechanizmusnak szét kell oldania, a fékerő elosztás végett. ezzel nem volt gond...bárcsak ezzel lett volna. viasza viszont már nem nagyon tudta kapcsolni. A szétoldásnál pedig a kocsi alól nagy kattanás-szerű hang jelezte. hogy nem teccik neki a szétoldás-művelete. Az osztómű pedig zúgó hangot hallatott magából nagyobb sebességnél, amikor épp működött. Olajcsere után is.
Jó dolog az összkerék, éh ha épp működik életet is menthet. Télen rengetegszer mentett meg, a lejtőn visszafordulástól. PL: Idióta pickups-os miatt elvesztettem a lendületem, amivel simán felcsúsztam volna, és meg kellett álnom..az elindulás már nem igazán ment. Ekkor motor leállít, biztosíték betesz, motor beindít, és mintha nyáron forró úton indultam volna el. Imádtam.
De vesztemre támaszkodtam is rá. Szilveszter, friss hó leesik, biztosításként öszkerék bekapcs. Kanyarban kutya ki, ráfékez, sodródik, és mivel számoltam a 4x4-re, és az nem akart viszakapcsolni, így az első lámpám ,és a sárvédő-idomom látta kárát. ekkor szembesültem vele, hogy egy gyári lámpa 60 000.-/db (nem pár!). használtan jutányos áron sikerült szereznem egyet, így csak 30 000.- volt, de csak a lámpa, és az sem motoros, amien előzőleg volt benne.

Ezek után egyik pillanatról a másikra elszakadt a vezérműszíjam. Utólag kiderült, hogy a vízpumpám kicsit csapágya volt. a szakadásnak köszönhetően elvesztettem 4 szelepemet is. Összesen 60 000.-be volt ez a művelet, és munkadíj nélkül, mert rokon csinálta. A vége felé erőteljesen kezdett kifelé jönni rajta a korrózió is, és fény derült a padlólemezen tátongó lyukra is.

Mindezek után a kocsit 300 000.- ért sikerült eladnom. Az egészben az a szép, hogy szerencsétlenségemre egy igen szarrá agyabugyált példányt kellett kifognom(bár a hiedelmekkel ellentétben a motorjára semmi panaszom nem volt), de azt nem sajnálom, hogy calibrát választottam. Amit sajnálok az az, hogy tul sokat adtam érte, és hogy nem nézettem meg jobban megvásárlás előtt, de az ember haláláig tanul. Minden hibája ellenére imádtam a kocsit. Még a szeszélyeivel együtt is. Eladásának oka nem az állapota volt, hanem, hogy evvel kellett melóba járnom, és napi 50-60 km ekkora fogyasztással nem kifizetődő. (10-12 /100)

És hogy kiknek ajánlanám? Azoknak akik sportos kocsira vágynak, de nincs rá többmilliójuk, és nem sajnálják rá az időt. Törődést ugyanis igényel. Ha a szervizek be vannak tartva, és mindenre figyelve van, akkor egy nagyon jó kis kocsi ez, kár hogy az enyémre nem figyelt az előző tulaj.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 1991
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 130000
Megbízhatóság (6) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? Astra F 1.4 Következő autója? Opel Astra G Bertone Cabrio 1.6
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Calibra 1990 (1990 - 1996)

További ítéletek (139 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)