A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (2009-2015)

Astra Sport 1.4 Turbo 

Az ítélet értékelése
4,3(16 db)

Nekem bejött

Szöveges ítélet

Kedves olvasó!
Remélve hogy segítek pár vásárlás előtt állónak, vagy csak érdeklődőnek kicsit hosszúra sikeredett értékelésemmel!

Kocsit igen hosszú casting után választottuk :D, előző kocsim egy 1.4 Focus volt, (erről is lehet írásomat olvasni) hosszan nem kommentálnám, az ott tapasztalható negatív, és pozitív élmények sarkaltak arra hogy jól megválasszam az új kocsimat, motorikusan, jól igény szerint felszerelve.
Persze ezek mellett azért egy „menő :P” divatos, jól kinéző kocsit is szerettem volna, még fiatal vagyok, és hátha a józan racionális kocsi vásárlási szempontok mellett találok az előbb felsorolt kritériumoknak is megfelelő verdát.

Versenytársai nem sokan voltak (2010 nyarán), továbbiakban úgy is részletezem őket. Egyértelmű ellenfele a Golf VI, ami tényleg megizzasztott a választásnál (olyannyira hogy még aznap döntöttem el foglalóval kezemben mit és hol rendelek) de talán pont az előző bekezdésekben megfogalmazott dolgot találtam meg az Astrában, amit a Golfban nem, és bizony nagyon meg kell találni azt a valamit hogy ne a másik kivalló német automobilt vegyük meg!

Egyéb konkurensekről véleményem: Focus öreg, és elavult mára (és akkor finom voltam, ráadásul 0 értéke van fél év múlva jön az új), Honda, Toyota, Mazda jó csak én nem szívó motort akartam, hanem egy kisturbóst a downsizeing jegyében(meg jobb fogyasztás, kényelmesebb nyomatékból vezetés érdekében). Talán még Fiat, vagy Renaulte hasonló térfogatú és kategóriájú kocsija (Bravo multiair, Megan Tce) lehetne ellenfele, de első találkozás után le is mond róluk az ember!

Itt jegyezném meg az összes kocsiban amit példának hozok ültem, legtöbbjét vezettem is, így amikor tényként közlök dolgokat nem nagyképű vagyok vagy egy mindentudó kislexikon, bár kétség kívül néha szubjektív, de legtöbbször azért objektív frázisokat pufogtatok amik azért egybe csengenek a többség véleményével!

Szóval Bravo Megane, hely kicsi belül, a Bravo nekem (95 kg, 189 cm)pocsék. Motorikusan mind2 eltér a németektől, Barvo motorjának lelke van (aki vezette tudja miről beszélek) de sajnos minősége az nincs (ismerősömnek a turbó havonta tett tönkre valami csövet). Megane alul nulla (főleg Tsi-hez képest) viszont fölül lelkes, pörgetni való darab, az Astra, Golf már rég kifullad 5000 felett, ez meg még érzésre rá tud tenni egy lapátot (ezt is lehet szeretni, az anyagminőséget, és középkonzolt amitől a térdem nem fért el már kevésbé…). Talán még érdemes szót ejteni a frissített Seat Leonról ami Golf technikáját örökli. Lelkileg azonban fel kell dolgozni a puritán belsőt, és bő 1 év múlva érkező újat (ami ütni fog mert Seatnak lételeme lesz az a kocsi, így biztosan elértéktelenedik a használt piacon a mostani). Biztosan van aki betéved az Alfa Rome-hoz Gulietta-át megnézni, esetleg BMW, Audi, Merci hasonló méretosztályba induló konkurenseit meglesni, de biztosíthatom abból venni egy belépő szintű fapadost akkor hiba volna mint nekem anno a Focus 1.4 volt. Biztosan nem nyújt akkor plusz élvezeti faktort az embléma adta élmény, mint amekkorát elbukik az ember az ennyi pénzen vásárolt extrákon egy racionálisabb árú kocsiban!


