Per aspera, ad Astra!
Szöveges ítélet
Újonnan vásároltam, 2011 novemberében. Életem első új autója, és lehet, hogy az utolsó is... Tényleg nem nagy biznisz az újautó, de ezt úgyis mindenki tudja.
Egy autó szépségét megítélni nagyon szubjektív dolog. Ez a gép szerintem mindenkinek tetszik, talán mert semmi igazán különleges nincs rajta. 17-es felnivel mutatós nagyon, de ráz is, mint a szekér. Télinek eggyel kisebb, 16-os felnit vettem rá, ballonosabb gumival. Igaz, hogy azzal puhábban rugózik, viszont érdekes módon hangosabb. Sötétszürke lett, jó áll neki, bár a világoszöld kivételével majd' minden szín jó lehet.
A belső nekem kicsit túlzás, a piros díszfény egyátalán nem tetszik, viszont az ülések kényelmesek, abszolút jól belőhető a vezetési helyzet. Minden kapcsoló finoman működik, a jobb első ülés, no meg valami hátulról érkező kopogás kivételével nagyon csendes is. Négy személy kiválóan elfér, csomagtartó elegendő, átlagos használathoz nem kell nagyobb. A váltási érzet kemény, remélem majd bekopik idővel. Gyorsan kapcsolni nem lehet, inkább a kimért, nyomatékból gyorsítást támogatja a szerkezet.
A motor iskolapéldája a kis lökettérfogatú turbós hajtóműveknek. Pörgetve húz, alul eléggé nyomatékos, de középtartományban semmilyen. Ha nem hajtják, megelégszik városban 7,5 literrel, országúton kevesebbel is. A legjobb autópályán, mert hatodikban kiválóan lehet autózni, 130-140 km/h környékén, teljes csendben, alacsony fogyasztás (cca. 6,5-7 l) mellett. A hangja pörgetve elviselhető, egyébként örülök a jó hangszigetelésnek...
A futómű valójában inkább sportos, mint kényelmes. Kiváló az úttartás, kanyarban mintha sínen menne, de sajnos ez Budapesten kevés vigasz, mikor a fogaim koccannak egymáson a fantasztikus állapotú utakon. Persze ide inkább tank való, de azért lehetne kicsit puhább.
A gyári alaprádió-CD sajnos csak a legalapvetőbb igényeket elégíti ki, hibátlanul teszi a dolgát, de hiába a sok -talán 7, azt hiszem- hangszóró, se egy igazi mély, se magas hangok nincsenek, a középről nem is beszélve...
Lehetséges, hogy kissé elégedetlennek tűnnek a fenti gondolataim, de egy közel 5 milliós új autónál, amiről ódákat zengenek a tesztek és a marketingesek, eléggé kiábrándítóak bizonyos dolgok. Természetesen ez egy jó autó, de érdemes átgondolni vásárlás előtt, hogy mit fog kapni az ember a pénzéért. Lehet, hogy egy kisebb presztízsű koreai is megfelel, vagy esetleg hasonló árért egy Vw talán jobb választás??? Hmm?
UPDATE:
Nos, eltelt egy év az átvétel óta. A véleményem alapjaiban nem változott, de kicsit talán jobban megkedveltem az autót. Az éves revízió során megállapítást nyert, hogy motorolaj nem fogyott, ellenben hűtővízból vagy fél litert után kellett tölteni. Vajon hová tűnt???
UPDATE2:
Három év és néhány hónap eltelt, és az autó még mindig nálam. 64.000 km és néhány kisebb-nagyobb fennakadás után az Opelről és az Astráról alkotott képem, hát hogy is mondjam, nemigen javult...
Az autó teszi a dolgát, jön-megy, nagy baja nincs. A fogyasztása egyre jobb, igaz főként országúton használom, de 7 liter körül eljárok vele. Az eltelt idő nemigen látszik meg rajta, bár gyakran takaríttatom, ápolom, és garázsban áll. A motor teljesítménye kielégítő, de a 140 lóerő valószínűleg csak a mérőpadon jön elő, az életben leginkább egy jó 1.6 szívó erejének érezni. Elégnek elég a hétköznapi használathoz, de ezzel a hatos váltóval minden, csak nem sportos. Hosszúak a fokozatok, csakúgy mint a váltókar útja. Minden váltás, szépen, tövig nyomott kuplunggal, legalább 2 másodperc... Persze nem muszáj tövig nyomni a pedált, csak akkor nagyot reccsen, még ha csak 1mm hiányzik is a teljes kinyomáshoz. Az utastér, mintha új lenne, eltekintve a rengeteg zörgéstől, zajtól... Rosszabb úton, amit azért Budapesten nem kell keresgetni, zörög a jobb és bal A oszlop, a bal oldali B oszlop és a műszerfal. Ezenfelül az első futómű hangosan kopog, ami a szerelőm szerint a lengéscsillapító cseréjének (64e km!) esedékességét jelzi. 110 km/h felett erős a szélzaj, igaz ott sem a motor, sem a futómű nem hangos.
