Német fosdaráló, ami idő előtt kop el
Szöveges ítélet
Négy évesen vettem, 88500 km-el, egy Opel márkakereskedésben. (Utólag kiderült, az órát nem tekerték!!) Kb. 1500 km-t tettem bele és egy 570 km-es autópályázás után fél liter olajat kellett után tölteni. Elvittem a Novoth autóhoz, Ők megállapították hogy a 4. hengerben a kompresszió 30%-al kevesebb a többinél. Visszavittem oda ahol vettem, reklamáltam, nem tetszett nekik, de egy teljes motorgenerált végeztek rajta. Összerakás után nem indult, azért mert nem jó helyre kötötték a motorirányítás testelő vezetékét. Potom másfél hónapba telt ez. A hazavezető úton feltűnt, hogy elég gyenge, és valami más probléma is van. Mivel nem akartam ismét a márkaszervizre bízni, így én vettem kézbe a dolgot. Ismét Novothautó. A kuplung kinyomócsapágya eresztette az olajat, ez megkente a kuplungtárcsát, ezért csúszott. A motoron nem volt olyan illesztés ahonnét nem szivárgott volna az olaj, a vezérlés el volt rakva 1-2 láncfoggal. Igen, de az olajszivárgást nem tudták akkor megszüntetni, mert a kétrészes forgattyúsház két fele közül szivárgott. Egy későbbi időpontban ismét Novothauto, motor ki, forgattyúsház szétszed, újratömít, összerak. Innét egy darabig viszonylag nyugalom volt, csak féktárcsa / betét csere volt. Majd elkezdett indításkor ronda zörgő hangot hallatni, igen a sejtésem beigazolódott: Vezérműlánc. Ezt a motor generálnál cserélték, de csak a láncot és azt is utángyártottra. Bírt körülbelül 20000 km-t. Most már majdnem minden jó, de észrevettem, hogy rohad a toronyszilent (ez típushiba), rohad a levélfogó rácsnál lévő gumitömítés alatt a lemez, és megint szivárog az olaj, a forrása nem beazonosítható. Egyébként mint autó az igényeimnek megfelelne, igaz kicsit lomha, belülről kicsit ortopéd, de jobb mint egy dakszi (dácsia).
Hibalista
- Motor fokozott kopása már 88500 km-nél (garanciális motorgenerál) - Forgattyúsház tömítetlenség (300000 Ft) - Tengelykapcsoló kinyomócsapágy ( kuplungszett 150000 Ft) - Törött szíjfeszítő (benne van a forgattyúsház tömítetlenségben) - Akkumulátor 2x (2x 22000 Ft) - Vezérműlánc megnyúlása (223000 Ft) - Rohadó első toronyszilentek (ezt már nem javíttatom) - Ismételt olajszivárgás a motortérben, ezúttal ismeretlen helyről (ezt sem)
Ide hordtam szervizbe
Novoth Tibor (novothauto.hu)
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Befecskendezős motorok szervize (injektor.hu)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 88500 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Cee'd |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (1.6/10) |