Kezdjük a benyomásokkal, később persze kitérek a kocsi minden szegmensére, de most nézzük mit érez egy új Astra J tulaj :)

Benyomások:

Az Astra első látásra szerelem, nem igazán tudok még ennyire szép kocsit, talán csak anno Seat Leon ütött ekkorát, illetve Mazda 3 Sedan nem is olyan rég! Alfa Romeo Dzsulietta is igen vonzó, de sajnos árát feljebb pozícionálták, még ha nem is sokkal de épp annyival hogy akkor inkább Astra extrákkal! Kívül belül szép, Insignia ami az év autója volt szolgálta alapjait, mint formailag, mint technológiailag. Ennek megfelelően rögtön jól éreztem magam benne, és prémiumérzés fogott el, ami egyik másik konkurensében sem, kivéve talán a Golf, de talán még azt is felülmúlta. Így egy kompakthoz mérten tökéletes volt!

Belsőtér:

Focusomnál 10, Golfnál majd 20cm-el hosszabb test ellenére sem mondanám tágasabbnak, mint előbb említett konkurenciái, és ne gondolja senki ez majd a csomagtér kinyitása után értelmet nyer, hiszen alig 10 literes a különbségek jelentkeznek a puttony méretét illetően az előbb említett modellek között.
Térérzet talán csak a Focusba jobb, Golf is ott van, de inkább az Astra ha döntenem kéne. Bravo egy vicc, Japánok szintén kielégítőek, de elmaradnak a Birodalmi kocsik(vagy annak mondott Focus)-tól.

Astra A oszlopánál is berejtették az oly divatos kisablakot, aminek talán hosszú balos kanyarnál van értelme, amúgy teljesen felesleges nem segít kilátni semerre. Hátra is nehézkes a kilátás. Elég csak megnézni a formát, ilyen C oszloppal lehetetlen megoldani rendesen, épp ezért érdemes a parkoló radart elsőként ikszelni az extralistán. (Bár ne számítson senki Golf féle grafikus megjelenítésre, csak sípolni fog a drága.)
Beülve rögtön jelentkeznek azért problémák. 189 cm vagyok, de nem látom a kocsi elejét! Jó ülés föl kormány beállí.. tanám, de hihetetlen hogy nem lehet feljebb állítani, még kb 1cm hiányzott a boldogsághoz, így a lábaimhoz túl közel van a kormány ami mondjuk finoman szólva balesetveszélyes (pl beakad tekergetés közben kezem, vagy nem tudok gyorsan kanyarodni veszélyhelyzetben). Update: mára megszoktam a kocsit, így már lejjebb állítottam az ülést, és mindenki boldog. Másik a kartámasz! Nehéz elhinni hogy valaki ezeket tesztelte is, 2 állása van a teljesen be, és a teljesen ki, miután állandóan visszacsúszik és ez senkinek nem tűnt föl? Nem kéne valami reteszelés ? Mert az az ellenálló gördüléses fos semmit nem ér amit beletettek… :/

Kiszállásnál is vigyázni kell, eleve valamiért nehezen adja meg magát az ajtó, nem akaródzik kitámasztódni soha, és rendszerint letérdelem vagy a hangfalat, vagy a világításkapcsolókat! Mondanám hogy én vagyok debella, de Golfban, és Focusban ritkán volt ilyen problémám! A szélvédőn méretes egység kapott helyet a tükröt tartva, itt bújik meg 2 érzékelő, meg egy kamera is, talán lámpáknál zavaró ha pont kitakarja azt, amúgy nincs nagy gond vele, csak az hogy „nagy” :D.

