A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (2009-2015)

Astra Sportstourer 1.4 Turbo Automata Drive 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szürke átlagautó

Szöveges ítélet

Egy Focus után céges autónak kaptam az Astrát. Az előzményautót ellopták a ház elől, a cél ugyanaz volt a kiválasztáskor: kombi, benzin, vonóhorog. Két gyerekes szülőként mindenképpen kombit akatam venni, a csomagtartó mérete nálam abszolút prioritást élvezett. Literre nagyjából egy kategóriában van a Focussal, de érzetre valahogy kisebbnek tűnik, főleg a csomagtartó nyílás magasságában. Első negatívum: nincs elektromos(szivargyújtó) csatlakozó a csomagtérben. Az utastér a vastag oszlopok miatt meglehetősen szűkös, az ülések kicsik, de kényelmesek. A hátsó sorban a két gyerekülés közé már csak egy alultáplált felnőtt fér be. A vastag első oszlopok olyan szinten zavaróak, hogy az szinte a biztonság rovására megy, már többször előfordult, hogy pl. körforgaloman nem vettem észre a balról érkezőt. Az összeszerelés minőségét talán pártízezer kilométer után lehet objektíven értékelni, de sajnos már újonnan is vannak zörgő, nyikorgó alkatrészek, főleg az ajtók közelében. Az utastér viszonylag csendesnek mondható, a motorhang elfogadható, a szervó kicsit zúg, a menetszél 140 körül kezd zavaróvá válni.
A karosszéria dizájnja szubjektív dolog, nekem tetszik, örökzöldnek mondanám. Az alacsony hasmagasság óvatosságra int, nem való még enyhe terepre sem. A hátsó ablak minden szennyet összegyűjt, nem jó az aerodinamikája.
A futómű megfelelő, terhelve se válik kezelhetetlenné, egy Focus stabilitását meg sem közelíti, de egy Citroenét messze felülmúlja.
A motor 140 lóerős, de nem érezni többnek 80-90 lóerőnél, amiben a automata váltó is hibás, ami lassan kapcsol, idegesen reagál a gyorsításokra, és a motorfék üzemet még hírből sem ismeri. Hosszabb lejtőn kézi üzemmóddal kell leváltani, hogy ne izzanak a féktárcsák. Turbólyuk nincs, de a turbo létezését is nehéz észrevenni. Saját vélemény, amit igazol ez az autó is: a köbcentit csak köbcentivel lehet pótolni. A fogyasztás vegyes használatban 7,8 liter óra szerint, a valóságban inkább nyolc liter. Tisztán városi forgalomban 10 liter körül megy, városon kívül már elfogadhatóbb 6-6,5 liter naftát nyel el. A kilométeróra feülmérése kb 10%, ami nagyon zavaró, a márkakereskedés szerint nem javítható ez a probléma, a gumimérettel korrigálható.
A kezelőszervek opelesen egyediek, logikátlanok, de gyorsan megtanulhatóak. A rádió minősége átlagos. A világítás az automata vezérlővel kiváló, fényereje, eloszlása tökéletes. Az automata klíma szabályozása nem tökéletes, az ablakok néha párásodnak.
A Gyulai márkaszervíz hozzáállása, ügyfél kiszolgálása megfelelő, az árak kicsit borsosak, de a négy év garanciának nyilván ez az ára.
Sajtát pénzből soha nem vettem volna meg 6 gurigáért, de nagyjából hozza azt, amit egy modern kompakt autótól elvárhatunk.
UPDATE. Lehet, hogy csak eddig nem tűnt fel, de az üzemanyagtartályban a benzin lötyögését hallani 2016-ban nem túl trendi. Sikerült egyhuzamban lenyomnom 1200 km-t, és ezek után az ülések kényelméről korábban írt elismerő véleményemet módosítom, mert a deréktámasz hiányát napokig fogom majd érezni...
UPDATE 2. 12000 km körül autópályás kickdownnál "check engine" jelzés, motorteljesítmény lezuhan. Márkaszervíz kiolvassa a hibakódot, de fogalmuk sincs mi lehetett. Tankoljak piros benzint, mert kényesek ezek a kis turbósok... Eddig is csak Shell/MOL/OMV került bele. Kicsit kiábrándító. A hátsó ajtók alján található gumidugók eltömődtek, az ajtókból kb. 3 liter esővizet engedtem le tisztítás után.
Az az érzésem, ez nem lesz egy "csodálatos barátság" kezdete.

Hibalista

- Egyelőre semmi.

Ide hordtam szervizbe

Opel Gyulai Budapest

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2015
Kényelem (3) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Focus 1.6 benzin Következő autója? Pajero
Ennyire szerette (4) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 2009 (2009)

További ítéletek (46 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)