A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Calibra (1990-1997)

Calibra 2.0 16V, 

Az ítélet értékelése
4,7(3 db)

Csak semmi szuperlatívusz.

Szöveges ítélet

Gyerekkori álom, mindig ilyet és ezt szerettem volna. Ár-érték arányban kitűnő.
300 km.-t mentem(tünk) el érte, kisebb dolgoktól eltekintve mindent tudtam róla. Príma metálszürke a gép (Mistralgrau-metallic vagy mi), a gyári 15"-os alun (téli szett) kívül kaptam hozzá 16-os nyárit, elektromos tető, ülésfűtés, blabla, bőrön kívül full extra (akkoriban). A bőrt utálom, kifejezetten anélküli autót akartam.
Szóval a próbaúttal semmi gond és már jöttünk haza, amikor kivillant az ótópálya belső sávjában 130-as tempónál (természetesen) egy sárga olajoskanna. Első rémületre félreálltam, gyors infócsere után kiderült, hogy csak az olajfogyást jelzi, megnézzük. Jó helyen van a szint, azóta kiderült, hogy a benzinen kívül semmi folyadékot nem eszik, úgyhogy a teknőben lévő olajfogyás-előrejelző okoskodott.
Hozzá kell tenni, hogy egy motorgenerál után pár ezer km.-el vettem a kocsit, ami anyagi romlásba döntötte a tulajt, tehát semmi füstöt nem lehet kicsikarni a gépből jelenleg, gondolom a gyári teljesítmény is megvan benne. Egy valamit kihagytak a cseréből, ami baj: a hidrotőkék tuti csereérettek voltak akkor is, de gondolom a sok százezer Ft.-os szervízszámlához nem hiányzott még egy 50-60 ezres kiadás, egy tőke alsó hangon is 3500 Ft. Kell 16 db., plusz a járulékos apróságok. Szóval a mínuszokban van hangja egy rövid ideig, pedig a legnagyobb hidegben is max. pár mp. és csak halk dohogásnak kéne hallatszania a gépteremben.
Itthon szokásos olajcsere meg amit ilyenkor szokás.
Jól elvoltam a kis Opellel, egyszercsak fogyott-fogyogatott belőle a víz és egyszerűen nem találtam hol folyik, parkolóban semmi, sehol semmi.
Egyszer lebukott a jelenség a Hungárián, a blokk mögötti L-be hajlított műanyag cső (van rajta 2 kis csöcs is) az összeeresztésnél (varratnál, ahogy fröccsöntik) elengedett, és "komolyabb" vízhőmérsékletnél, azaz nyomásnál mindig kifújta a vizet egy pengevékony de hosszú csíkban...
Új nincs, nem gyártják de az ára még a gépben volt, 20.000 Ft. lett volna, bontva asszem 3 volt. Megoldódott, minden o.k., de azért a szívócsonkot, SFI dobozt alatta a befecskendezővel le kellett bontani, maga a cső cseréje bruttó 2 perc volt. Elötte-utána műveletek 1-1 óra.
Újabb fél-3/4 év, nagyon boldog voltam, csak benzin kellett de azért vitte ám a zsetont mert szépen tüntetgettem el az előző tulaj hülyeségeit, a kályhaezüstre fényezett utastér-alkatrészeket, ide egy kis fekete festék, oda egy új szellőzőrács, ha már sikerült menthetetlenre "tuningolni". Ide -oda pár ezer Ft., amit külön nem is számol az ember.
Közel gyári állapotot szeretnék és erre is törekszem. Persze van amiben újítok és korszerűsítek, nem a múzeumnak és OT-re készül, hanem egy mindennap használatos kocsinak. Márkán belül is sok komoly dolgot be lehet tenni.
Közben jött a vizsga. Kiderült, hogy az általam sosem használt kézifékre rá vannak állva a biztosok, úgyhogy valamit kezdeni kell vele...minden mindennel összerohadva, kiszőrösödve és félrekopva, leszakadva. A hátsó tárcsák amúgy jók lettek volna, de mivel a belsejüket oldalanként egy-egy kis dobfékecske fogja kézifék gyanánt, beleugrott pár tízezerbe a manőver. Két tárcsa, akkor már fékbetétek, kézifékbetétek, összes bowden. Az egészet összehangolni, összekoptatni. Nem voltam boldog. Remélem újabb 20 évig nem kell vele foglalkozni.
Ismét hasítottam vele, semmi gond nem volt.
Gondolkodom, de nem nagyon jut eszembe semmi további hiba...
Esetleg mondhatnám a hátsó szélvédő fűtésének a "hibáját", ami működik ugyan, csak a visszajelzője sötét, még nem volt érkezésem utánajárni. Szerintem a konzolban lecsúszott egy vezeték, ami a megvilágítását adja. Már mindent ellenőriztem és már csak ez maradt. Ha melegebb lesz, most nem időszerű.
Egyszer elment a töltés és nem is tudtam róla mert nem jelzett vissza, nem értettem a dolgot. A villamosságis kicserélte a generátor egy kábelét, ami az eltört kábelrögzítő miatt (a kasztniba van bepattintva) hozzáért az egyik tárcsához és folyamatosan nyíródott. A kocsi gondolom sikítozott miatta már ezer éve az előző tulajnál, de az nem foglalkozott vele és letakarta a műszerfal visszajelzőjét. Nálam lett vége, kábel csere, visszajelző javít és ha már ott vagyunk úgyis, kék műszervilágítás és az utolsó évjáratok fehér műszerhátlapja beépítésre került.
A kábelcsere után kiderült, hogy egy egyenirányító kukaérett, 300-pár ft. volt.
Mi volt még...kipufogó. Meghökkenve tapasztaltam, hogy az összes dob és katalizátor egyebekkel együtt a kocsi alatt van. Nem jellemző. Viszont kifúj. Szóval komplett rendszer le és iszonyatosan meghegesztve és kimerevítve került vissza, voltak károsodások: rohadás nélkül szakadt ki a dobból a cső. Egyszerűen túl ritkán van rögzítve a kocsi aljához és a nehéz rendszer belengetve menet közben egyszerűen "elanyagfárad", ez van, továbbfejlesztettük ezt is. Egyszer szeretnék egy rozsdamentes rendszert szépen kivitelezve,
