Ez az Opel, már nem az az Opel...
Szöveges ítélet
Az autót 0km-el újonnan kapta a párom céges autónak. Hosszú évek óta, viszonylag sokat vezet.
Az átadas után hamar összeszoktak, igaz furcsa volt, hogy az alapjárata egyenetlen, de azt mondták, ez ilyen, így működik. Jól húz, rugalmasan lehet vele közlekedni, viszonylag kényelmes. Voltak, vannak még apró bosszantó dolgok, amik máshol lehet, hogy még több pénzért nincsenek, de egy céges autónál nem válogathat az ember.
Ami csalódásként érintett, hogy a TS tetősínje csak dísz, nem lehet rá sínt szerelni. Fix pontok vannak, amik viszont nagyon közel (70cm) vannak egymáshoz.
Egy hét és pár száz kilométer után vettem észre, hogy a jobb hátsó ajtó másabb színű és kintebb is áll az autó síkjától. Szóltam a páromnak, jelezze a munkahely felé, nehogy gond legyen. A munkahely megtekintés után szintén így látta. Az Opel Magocsa persze azt mondta ez lehetetlen. aztán amikor meglátták, csak hebegtek-habogtak össze-vissza. Elnézést kértek.
Teltek a hónapok, elmúlt fél éves az autó (19000km) amikor hirtelen nem vette sem az első, sem a második fokozatot. Mintha a kuplung nem nyomna ki rendesen. Folyadékok átvizsgálása közben az is kiderült, hogy a motorolaj és a hűtővíz, valamint a fékolaj is a minimumon van. A szervíz azt mondta, hogy tudnak a hibáról, ez nem újdonság. A kuplung főmunkahengert kell cserélni és minden megoldódik. Utána olvastam az interneten itt-ott és különböző K Astra csoportokban. És láss csodát ez tényleg egy viszonylag sűrűn előforduló hiba, több tulajt is érint. Volt akinek 2000km! körül jelentkezett. Nincs rá visszahívás, ha elromlik cserélik garanciában, ha lejárt a garancia gondolom majd kifizeti a tulaj és nem mondják neki, hogy ez egy rendszeresen előforduló hiba.
Szóval kicserélték és újra működik a váltás. Juhéjj! Mindez három napig tartott... Ma kerregés-kattogás közepedte megint lehetetlenné vált a második, harmadik fokozat kapcsolása. Az Opel azt mondta, vigyük be, megoldják... Inkább bele sem merek gondolni, mit fognak mókolni rajta.
Már nagyon elegünk van abból, hogy egy szinte új autó miatt kell szaladgálunk a szalonba, mert törötten adták át, vagy olyan hibát produkált ami az Opel számára ismert, mégsincs rá visszahívás, de még javítani sem tudja rendesen...
Egy jóval olcsóbb Dacia megbízhatóbb, mint ez.
Frissítés:
Mint bevallották az egyik szerelő nem húzott meg valami főtartó csavart, így az kiesett és a váltó elmozdult, plusz kilyukasztotta a kipufogó flexi csövét (az tartotta meg). A javítás a csavar pótlásából és a flexicső cseréjéből állt volna, de flexicsövük nem volt (tulajdonos váltás miatt WTF?), így csak betekerték valami szalaggal, ha lesz csövük szólnak. “Jó lesz így is egy darabig” 2020 Opel márkaszervíz...
Jó is volt cirka 200km-ig aztán hibakódokat kezdett dobálni az autó, majd az utastérben kipufogó gáz szagot éreztünk. Hívtuk a szervízt, akik azt mondták, nincs csövük, nem tudnak segíteni, ha lehet ne járjunk vele. Csereautót nem tudnak biztosítani.
Mi pedig kihívtuk az assistance szolgáltatást. (Rendkívül korrektek, gyorsak voltak) Az autót elvitték, adtak csere autót.
A szakszervíz két nap után jelentkezett (gondolom nem akarták fizetni a szolgáltatást), hogy a hibakódokat törölték, a katalizátorral volt valami gond, a flexicső helyére pedig behegesztettek! egy fix csődarabot, így biztos jó lesz hosszabb távon. Ez milyen munka???
Holnap megyünk érte. Szívem szerint ott a szalon előtt felgyújtanám...
Hibalista
- Újonnan sérült jobb hátsó ajtó - Kuplung felújítás - Kuplung felújítás felújítása
Ide hordtam szervizbe
Opel Magocsa Debrecen
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2019 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 19000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Astra | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.5/10) |
