A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (2015)

Astra 1,6 CDTI (100 kW/136 Le) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Megéri a pénzét (de tényleg)...

Szöveges ítélet

Eredetileg nem ezt az autót akartam megvenni, de a szalonban megfogott a formája, és jó hatással volt rám a próbaút is.

A design alapvetően betalált, ezzel kapcsolatban mindössze három dolog zavar engem: 1, a pohártartó elég fura helyen van, váltáskor az ember karja találkozhat azzal, aminek a magassága meghaladja egy 0,33-as üdítősdobozét. 2, a hátsó ablak felett és mellett található műanyag takaróelemek megnehezítik az ablak teljes megtisztítását, ide értve a pótféklámpát is. 3, a beltérben bizonyos felszereltség mellett króm hatású design elem fut végig (a navi kijelzője alatt is) ami időnként kifejezetten otromba módon tudja az ember szemébe türközni a pont rossz helyen lévő nap sugarait. Ha az ajtókereteknél a fekete gumi helyett króm hatású cuccokat szeretne valaki akkor az is egy opció, tényleg jól néz ki, ugyanakkor hajlamos a pókhálósodásra az UV és a használat közös eredményeként. Az autón szép élek vannak, ami szintén rohadt jól néz ki, de ha rányitja valami surmó a saját ajtaját akkor az kétszer kellemetlenebbül néz ki, mert kagylósabban törik.

Az autó méretei átlagos magassághoz megfelelőek, bár aki nehezebben mozog annak az üléspozíció lehet hogy túl alacsony (nekem tökéletesen megfelelt, beüléskor viszont a fejre figyelni kell - én 180 cm magas vagyok). A beltér strapabíró, és elég tágas, bár hátul három teljes értékű ember nem fér el kényelmesen. 190 centi környékétől a fejtér is lehet problémás a hátul ülőknek. A csomagtér kategóriájának megfelelő méretű, bár a hátsó üléssor ferde hátlapja miatt kicsit kisebb mint amekkorának elsőre tűnik. Széltében 120 centi a nyílás, mélységét tekintve lehajtott üléslapokkal (az üléspozíciótól függően) 160 cm hosszú cucc simán befér. Ugyanakkor az üléslapok nem hajthatók le síkba (egy nagyjából 8-10 fokos állásszög marad benne).

A beltér alanyagai jó minőségűek, az illesztések rendben vannak, nem zörög, nem kopog semmi még három év múltán sem (pedig a magyar utak nem tükörsimák mint tudjuk). A tárolózsebek mérete elöl teljesen jó, hátuk határeset, de rendben van, a középkonzolon lévő mobiltartó zseb viszont inkább csak egy perem, gyorsításkor ami ott van az szinte biztos kifordul. A kesztyűtartó mérete és elosztása átlagos, problémát ennek kapcsán nem tapasztaltam. Az ISOfix a kocsiban benne volt, de én csak egyszer próbáltam bele ülést, mert gyerekem nincs, ugyanakkor szerintem 1-2 (kisebb) gyerekkel és nem három hetes nyaralásra az autó ideális még kisebb családoknak is.

A motor jó, a fogyasztása nálam 4,9-5,2 liter között változott vegyes használat mellett, 56.000 kilométerre kerek öt literes átlagot mutat a műszer, a pénztárcám sem érzi többnek. A motorhang rendben van, még magasabb tartományban sem ordít, relatíve alacsony fordulattól is jól húz, előzéskor van benne tartalék, de amúgy 150 környékén is lehet még vele "ugrani" ha úgy áll a dolog. A váltó (kézi, 6 sebesség + hátramenet) szintén jó, rövid úton, pontosan jár. Az alsó fokozatok kicsit rövidek, de összességében rendben van minden. A turbó teszi a dolgát, a motorvezérlés miatt viszont az első négy fokozatban hallható egy mélyebb búgó hang 1500-as fordulat környékén (mintha azon filózna hogy akkor most akkor töltsön-e vagy sem - ilyenkor érezni kicsit az erőtlenséget, de csak itt). A nagyobb plusz fogyasztók nem fejtenek ki érdemi negatív hatást a kocsi teljesítményére se nyáron (légkondi), se télen (ülésfűtés és társai). Az autó karaktere illik a sportosabb, dinamikusabb vezetők stílusához is, a fékerő tapasztalataim szerint tökéletesen megfelel az autó dinamikájának. A kormány kellőképp feszes, jól érezni benne az utat, a kocsi kezes, kanyarokban is jól viselkedik.

Az ülés kényelmes, puha, oldalt is tart, 8-10 óra vezetés után kezd kicsit kényelmetlen lenni, de az országon belül én nem tudtam vele annyit menni, hogy ez gondot okozzon. Aki tehet ruházzon be a téli komfort csomagokra, mert az ülésfűtés (a hátad közepéig melegít, nem csak "tojásfőző") és a kormányfűtés kellemes és hamar megmutatkoznak a pozitívumai a mínuszokban.

Összességében én ezt az autót jó szívvel ajánlom mindenkinek, akinek nincs nagy családja és/vagy hatalmas csomagtéri-igénye, de szeretne egy sportos, kellemes, sokcélú autót a magáénak tudni...

Hibalista

- A kocsi két gyártói visszahívásban is érintett volt, az egyik a motorvezérlő elektronikát (a dízelbotrány okán) a másik a fékrendszert érintette (fék/ABS rendszer fékolaj szivattyújának egyik eleme volt gyárilag problémás). Mivel a javítás garanciális volt, ezért ingyenesen végezték el ezeket. Ezek mellett az autó 4 éves korában jelentkezett egy kis szivárgás a fagyálló-rendszerben (bár panaszt nem okozott, a szint se csökkent úgyhogy valószínűleg időben elcsíptük a bajt - egy tömítés lehetett eleve hibás) illetve az intelliLink rendszer rosszalkodott olykor (mirrorLink funkció hívásindításkor/fogadáskor lekapcsolta a kijelzőt), de ezt egy szoftverfrissítés orvosolta.

Ide hordtam szervizbe

OPEL Körös (Hivatalos Kereskedés és Autószervíz)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2015
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 5100
Megbízhatóság (10) Vezetett km 56000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Grande Punto 1.9 JTD (2006) Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 2015 (2015)

További ítéletek (21 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)