Vastehén
Szöveges ítélet
Az autó céges, így nem kellett megvennem. Az autó gyönyörű, véleményem szerint kategória legszebbje. Szerencsére levetette magáról a németes dögunalmat, ami Golf, Focus stb modelleket jellemzi és sikerült sportosságot, izgalmat belecsempészni. Nagyon komfortos is, tágas is, majdnem, mint egy Insignia, a csomagtartó kategória egyik legnagyobbja 380liter. Ettől függetlenül családi használatra csak nagyon korlátozottan alkalmas, inkább a kombi. Ha valakinek kisgyereke van és babakocsit kell berakni, azzal teljesen megtelik a hátsó rész és a többi csomagot már úgy kell bepréselni, főleg több cuccal hosszú útra gond. Szólva a kombi mindenképp jobb vétel, alig drágább és sose hittem volna, hogy ilyet írok, de sportos és gyönyörű.
A futómű, fék, váltó, zajkomfort nagyon jó, a műszerfal szerintem designos és elsőre ijesztő csak a sok gomb.
Ami szörnyen zavar és nem értem, hogy engedhettek ilyen autót forgalomba az az átláthatósága és nem csak hátra, hanem sajnos előre oldalra is. Kifejezetten balesetveszélyes, annyira vastag az A oszlop, hogy a gyalogosokat nem látni, hatalmas a holttér, főleg kan yarodáskor, van amikor egy egész autót kb 1 másodpercig nem látni. Ijesztő, mindig félek, hogy valakit el fogok ütni vele.
A másik gond a kocsival az a motorja valamint a váltóáttételezése. Egyszerűen valami eszement barom kitalálta, hogy ezt a kocsit az 1.4-es 100LE-s verzióval is hozzák forgalomba. Előre leszögezem, hogy normálisan közlekedek, nem sportosan. De ilyen kocsihoz még nem volt szerencsém, valami döbbenetes. Ezt át kell élni, érezni kell, hogy mit ad elő ez a szerencsétlen kocsi gyorsulás címen. Vezettem már 1,4 80LE-s Ford Focus-t, 1.4 92LE-s Peugeot 307-est, utóbbi ehhez képest egy rakéra, de még a Focus is jobban ment. A gondot az okozza, hogy valami dilettáns fritz mérnök egy elképesztően hosszú váltóáttételezéssel párosította ezt a 126NM-es motort, aminek az eredménye leírhatatlan. Gyakorlatilag a kocsi a használhatatlanság határán egyensúlyoz. Városban még 2-es alá a teljesítménye, de országúton, netán autópályán minősíthetetlen. Klímával, telepakolva meg kabaré. A tempomat, mert van benne, szerencsétlen egy enyhe emelkedőn, 5.ikben nem tudja tartani a beállított 90km-t.... nulla rugalmasság, minimális gyorsulásra csak visszaváltással képes. Autópályán a 3-as használata ajánlott, ott 155nél(!!) szabályoz le. 4-es még elmegy, 5ös használhatatlan, csak sík úton gurulásra jó.
Ezt leszámítva a kocsi jó. Megbízhatóságra közepes, mert a cégüknél lévő összes Astra-nak folyamatosan baja van, lehet persze, hogy csak a 2010-es 2011-es évjárat szar, bár kötve hiszem. Felszereltségre szuper, design remek, egyedi a kocsi is, amennyire egy kompakt lehet. Csak ezzel a motorral senki meg ne vegye, a sima 1.6os is állítólag gyenge, csak a turbó benzinest vagy dieselt szabad venni. Bár azért sajnálom azokat az embereket, akik évekig gyűjtögetnek egy ilyen autóra, családi kasszát megterhelik, majd kijönnek a bosszantó hibák és leállások. Magamnak nem venném meg, cégesen nem zavar, mert ingyen elviszik javítják. Szóval vegyesek a benyomásaim, motor pocsék, megbízhatóság közepes, fogyasztás ekkora kocsitól sok (9l) de ez is a motor miatt van. Viszont kárpótol a szépsége, kényelme. Akárcsak egy francia, de azok legalább olcsóbbak és mennek is.
Hibalista
- Szerencsére céges. Tempomat hiba, "Code 83" hiba, "Service StabiliTrak" hiba. Code 83 esetén a kocsi egyszercsak megállt az úton és csak szervízüzemmódban ment, 10km/h sebességgel. A motort leállítva és megvárva (kb 8perc) míg a motorvezérlés lekapcsol (hosszú búgó hang előről, jól hallható)az autó újra indult. Tréler elvitte, szervízben közölték, hogy megy a kocsi. Váci út Opel Schiller. Elmondtam, hogy igen, mert valószínűleg a memóriából törlődött a hiba, de bármikor előjöhet. Nekiálltak rajta dolgozni, több szerintem nem releváns dolgot cseréltek, de már nem emlékszem, hogy mit. Ezután 2 hét múlva újra előadta a műveletet. Ismét Schiller, állítólag újra megcsinálták. Ezután kértem egy másik Astrat a cégtől ahol dolgozom, azzal 32 ezer km gond nélkül ment, majd egyszercsak előjött a hibaüzenet, hogy "Service StabiliTrak" Az ESP elromlott, valamint villogott a motordiagnosztika, az amúgy is szavakkal le nem írhatóan gyenge motor, kb 30%-ot vesztett parádés teljesítményéből. Végsebbeség 100km, ingadozó alapjárat. Szervíz 1 nap alatt javította, nem tudni mi baja volt, aki visszahozta nem tudta megmondani, Schillerék meg idegenkednek a szervízkönyv vezetésétől, így ismét egy darab beírás nem került bele. Eddig soha, se kötelezőnél, semmikor nem írtak bele.
Ide hordtam szervizbe
Opel Schiller
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 73000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Focus | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.9/10) |
