Kényelmes motorhibás
Szöveges ítélet
Automata váltóval, napfénytetővel, sport ülésekkel 1.4-es 140 LE-s turbós benzin motorral 8 hónapja vásároltam új autóként 4 év gyári garanciával. Ez utóbbi most talán jól jön, mert az autó kicsivel 20 ezer km-es futás után megállt az út szélén miután egy rángatós és emiatt bizonytalan kimenetelű előzésből sikerült visszakormányoznom a jobb sávba a kocsit és mindketten életben maradtunk. A tréleres beszállítást követően 0.8 L olajat találtak a motorban a 4 L helyett. Nem, nem a turbó halt meg, hanem a komplett motorblokk hengerestül, dugattyústul. Ezt leszámítva ( mondjuk nehéz.. ) nagyon kényelmes típus, automatával pedig kifejezetten az. A váltó kapcsolási programja lehetne precízebb is, de az emelkedős részeken manuális módba rakva élhetőbb, egyébként pedig rendben van. Sajnos az előrehozott, nem a gyári 30 ezernél, hanem már 17 ezer km-nél elkövetett márkaszervizes olajcsere sem mentette meg a feltehetően gyártáshibás blokkot, de nyilván a turbónak jót tett a friss olaj.
A futóműve szerethető, a vezetési élményt a kategória társai átlagánál jobbnak mondanám, a csomagtér pedig 3-4 főre bőven elegendő ( sedan 460 l ). A súlya érezhetően nagy, de nekem bejött a hajószerű mozgása. Fogyasztás városban 8.9, átlagban 7.2
Összességében a kocsim sajnos leszerepelt, az Opel ügyfélszolgálata és ügyfélkezelése viszont még vizsgázik, erről majd később részletesen ha lezárul az ügy..
Hibalista
- A motornak mind a négy dugattyúja megrepedt, az egyik hengerfal sérült, két henger nem működött kompresszió hiányában.
Ide hordtam szervizbe
Opel Duna
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Opel Ajka
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.5/10) |