Ülések remek alkotások, Sport felszereltséghez járók nem csak jól tartanak, de szépek is! Sajnos egy helyen nem volt megvarrva rendesen, de javították a szervizben. Rakodó hely van bőven, bár kesztyűtartó szerintem kicsi, úgyhogy el is kell a hely! Telefonomat csak a váltó elé helyezett tárolóba tudom rakni, ami 45 fokos szögbe elnyeli nem könnyű kihúzni onnan, érdemes kékfogú telefon kihangosítást is belerendelni aki használja vezetés közben mobilját! Szellőzők jól beállíthatók, van olyan állás amiben a lehető legjobban próbálja eloszlatni a levegőt, és nem egy irányba fújni. Bal karomat sajnos csak az ajtó kartámaszára lehet tenni, az ablakon nem igazán lehet kikönyökölni, pedig a Focus-omon nagyon szerettem nyáron. Az anyagminőség példás, talán még a Golfnál is jobb. Hátul kicsit gyérebb világ fogad minket, egy 12v aljzat, és ennyi… Nincs szellőző, és kartámaszt is utólag kell ikszelni a rendeléskor, viszont hátra jut alapáron világítás(Sport felszereltségről beszélünk), ellenben elektromos ablak nem! Ennek oka talán a súly, mert így is túlsúlyos (erről később) a kocsi, hiszen legmagasabb Cosmo felszereltséghez se jár eme fícsőr. Lábtér átlagos, fejtér elmegy, hosszú útra inkább csak két embert ültetnék be hátra.
Csomagtartó elfogadható, flexfloort kihagynám bármilyen olcsó is, Infinity hangrendszer esetén nincs pótkerék amit viszont nem hagynék ki! Sport ülések miatt elől kicsit nehézkes az öv becsatolás, ami viszont sípol ha nincs a helyén kikapcsolhatatlanul. Opel gyárba nagyon nem vigyáztak mondjuk a kocsira, egy helyen a középkonzolon lepattant az ezüst borítás, na nem vészes egy tűhegy méretű helyről beszélünk de ha a 4 milliós Fordomba meg tudták oldani talán sikerülhet egy 6,5 milliós Astrába is. A 12v aljzat teteje karcos, ezt mondjuk több Astrában is láttam, nem tudom miért. Hasonló módon a (belső ajtó)kilincs körüli belső borítás is karcolódásra alkalmas műanyagból van, érthetetlen miért amikor azt használjuk a legtöbbet! Prémiumérzést nagyon megdobja a kis piros led-es hangulatvilágítás, tényleg szép! Sőt fentre jutott egy kis led ami a váltót hivatott megvilágítani, hogy sötétben se kelljen keresgélni, anno a Focus ST-ben láttam ilyet először, akkor is tetszett ez kis apró figyelmesség!

Sajnos valami rezonanciát észleltem a jobb oldal A oszlop környékéről, de ritkán jön elő, és pont nem szerviz látogatások során, szóval egyenlőre rejtély mi az, remélem megoldódik, állítólag ez az első ilyen gond az ottani szerviz tapasztalatok szerint.

Összességében nagyon szép a beltér, amit feldob a színes monitor, mindenki ezt mondta aki beleült, és űrhajósnak mondták a formákat szóval 10 pont, viszont 185 felett, és 90 kilóval lesznek gondok az vonjon le egyet marad 9, akit pedig zavarnak a kis apróságok amiket leírtam levonhat még egyet, de engem az összbenyomás meggyőzött és feledteti a gondokat!
Update: Az ergonomikus sportülések marha jók, ezt eddig is éreztem, de azóta ültem Fiat sportülésben és 20 perc után fájt a hátam, sőt Enjoy szinthez kapható sima ülések is botrányosnak tűntek, pedig tesztút során még anno tetszett. Szóval KELL A SPORTÜLÉS, vigyázat függőséget okoz :D!

Külső:

Talán nem kell ecsetelni hogy ennek megítélése személyes, viszont megkockáztatom hogy nem túlzok mikor azt mondom jelenlegi piacon a legszebb kompakt. Persze szép Mazda3 sedan, vagy az Alfa Gulietta, még anno Bravo, és a Leon a maga idején, de ezek a kocsik kompromisszumról szólnak, míg az Astránál nem kell annyira megalkuvónak lenni, egyszerre lehet szép, jó, modern motorral szerelt, és teliextrázott autónk.

