Kár, hogy elöl hajt
Szöveges ítélet
Kényszerb?l cseréltem, mert az Omegámtól máshogy nem tudtam szabadulni. Másod autóként használjuk egy 124 Merci mellett.
A megtett 40.000 km alatt megszerettem, a néhány hibáját megszoktam.
- sportkocsihoz méltatlan hosszu úton kapcsolható váltó
- "három szintben" elhelyezett pedálok, az Opelnél már szolhatna valaki, hogy ez így nem jó, az új Astra OPC-nél ugyanígy vannak
- a legnagyobb hiba ekkora teljesítménynél az els?kerékhajtással, ez vicc, vizes uton 3.-ban 90-ig gázadásra mindig kipörög a kerék, szárazon kettesben ez csak 70-ig igaz,
kanyarban egyszerüen csak gurulni lehet, igaz, hogy gyorsabban mint a legtöbb konkurenssel
Ezek voltak a hibák.
Most a pozítivumok.
A motor szuper most van benne 245.000 km, olajfogyasztás 1 liter/6000 km, cserét?l-cseréig, ez elfogadható. Semmiyen hibája nem volt, nincs olajfolyás. Nyomaték a pincét?l padlásig, + 3600-tól elindul, mindez 7-8 literes átlag fogyasztással, 6,5-7 országuton 100-130 közti utazó sebességgel, 8,5 városban
állandó nyomulással. A teljesítmény pedig elég, nem mondom, hogy nem látnék még + 50 LE-t szívesen, de nem sok ellenfele van bármikor leáláz nagyobb teljesítmény?nek mondott autókat.
Futóm? els?kerékhajtáshoz képest nagyon jó, sportos (bár gyanítom, hogy sport rugók vannak benne mivel alacsonyabb a társainál), ugyanakkor kényelmesnek mondható, nem ráz, nem üt fel.
Fék sok új autónénál jobb, bár az ABS a 20 éves Merciét?l még tanulhatna.
Sportkocsiban ekkora csomagtartó szerintem nincs még egy.
Gondoltam rá, hogy megajándékozom egy kis optikai tuninggal, de akárhogy nézem ez a kocsi úgy szép ahogy van, minden tuning csak gagyinak tünne rajta.
Bels? tökéletes 15 év alatt nincs kiülve az ülés nem kopott a kárpit, nem zörög semmi és minden mük?dik benne, kár hogy nincs gyárilag csomagtartó világítás, vagy van csak el van dugva.
Összeségében nagyon megvagyok vele elégedve.
Egy fontos dolog én vagyok az els? magyarországi tulaj valószin?leg ez is a titka a jó m?szaki állapotának.
Hibalista
- Opel betegség a gyertykábel, ködös párás id?ben hajlamos áthuzni. 30 ezer egy garnitura amit soknak találok.
- Még egy hiba a tompitott kritikán aluli, ilyen teljesítménynél veszélyesen gyenge. 90 ezerért nem cserélem, sötétben lasabban megyek.
Ide hordtam szervizbe
Saját magam szervizelem, javítást a kipufogót leszámítva nem igényelt
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 205000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | BMW 524TD | Következő autója? | Mercedes C;E |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
