Szeretem, csak azok a hibák ne lennének!
Szöveges ítélet
7 év után döntöttem úgy, hogy lecserélem a G Astrámat. Öt kocsi merült fel mint lehetséges megoldás. A Golf talán jobb autó motorikusan, illetve a váltót tekintve, mint az Opel,de az életkedvem elment, mikor beleületem. A Cee'd addig volt alternatíva, míg az Astrába be nem ültem. Biztos jó autó, és a G Astrához mérten még szép is, de... A Focus ugyanazon az áron lett volna mint az Astra, ez már önmagában kizárta a versenyből. A Megane-t pedig a tesztvezetés alkalmával felejtettem el. Az Astrával eltöltött teszthétvége után szerettem bele az autóba. Mivel a tesztautót jó áron adták úgy döntöttem viszem. Még átvételkor javították az ajtókárpit hibát, és a sport gombot cserélték.
A tempomattal sajnos hoszabb ideig bajlódtak. Elsőre úgy tünt, hogy nem is találják a hiba okát, és többször vissza kellett vinni, mirekiderült mely alkatrész adta meg magát. Sőt még hetekig várni kellett, mire az új alkatrész megérkezett. (az egész országban hiány volt belőle)
Lényegében azóta teszi a dolgát, hibája nincs.
Ha a külsőt és a belsőt tekintem, nekem tetsző autó lett. Ám minden ember más, így döntse el mindenki, neki mennyire tetszik.
Ha a dinamikát nézem, nem sok változást érzékelek az elődhöz képest. Bár a motor nagyobb, de a súly is nőtt, amit cipelni kell. A fogyasztás is hasonlóan alakul mint a G astrában, de a nagyobb tank miatt tovább visz egy tankolással. Mivel nem voltam soha versenyző alkat, ezért nem bánom, hogy nem versenygép van alattam. Aki hasonló nyugodt alkat, szeretni fogja a 115 lovas 1,6-os motort is. Vezettem az 1,4-es turbóst is, de nem éreztem úgy, hogy azzal jobb vásárt csináltam volna. Viszont a 6 fokozatú manuális váltó finomabb volt mint az én 5 fokozatúm. Ám ha az elődhöz viszonyítom, bőven veri.
Na ha még eszembe jut valami, megírom.
42500 Km:
A fogyasztás 90 százalékos városi használat mellett beállt 7,9-8 liter közé. Bár még csak 2,5 éves az autó, rengeteg hiba jött elő rajta. Lehet, hogy annak a levét iszom, hogy egy első szériás tesztautót vettem, de a legutóbbi féltengely csere 42000 km-nél azért túlzás. Ennek ellenére imádom. Remélem nem kell meggondolnom magam.
68000 Km:
A hibalistán kívül szinte semmi érdekes. A fogyasztása, továbbra is 8 liter. Teszi a dolgát.
Hibalista
- Ajtó kárpit egy helyen nem volt rendesen rögzítve - Sport gomb rögzítő pöcök eltört - garanciális csere - szériahibás tempomat - garanciális csere - - Update 42500 km: - Fenti féklámpa hiba -garanciális - ülés fűtése kikapcsol - még nincs javítva - az egyik légbefúvó ventilátor csere, mert irtózatos - hangokat adott ki magából - garanciális - egyszer a vezető oldali ablak magától lehúzódott - azóta se, így szerviz nem történt - a váltókarnál eltört egy rugó, ezért nem állt vissza közép állásba magától - garanciális - a legújabb: a jobbos féltengely megadta magát - már nem garanciális - - - 68000 km - - Fényre sötétedő visszapillantó, nem sötétedik már fényre - Anyósülés ülés fűtés magától kikapcsol - kézifék karnál megadta magát egy alkatrész.
Ide hordtam szervizbe
Opel Tormási
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 800 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 68000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Astra G 1,4 | Következő autója? | várjunk még azzal! |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