Képek alapján mindenki véleményt formálhat a kocsiról, ezt nem is húzom tovább, talán annyi hogy élőben még szebb! Nekem zafír fekete 17” felnivel ellátott modell jutott, a Sport felszereltség, illetve az 1.4 NET motorhoz pedig króm csík az ablak körül, illetve egy igen szép kipufogóvég is társul! Mivel navigáció is van benne cápauszonyt kapott antenna helyett, illetve az extraként belerendelt AFL fényszórók is megdobják a látványt, így biztosítva hogy amikor már rohangál egy pár az úton azért még kitűnjön az átlag Astrák közül szívem választottja.
Negatívumként talán könnyen karcolódó fényezést említeném, de feketéknek ez az átka, nincs védőcsík sehol, csomagtartó nyílásánál lévő elem szinte csak arra vár hogy végig karcoljam valamivel!

Sajnos ez tendencia, Golf ugyanilyen, bezzeg a régi Focusomnál védve volt minden fontos rész, ma már ékszerdobozt gyártanak, aki mást akar vegyen valamelyik népszerű crossoverből egyet.
Update: meguntam a karcokat, még ha csak lakkban alig láthatóak, fóliáztattam az ajtókat, javallom az ezüst és fehér színeket! Ezüstbe is nagyon szép a kocsi ;)

Műszerek:

Ezen a téren biztosan legyőzőre talál az Astra. A VW konszern igen becses kellékeit ugyanis belepakolták a Golfba is. A gombok minősége, az ésszerű menü mind-mind jobb mint az Astrában. Igazi prémium műszerek azok amik némi külső csinosítás mellette Audi-któl a drágább kategóriát képviselő VW-kbe is megtalálhatók

A fedélzeti számítógép az Astrában megfelelő, jól olvasható, szemet nyugtató piros színben. Egyedül kezelése nehézkes egy kicsit a bajusz kapcsolókon, de megszokás kérdése ez is. Apropó bajuszkacsolók, jók de pl. Focus-ban sokkal jobbak, sőt a Golfban is jobban tetszettek. A klíma kezelése egyszerű, nincs is vele gond, néha nem jól adagolja a kinti levegőt, de nyáron jól működött. Nekem van olyan funkció benne hogy automata párátlanítás, és lőn csoda nem párásodik az ablak, nagyon hasznos funkció. Télen kivettem az automata funkcióból, párásodik is az ablak rendesen :).

Rádió, navigáció.

Rádió nagyon érthetően, jól kezelhető. Zenéimet jack, vagy usb-ről is le tudom játszani mp3, vma formátumban is. A gomberdő kb. 3 napnyi megszokást igényelt, utána viszont hiányozna ha bármi nem ott, vagy úgy lenne, sőt további funkciók gombjait is el tudnám viselni!(Pl: navi némító). A hangrendszertől nem voltam elájulva, az ezeréves cd6000 Focus-omé is szólt így. De nem vagyok egy zenemókus, szóval pont nem érdekel, csak kicsit túl volt hypeolva a leírásban (7 prémium hangszóró, meg mitummén hány watt) ez az egész ahhoz képest ami valójában.

Középső monitoron szépen jelennek meg az információk, rádió, klíma, vagy éppen a navigációról, mikor mit szeretnénk látni. Sajnos teljesen kikapcsolni nem lehet, ekkor feketén egy Opel logóval dereng a kis egérmozink, sebaj. Felbontásban nem rossz, de azért jóval drágább rendszerek jobbak, ezért az árért korrekt!

Több tesztet is olvastam a navigációról áradoztak, én nem fogok! Golfé jobb sokkal jobb, igaz félmilliót el is kérnek érte, a gyengébb RNS310 egységet, ami olcsóbb meg nem lehet belerendelni Magyarországon. Az Astra két verzióval állt elő cd500, illetve a dvd800-assal, utóbbi 3D-s nézetet is tud, és dvd-n szipkázza be a valamivel bővebb adatokat mint azt a nevéből sejteni lehetett.

