A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (2015)

Astra Opel Astra K Sports Tourer Enjoy 1.6 DTH 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Not too much to enjoy

Szöveges ítélet

Először is leszegezném, hogy ez egy cégautó, nem sok beleszólásom volt, hogy milyen legyen. Más megközelítésben: örüljek, hogy lyuk van a se...en, stb, stb. De, ami ennél lényegesebb, hogy ez egy nem olcsó autó és sajnos én egy Octavia-ból ültem át ebbe (ami egyébként fapadosabb volt). Szóval ez kicsit összehasonlítás is lesz.

Technika: 1.6 dízel, 100kW, 6-os kézi, 1350kg
A motor csendes, szépen jár, jó a fogyasztása, elég erős, igaz a fronthajtás miatt intenzív gyorsításnál rendesen cibálja a kormányt. A váltó is jó (kivétel az opeles hátramenet kapcsolás, pöcök felhúzkodás) A manuális klíma gyenge, mint a lepkefing, 30°C felett már nem kell félni a megfázástól. A hátsó üléssornak nem jutott befúvás. Illetve a befúvó motornak, ha megy az AC, van egy furcsa éles sípoló hangja, szerencse, hogy a zene elnyomja.

Külső: "óccsókék", kombi, 16-os lemezfelni, viszont a forma sokkal szebb lett az elődhöz képest. Az 5 ajtós persze sokkal szebb.

Belső: alapvetően itt is nagyon sokat fejlődött... mondjuk nem volt nehéz, mert jó mélyről indultak. Az elődök ritka rondák voltak, de legalább volt bennük jó sok gomb feleslegesen. Kombi létére kevés a hely a csomagtartóban. Nem tudom literben mennyi a különbség az Octaviahoz képest, de tetemes. Se egy akasztó, se egy szivargyújtó aljzat, semmi... A roló botrány, 20 év alatt semmi nem fejlődött. Hiába kombi, nincs tetősín. Vagyis van, de annak nincs funkciója, csak dísz. (ezek a legbosszantóbb dolgok, amikor csinálnak valamit, de funkciója nincs) Lehet kapni gyári kereszttartót 90.000-ért, amiknek fix helye van és nagyon közel helyezkednek el egymáshoz képest.
Van 4 elektromos ablak, feláras gerinctámaszos, félig motoros ülés (ami 192cm-rel sehogy sem kényelmes 1-2 óra után), ülésfűtés, kormányfűtés, multikormány, érintőképernyős rádió (a telefon képernyőjének tükrözése hasznos és jól is működik), könyöklő (a magassága nem állítható). A hátsó sornak nem jutott lenyitható, így síléc tároló sincs. Amiért haragszom, hogy a kesztyűtartó nem hűthető, mint a Skodában, pedig kb. 5€-s "fejlesztés" lenne és nyáron baromi hasznos tud lenni. De van helyette minden ajtón gomb, amire pont rákönyökölünk, ha éppen lazázni támad kedvünk és még lenyomva is pont beleáll a könyék ízületbe. Minek!?!?! Indításkor a mutatók a műszerfalon olyanok, mint egy gőzmozdony rossz nyomásmérői, két-három alkalommal kicsapnak a maximumig meg vissza. Ez egy sportmotoron lehet menő, de itt inkább gagyi. Szerencsére nincs automata ablaktörlő, de van fényérzékelős világítás kapcsolás... bárcsak ne lenne! Úgy vagyok vele, ha valami van az működjön jól, ha nem megoldható, akkor ne tegyék bele. Egyrészt nincs OFF állás, csak AUTO, helyzetjelző és ON. A motor leállítása után addig világít a lámpa, amíg a kulcsot ki nem veszem. Minek!? A fényérzékelő meg buta: napsütésben egy erdős részen össze-vissza kapcsolgat, ahogy a tűző nap és az árnyékos részek váltakoznak. Ezzel egyidejűleg az előbb megdicsért kitükrözött Waze váltogat a nappali és az éjjeli mód közt.

A parkradar (csak hátul van) is okos: egy bizonyos sebesség alatt magától bekapcsol nem kell, hogy hátramenetet kapcsoljak. Ha a pirosnál rám gurulnak visít, ha a parkolóban állva ráteszem a gyújtást már visít.

A németek terveztek egy autót, ami elvisz A-ból B-be, de közben sem nem kényelmes, sem nem praktikus. Így, ennyiért szerintem nem jó vétel. Kíváncsi leszek rá hosszú távon.

Hibalista

- egyelőre csak a feláras "sportülés" ülőlapjában gyűrődött fel a szivacs a kihúzható combtámasz találkozásánál. Igaz már a második nap, hogy elhoztam a szalonból. A szerviz azóta kétszer is lefényképezte és most tanakodnak, hogy mi a megoldás, mert ilyen persze még soha nem fordult elő senkivel.

Ide hordtam szervizbe

szombathelyi márkaszerviz

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2019
Kényelem (6) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 11000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Octavia 1.6 CR 2015 Következő autója? Remélem Skoda
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 2015 (2015)

További ítéletek (21 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)