Tágas de fürge családi
Szöveges ítélet
Tetszetős, modern külső és belső formavilág. Céges autóként újkorától van nálam. Felszereltség egész jó, az Enjoy alaphoz képest van benne pár - főleg vezetésbiztonsági - külső és belső extra. Aminek igazán örültem volna még az az adaptív LED-es távolsági fényszóró, vidéken országúton közlekedve hiányzik igazán, mikor végig tompítottal kell haladjak a sűrű szembejövők forgalom miatt.
Az autó belső méreteivel nagyon meg vagyok elégedve elől és hátul is nagy láb és fejtér, 190 cm feletti testmagasságom miatt ez számomra fontos szempont. A csomagtartó (540 liter) is igen tágas habár a Golf vagy Octavia kombikat nem tudja megszorítani ezen a téren.
Egy Vectra C után és a párom Mondeo kombijából átszállva sincs hiányérzetem.
A motor "suttogó" diesel de ennek ellenére hidegen azért van kerregés. Viszont nagyon dinamikus minden sebességtartományban, autópályán sem kell a külső sávba menekülni ha valaki 140 körüli tempónál utólér, könnyedén tovább gyorsítva ott sorolok csak ki ahol nekem is megfelelő.
A motor úgy 1500-2500 kozötti tartományban ütemel többnyire.
Volt alkalmam egy hétig vezetni egy fapadosabb J Asta kombit ugyanezen motor gyengébbik változatával (110 LE). Nagy a különbség, főleg országúton az előzés volt sokkal nehezebb, az autó ilyenkor csak vonszolta magát pedig mindössze 18 000 km volt benne, nem volt még széthajtva. Sokkal pörgősebb(re hangolt), 3000 fölött is gyakran megfordult a fordulatszám de mégsem volt dinamikus az autózhatósága. Gondolom ebben a J Astra nehezebb súlya is belejátszott. (a K Astra jelentős súlycsokkentésen ment át a magasabb szilárdságű acél használatának hála)
Fogyasztás városban 6 liter de országúton, autópályán 5,5 liter alá is le lehet menni. Ami nem tetszik az a kicsi (48 liter) üzemanyag tartály amivel 750-850 km megtétele után már muszáj elkezdeni keresni a benzinkutat ha nem akarom kockáztatni, hogy elfogyjon az üzemanyag. (Mondeo 70 liter, Vecta C 60 liter). Télen azért kell autózni egy darabot mire meleg van az utastérben illetve a motor eléri az üzemi hőfokot (addig zajosabb is mint kellene). Ez a Diesel egyik hátránya a benzinesekkel szemben, a jobb motorhatásfok miatt kevesebb a hulladékhő így lassabban melegszenek. Fűtésrásegítőt mindenképp javaslom kérni rendeléskor, a hidegebb (-5-től lefelé) téli reggeleken jól jön.
Az Android Auto nem működött megbízhatóan, de a legutóbbi IntelliLink software update óta nincs vele gond, így a telefonom navigációját is zavaró hibák nélkül tudom rajta keresztül használni.
A tolatóradar gyakrabban csipog mint indokolt lenne, de ez még belefér.
A guminyomás érzékelő is kicsit többet riaszt a kelleténél mint ahogy azt valaki más is jelezte már korábban. Ugyanakkor hasznosnak bizonyult ez a ma már kötelező felszerelés mikor tényleg volt egy lassú defektem.
Hibalista
- Eddig semmi.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 28000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Vecrta C 1.8 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.1/10) |