Ami tetszett: kulturált navigálás (pl. nem sipákol ha nem arra mész hogy újratervezés, csak egyszerűen mondja az új útvonalat), jól leolvasható, érthető utasítások, gyors tervezés, jó gps vétel.

Negatívum: Nem érintős, nehézkes bevitel, régi elavult térképek vígan virít az offroad az új körforgalmakban autópályák környékén, és a vidéki kisutcákat csak ímmel-ámmal ismeri.
Update: megjelent az új 2010-11 térkép, csak 30000 Ft, ja és nem működik csak legújabb 2011 modell szoftverével :P….

Az órák gyönyörűek, de a Golfban is igen szépre sikeredtek. Indításkor csinál egy Lexusos ellenőrzést, ami nekem személy szerint tetszik, végig futnak a mutatók, kigyulladnak a led-ek váóó tiszta prémium ez a gép. A kormányon lévő kezelőszerverek jól használhatók, akárcsak minden más, tényleg csak a bajusz kapcsolókba lehet belekötni, meg a nehézkes navi bevitelre, amúgy nekem tökéletesen megfelel ez is! Minden gomb (kormányon is) piros színben dereng este, ami nem fárasztja a szemet.

Váltó, motor, irányítás stb:

Szeretem a kisturbós benzineseket. Talán egyedül a Renaulte motorja nem győzött meg, de tisztességesen helytállt a Fiat egynégyese is. Persze a kategória királya Tsi, ez senki nem is vitatja. Igaz azt sem hogy rendre jobb menetteljesítmények mögött leginkább az áll hogy minden mérésen 130 lóerő, és 200 NM fölött teljesített a névlegesen 122 lovas egység. Persze lefaragni is sikerült a súlyból, igaz technikailag egy Golf V-ről beszélünk így ez sem nagy dolog, de érdemnek érdem!

1.4 NET motor 140 lóerős, 200nm-s. Nyomatékát 200nm/ 1850-4900 között adja le, míg maximális teljesítményét már 4900 fordulattól egészen 6000-ig tudja. Szóval nagyon jól komponált erőmű ez, és van még potencia a motorban, aki esetleg tuningolni szeretné, hiszen már az 1.6 turbo a maga 180 lóerejével luxusadó köteles. (Azóta már nem tudom hogy van szabályozás) Én ezért is választottam az 1.4 T-t, van még egy verziója, ami szinte ugyanez csak 4200 fordulatnál beraknak egy tiltás, így 120 lóerős marad egészen 6000-ig. Ez a verzió 42.000 Ft-al olcsóbb. Ez is az adó csökkenteni vágyók Mekkája lehet, bár kétségtelen az esetek 80%-ban nem is pörgeti 4000 fölé az ember autóját, de annál a pár előzésnél hiányolni fogjuk, és valahogy nem kompenzál az az évi 10.000Ft, sem amit ezzel nyerhetünk.
Korán ébredő nyomatékkal, akár 1500 fordulattal elbír akármelyik fokozattal, és innen sem kell visszaváltani ha gyorsítani akarunk, ugyanis alul is tud húzni. Persze így takarékos is. Golf talán még egy fokkal jobb a rövidebb váltóáttétek miatt. Ha visszaváltunk, mert azért a hosszú spórolós váltónak van hátránya is, igen csak pakolgatni kell ha komolyabb előzésre, vagy sportos vezetésre adjuk a fejünket. Ez még nem is lenne baj, hiszen a váltás is élmény szerintem. igaz nem ebben a kocsiban, félre ne értsenek minőségi jó váltó ez, csak a kategóriába van jobb is, amit szívesebben pakolgatnék. Erre a kicsit dinamizmus gyilkos váltóra amúgy a kocsi igen komoly súlya miatt volt szükség, ami akkor is érthetetlen ha 20 cm-el hosszabb, és valamivel szélesebb meg magasabb is mint a fő konkurense a Golf. Ami viszont jó irányban ment el hiszen könnyebb lett mint elődje volt, szerintem ez sokkal okosabb taktika, így kisebb, gyengébb motorok is kellő dinamizmussal mozgatják a kocsit alacsony fogyasztás mellett. Mire is gondolok a Golf 1.4 Tsi 1215 kg, az Astra 1.4 T 1373 kg ez 150 kg plusz ami elég sok, na ezért kell a 140 lóerő, és az „eco” váltó.