Persze a rozsda is van a kasztnin, nem mai darab. Alapnak vettem a kocsit, úgyhogy nem ért meglepetés. Küszöb-ívek csere lesz majd, rutinmunka. Hozzáteszem, hogy az ilyen generációs autókat 2-3 évente nem ártana komplett alváz és üregvédelemre vinni és nem lenne a sok mese a rohadásokról. A clubban nem egy Calin a gyári küszöbök, hossz és kereszttartók vannak. Tudomásul kell venni, hogy a gyárból kijövő minden autónak (mostaninak is) ketyeg az órája és a ráhordott összes anyagnak is. Egy min. 15, max. 23 éve felhordott alvázvédőnek semmi köze az alvázvédelemhez.
Említsük meg állandóan szereplő "típushibaként" a váltót...érdemes benne olajat cserélni időnként, ugyanis akármilyen hihetetlen de a kátrányszerű kávézaccal a belsejében bizony valóban kissé kelletlen és pontatlan, nagy kézierőt igényel. Ha az egész megfejeléseképpen még kicseréled a váltórudazat szilentjeit és egyéb forgáspontjait, hozzáállítod a váltóhoz pontosan egy segítőkész emberrel, olyan váltód lesz, hogy a gondolataiddal és a középső ujjaddal a váltógombon kavarhatsz, szinte beszippantja a következő fokozatot oda-vissza.
Egyszer egy komolyabb csúcsforgalomban elkezdett világítani-pislogni a check-lámpa (ezt már azelött is láttam néha, de nem értem rá vele foglalkozni), kivillogtatva a hibakódot (erre még visszatérek) több dolog is kijött: AC-relé csereérett, 6000 párszáz Ft.-ért gyári került bele, továbbá gyújtásjeladó az elosztóban (nehéz volt szerezni, de nem lehetetlen) és ha már úgyis azon a környéken járunk, akkor elosztófedél és rotor, valamint összes cserélhető O-gyűrű és egyéb cucc csere mert azt a részt soha többet nem akarom szétszedni, pláne nem x hónap múlva. Ennyit a hibákról.
Nézzük a pozitívumokat. A kocsi formája időtálló, azt hiszem, hogy egy Evo akármi már jobban hozzátartozik az utcaképhez a miénknél szegényebb országokban is, egy SZÉP!!!! (kihangsúlyozom, hogy SZÉP) Cali viszont egyre kevésbé. Lassan már nem pénzkérdés venni egyet, mert ami van az olcsó, de viszont temetni valóan menthetetlen vagy elkérik érte az értevalót és akkor kapsz is valamit a pénzedért. Jelenleg, így 2012 végén azt mondanám, hogy 500.000-600.000 alatt ne nagyon keresgélj mert különben nagyon komoly negatív ítéletet fogsz idekanyarintani pár hónap alatt.
Ha bevállalsz egy kicsit több hibalehetőséget, akkor egy jó állapotú összkerekest-turbóst vegyél.
Az XE is jól megy, a gyári 8.5 mp.-t nem mértem, de GPS szerint 241 a vége, azt hiszem elégedett lehetek. Bármilyen Calit veszel, vigyél magaddal valakit.
Érdemes az elérhető legjobb felszereltséghez hozzájutni (és működjön is), úgy nagyobb neked is az örömöd. Az ilyen "jó a klíma, csak gáz kell bele" dolgokkal légy kritikus mert az a klíma, amibe gáz kell, NEM SZÁMÍT JÓNAK. A bőrön kívül volt klíma, fűthető ülések/tükrök (mellesleg elektromosan állítható, szerintem felesleges), elektromos tolótető (ezt külön imádom és mindenki szereti, kell az egy autóba, jár a levegő, mégsem üvölt bele a szél a füledbe a két oldalablakon). ABS alapba volt.
A 8 szelepest személy szerint hagynám, szerintem hamar kevés lehet. Annyival nem egyszerűbb és olcsóbb a fenntartása, nem eszik kevesebbet, de észrevehetően gyengébb.
A fogyasztás szerintem rendben van, számolj 10.-el és nem ér csalódás.
Persze ha állandóan taposod, szintén ne érjen meglepetés. Nekem 8.5 körül mutat a BC átlagfogyit (ez számológépet használva is megvan) de én hajnali és éjszakai viszonylatban közlekedem a városban időnként rendesen odalépve, úgyhogy ez max. vegyes fogyasztásnak felel meg, nem városnak. A BC is lényeges extra, ha lehet ezt manapság annak nevezni.
Térjünk rá a sportautó-mítoszra.
Szögezzük le, hogy ez egy Vectra a kasztnin kívül minden viszonylatban. Szép és gyönyörű, de ez egy GT, azaz bepakolod a csajt meg a rengeteg cuccát a nem kisméretű csomagtartóba, ráállsz egy haladósabb tempóra és elmentek messzire. Külföld és sok száz km. sem lehet akadály.
Jól veszi a kanyarokat, feszes-sportos (főleg ha nem gagyi telót veszel bele cserének, hanem jóféle Kayaba Excel G.-t) de kiteszi az orrát ha forszírozod, ami egy gáz elvétellel-visszadással remekül játszható de akárhogy is, ez nem egy roadster, ami oda van ragasztva az aszfalthoz. Ráadásul elsőkerekes, úgyhogy ez csak fokozza a jelenséget. Hozzáteszem, hogy egy sportautó hátul hajt, márcsak ezért sem lehet esetünkben sportautóról beszélni.
Visszatérve: mint minden autóval, ezzel is leesel az útról, ha Ferrariban érzed magad a Nordschleife-n. Azt hozza, amit kell és nem Impreza meg hasonló játszósautó.
A V6 pláne egy GT, na a Turbo...hát igen. Az más, bár szerintem egy normális autó szívó és a köbcentit csak köbcentivel lehet pótolni, ez persze magánvélemény.

