Szürke átlagautó
Szöveges ítélet
Egy Focus után céges autónak kaptam az Astrát. Az előzményautót ellopták a ház elől, a cél ugyanaz volt a kiválasztáskor: kombi, benzin, vonóhorog. Két gyerekes szülőként mindenképpen kombit akatam venni, a csomagtartó mérete nálam abszolút prioritást élvezett. Literre nagyjából egy kategóriában van a Focussal, de érzetre valahogy kisebbnek tűnik, főleg a csomagtartó nyílás magasságában. Első negatívum: nincs elektromos(szivargyújtó) csatlakozó a csomagtérben. Az utastér a vastag oszlopok miatt meglehetősen szűkös, az ülések kicsik, de kényelmesek. A hátsó sorban a két gyerekülés közé már csak egy alultáplált felnőtt fér be. A vastag első oszlopok olyan szinten zavaróak, hogy az szinte a biztonság rovására megy, már többször előfordult, hogy pl. körforgaloman nem vettem észre a balról érkezőt. Az összeszerelés minőségét talán pártízezer kilométer után lehet objektíven értékelni, de sajnos már újonnan is vannak zörgő, nyikorgó alkatrészek, főleg az ajtók közelében. Az utastér viszonylag csendesnek mondható, a motorhang elfogadható, a szervó kicsit zúg, a menetszél 140 körül kezd zavaróvá válni.
A karosszéria dizájnja szubjektív dolog, nekem tetszik, örökzöldnek mondanám. Az alacsony hasmagasság óvatosságra int, nem való még enyhe terepre sem. A hátsó ablak minden szennyet összegyűjt, nem jó az aerodinamikája.
A futómű megfelelő, terhelve se válik kezelhetetlenné, egy Focus stabilitását meg sem közelíti, de egy Citroenét messze felülmúlja.
A motor 140 lóerős, de nem érezni többnek 80-90 lóerőnél, amiben a automata váltó is hibás, ami lassan kapcsol, idegesen reagál a gyorsításokra, és a motorfék üzemet még hírből sem ismeri. Hosszabb lejtőn kézi üzemmóddal kell leváltani, hogy ne izzanak a féktárcsák. Turbólyuk nincs, de a turbo létezését is nehéz észrevenni. Saját vélemény, amit igazol ez az autó is: a köbcentit csak köbcentivel lehet pótolni. A fogyasztás vegyes használatban 7,8 liter óra szerint, a valóságban inkább nyolc liter. Tisztán városi forgalomban 10 liter körül megy, városon kívül már elfogadhatóbb 6-6,5 liter naftát nyel el. A kilométeróra feülmérése kb 10%, ami nagyon zavaró, a márkakereskedés szerint nem javítható ez a probléma, a gumimérettel korrigálható.
A kezelőszervek opelesen egyediek, logikátlanok, de gyorsan megtanulhatóak. A rádió minősége átlagos. A világítás az automata vezérlővel kiváló, fényereje, eloszlása tökéletes. Az automata klíma szabályozása nem tökéletes, az ablakok néha párásodnak.
A Gyulai márkaszervíz hozzáállása, ügyfél kiszolgálása megfelelő, az árak kicsit borsosak, de a négy év garanciának nyilván ez az ára.
Sajtát pénzből soha nem vettem volna meg 6 gurigáért, de nagyjából hozza azt, amit egy modern kompakt autótól elvárhatunk.
UPDATE. Lehet, hogy csak eddig nem tűnt fel, de az üzemanyagtartályban a benzin lötyögését hallani 2016-ban nem túl trendi. Sikerült egyhuzamban lenyomnom 1200 km-t, és ezek után az ülések kényelméről korábban írt elismerő véleményemet módosítom, mert a deréktámasz hiányát napokig fogom majd érezni...
UPDATE 2. 12000 km körül autópályás kickdownnál "check engine" jelzés, motorteljesítmény lezuhan. Márkaszervíz kiolvassa a hibakódot, de fogalmuk sincs mi lehetett. Tankoljak piros benzint, mert kényesek ezek a kis turbósok... Eddig is csak Shell/MOL/OMV került bele. Kicsit kiábrándító. A hátsó ajtók alján található gumidugók eltömődtek, az ajtókból kb. 3 liter esővizet engedtem le tisztítás után.
Az az érzésem, ez nem lesz egy "csodálatos barátság" kezdete.
Hibalista
- Egyelőre semmi.
Ide hordtam szervizbe
Opel Gyulai Budapest
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Focus 1.6 benzin | Következő autója? | Pajero |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.7/10) |
