Egyszer imádom, egyszer utálom
Szöveges ítélet
Vártam rá! NAGYON! Az első olyan autó volt, amit saját pénzből, hitelből vettem. Eleinte nem is volt semmi gond vele! Sőt!
Aztán 4 hónap múlva hengerfejes lett az autó. Az összes csövet is ki kellett cserélni. Azt mondták, ez 16 szelepes betegség, előfordul! Alig két hete készült el a kocsi, elroppant a váltó is! Azt mondták ez is előfordul, van aki már 3-at is eltört! Csere! Azóta a váltókulisszában is történt valami, nem lehet rendesen váltani az autóval.
Valamilyen cső állandóan megadja magát a motortérben! Bosszantó apróságok jönnek mindig elő! Filléres kiadások (3-4000 forint), csak mindig van valami!
Amúgy, amikor éppen minden jó, akkor imádnivaló! Egy csomó okosság van rajta (power-cap, kipufogórendszer), belül iszonyú kényelmes és elegáns (vajszínű bőr, fűthető ülés). És közben iszonyú jól megy! A chippel 8000-ig forog, a múltkor egy vadi új CL500 jött mellettem kb. 120-ig. Utána otthagyott, de addig tartottam a tempót. Következő lámpánál a tulaj kérdezte, hogy turbós-e, mire mondtam, hogy sima szívó motor van benne. Persze megkérdezte rögtön, hogy még mi van benne!
Igazából kevés megkímélt darabot lehet találni! És mint kiderült, midegyiknek van valami általános betegsége. Igazából, ha sikerül egy jó állapotút kifogni, és vigyáz rá az ember, talán hálás kocsi tud lenni! De így, hogy sokadik tulajdonos valaki, ráadásul azt sem tudja, hogy előtte mit kapott szegény járgány, nagyon nehéz! Pedig még a fogysztása is baráti, 120-nál 7,2 - 150-nél 9, városban pedig elmegy 8,5-10 között (igaz a chip óta eszik ilyen óvatosan!).
Az enyém szerencsére hírből sem ismeri a rozsdát!
Szóval, ha sikerül egy valószínűleg kevéssé törött példányt összeszedni, akkor sem biztos, hogy műszakilag megállja a helyét! Inkább olyanok vegyenek ilyen járgányt, akiket nem zavar, ha mindig kell valami apróságot szerezni bontóból (ami nem nehéz a sok leharcolt példány miatt!) és így sokat kerül szerelőhöz (mert olyan helyen van baj, amihez másképp nem lehet hozzáférni).
Hibalista
- hengerfej
- váltó
- váltó tömítés
- váltó kulissza
- fedélzeti computer
- tetőablak
- generátor
- motortérben gumicsövek
- fékbetétek
Ide hordtam szervizbe
Budaörs
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 183000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 33 | Következő autója? | Civic vagy Polo |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.6/10) |