Az ilyen XE remekül felhúzható 170-180 Le.-re, én feleslegesnek tartom. A hasonló mostani és újabb kocsikkal meglepetésszerűen tartja a tempót, csak ne felejtsük el, hogy jóval több 1 tonnánál és meg is kell állni.
Ha valamit érdemes korszerűsíteni, az a fék-futómű páros, a többi o.k. így ahogy van. Az én meglátásom szerint érdemesebb egy mérettel vastagabb stabilizátort beszerelni előre (ha nem az van már benne most is), ugyanis több méret is forgott ezekben a kocsikban...a vastagabbak mérséklik az orrtolós jelenséget. Ültetni nem kell és felesleges, így is alacsony az egész és csak végigvonszolja az ember mindenhol az alját. Az enyémben van még valamelyik tulaj jóvoltából, de ki fogom dobni őket mert napi 2x van veszélyben az eleje meg a hátulja.
Általános dolgokat is mondva: nem árt, ha nem csak akkor nyitod ki a motorteret, amikor ablakmosót kér. Hetente egyszer egy gyors belenézés alap egy esetleg huszon x éves kocsinál. Egy olaj vagy egyéb folyás, lógó kábel, stb. felfedezése az első lépés a megbízható napi használathoz. Mivel a futómű egyszerűségében is elég jó, nem nagyon vannak hónapokon keresztül kideríthetetlen kopogások-nyiszogások, jól áttekinthető a rendszer, nem érdemes elhanyagolni.
Összességében: nagyon jó kis kocsi, a formája király, felhasználóbarát ha arra használod, amire való.