A hibalistában kifejtem kicsit, hogy mit kellett és kell még javítani az autón, és ez az ami miatt igazán kiábrándultam az Opelből, egyébiránt továbbra is állítom, hogy nem rossz autó. Csak az ára az, ami feljebb pozícionálná az alsó-középkategóriából, egyébiránt nem több, mint ami az Astra valaha volt.
Hibalista
- a jobb első ülés recseg-nyikorog, ha ülnek rajta (gondolom zsírozni kell majd) - az automata klíma vezérlése katasztrófa. Vagy jeges szélvihart kapok az arcomba, vagy csak a külső hőmérsékletnél alig hidegebb levegőt lehel, ugyanannál a külső- és beállított belső hőmérsékletnél. Szerintem itt szoftverfrissítés lesz. UPDATE: szoftverfrissítés megvolt, változás nincs, fűtés ugyanilyen hektikus. - magas fokozatban, közepes sebességnél, nagy gázadáskor időnként megtorpan az autó, mintha egy pillanatra kihagyna egy henger. Ilyenkor kevés füst is távozik a kipufogóból. Ez vajon mi??? UPDATE: magától megszűnt, remélem... - a kuplungnak irtózatos nagy a holtjátéka, és lötyög. Nagyon nem lett beállítva a gyárban. UPDATE: A szerviz szerint ez ilyen. Ennyi. UPDATE: PEDÁLSOR CSERE! (garanciában, egyébként 300e Ft!) - az első ablakmosó fúvóka a hátsó ablakra permetez. Ja, és nem állítható! UPDATE: DE, állítható, annak ellenére, hogy azt mondták, nem! Most már jó. - 2013 január: - Nos, felvillant a check-engine visszajező! Már hiányzott. - Opel Interathoz vittem, ők voltak a legközelebb. Első látogatáskor hibakód kiolvasás után szoftvert frissítettek és szemrevételezéssel javítottak. (A hiba a számítógép szerint "szívóoldali áramlási hiba", de konkrétan nem sikerült megállapítani, hogy valójában mi a gond.)Ezután következett egy rövid kioktatás, hogy "jobban kellene pörgetni a motort", mert úgy a jó. Hiába mondtam, hogy a műszerfali visszajelző is alacsony fordulati felváltást javasol, a szerelő srác állította, hogy ez a szoftver öntanuló, ha jobban nyomom, majd későbbi felváltást fog javasolni. Hát ez egyátalán nincs így, kipróbáltam. - Egy héttel később ismét felvillant a check-engine. Újra Interat, újabb ráolvasás, mágia, stb. Ígéret, ha nem javul, kitisztítják a szívócsonkot. - Erre rá két héttel megtörtént a szívócsonk tisztítása. Itt tartunk most. A check-engine pedig rendületlenül világít! Most jön a SZÍVÓCSONK CSERÉJE!!! 300e jó magyar forint. Még jó, hogy garanciális... - Kíváncsian várom a folytatást. - - UPDATE: - Szólval szívócsonk csere. Megvolt, a hiba eltűnt, hál' Istennek. Mondjuk 5-6 szervizlátogatás kellett hozzá, de legalább megjavult. - - Ezután jött a már említett pedálsor csere. Ez ugye a lötyögő, nyikorgó kuplungpedál miatt vált szükségessé. Ezt is sikerült 4-5 szervizlátogatás alatt kitalálni és megcsinálni. Ahhoz, hogy a művelet elvégezhető legyen, csak a két első ülést, a váltókulisszát, a műszerfalat kellett kiszerelni, a hűtővizet és a klímát leüríteni, és 3 napig szervizben állni volt szükséges, és már jó is lett! A pedálsor. Azóta viszont zörög minden. Pl. a már kétszer szétszedett jobb első ülés, ami recseg, mint egy jó 30 éves Zsiguliban... - - Most éppen az első futómű zörög kevésbé tükörsima aszfalton, ami miatt valószínűleg az első lengéscsillapítókat kell cserélni. Ja és a bal első dobbetét felől 130 km/h környékén erős zörgés hallható, mintha elszabadult volna egy kábel, amit a karosszériához csapkodna a szél. Ezt kb. 5x kértem javítani, természetesen azóta sem sikerült...
Ide hordtam szervizbe
Még nem járt szervizben, de ami késik... Mivel Maxaboéknáél vettem, garanciális ellenőrzésre oda fogom vinni. Korábbi tapasztalataim jók velük kapcsolatban.Update:Egy klímatisztítás Maxaboéknál: 20.000 Ft Kértem az említett ülésrecsegés megszüntetését, nem sikerült.Éves revízió ugyanitt: Hozott olajjal 20.000 Ft, ajándék külső- és motormosással.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Opel Interat Budakeszi Kedvesek, rendesek, kiszolgálásra nem lehet panasz. Az egyetlen baj, hogy ezidáig a garanciális hibát (lásd fentebb) nem sikerült javítani. Tudom három alkalom még nem olyan sok, de hát csak drága az idő, meg a benzin. Vihetem negyedszerre is...Update:Három alkalom? Kb. 10x jártam ott, mire nagyjából sikerült megjavítani a kért dolgokat, amiknek egy jó része azóta visszatért...
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 91000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Ibiza | Következő autója? | Astra K |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.3/10) |