Hibalista

- Gyújtásjeladó, vízcső-elosztó műanyag izémizé cső a blokk mögött, 20 éves kézifék berohadt, ezért komplett hátsó fék csere 60 ropiért mindenestül, őőőőő kissé rohad, de 23 éves, lassan gyári küszöb és ívek kuka. Ahhoz képest okés. Ja, lámpakapcsoló bal kéznél néha izél, ilyenkor azt jelzi, hogy kiégett valamelyik izzó, közben meg minden o.k., bontva 2 rongy. - Ezek mind az idő vasfoga, mondhatnám még a kilötyögősödő váltórudazatot és az ilyen korban már elfáradó motortartókat, érzed a váltókaron a terhelésváltásokat. - Volt egy diódaizé a generátorban, körömnyi cucc 3 lábbal és csavarral, valami 315Ft.-ért vettem. Pislákolt miatta a töltésjel és merült az akksi.

Ide hordtam szervizbe

Magam szerelem ha lehet, az egóm sem engedi meg a felesleges pénzkidobást. Nem bonyolult szerkezet, szakmába is vág, szeretek is foglalkozni vele, amit meg nem tanultam anno, abban továbbképzem magam mert tényleg nem egy holdrakéta.Plusz indok, hogy sok szerelő nem akar foglalkozni az ilyen öreg autókkal, fárasztja vagy mittomén, így előkerül a kacsaszalag, stb., pedig kifizetném a rendes munkát de ez egyszerűen nem pénzkérdés. Nincs hozzá vagy legalábbis nehéz embert szerezni.

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1990
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 26000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója? Saab 9-3
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Calibra 1990 (1990 - 1996)

További ítéletek (139 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)