Adatokat nézve az Astra kicsit zavaros 9.7-es gyorsulástól 9.9-ig minden van, a végsebesség is 202-205km/h között mozog, ki tudja mi az igazság, valószínűleg az hogy próbáltak jobb eredményeket hozni hogy versenyeztessék a Golf-fal, de nem jött össze. A valóságban a Golf jobban használható alul valamennyivel, és szinte minden fokozatba és gyorsítási szituációban jobban viselkedik mint az Astra.

Ez nem meglepő jobb a súly lóerő aránya, és a váltó áttétek. Ezek csak számok, valóságban 1 km gyorsulási versenyen kb. kőkemény fél kocsihosszt tud ráverni a Golf ez pedig pillangófing, de biztosan nem döntő tényező! (Nekem amúgy se a lámpás gyorsulgatás a profilom)

Az Astra valójában túrakocsi, igazi kis utazó. Ezt szolgálja a váltó, a futómű, a motor is. Városon kívüli autóutak, autópályák a természetes élőhelyei az 1.4-es turbós Astra-áknak, meglepő módon itt már inkább ezt mondanám jobbnak, itt elkezdjük érezni a plusz 18 lóerőt is a Golfhoz képest, és a hatodik fokozat is értelmet nyer, 2500 fordulatnál már el is értük a maximális autópálya tempót. Terhelve is az Astrát választanám, három 100 kg ember (sajnos nekem ilyen haverjaim vannak:D ) már borítják is az előbb említett lóerő-súly arányt az Astra javára!

Fogyasztás egyenlőre 8-9l de talán igazán majd 5000km után érdemes ezzel foglalkozni, főleg külvárosban használom egyébként a kocsit. Update: továbbra is 8-9 :) igaz most meg tél van!

Őszinte leszek ha városi kocsit akarunk inkább Golf, ha túrázunk verhetetlen az Astra szerintem, aki nekiindul télen síelni, nyáron nyaralni ezt vegye!

Futómű meglepően jó! Pedig kőkorszaki Watt rudas ami amúgy érzetre sokkal jobb mint a Focus, vagy a Golf futóműve akármilyen hihetetlenül hangzik. Kellemesen ringatózunk az úton, úthibákat nem érezni, viszont kanyartempón ezt nem érezni, jobb mint a Focus-omé volt (ami elvileg nagy szó)! Ha valamiben biztosan vezető az Astra akkor az a futómű, sőt fokozhatjuk az izgalmakat a FlexRide-al. Ez az állítható lengéscsillapítást takarja, ami amúgy még kicsit játszik a kormánnyal, és a gázreakcióval is, sőt a menüben konfigurálhatjuk is a sport üzemmódot mennyire keményedjen a kormány, futómű egyebek. Nekem 17-es kerekek vannak fönt, szerintem ettől nagyobb nem kell, az már komfort rovására menne véleményem szerint. Menetzaj inkább a gumik műve, és 130-ig teljesen elfogadható, jó úton nincs gond. Más hangok nem szűrődnek be, még nagyobb sebességnél sem. A Golf motorja észrevehetetlen, mint egy Lexusban, Astrában még 3000km bejáratás után azért tudom hogy mikor él az egység, de nagyon kulturáltan teszi azt.

A higtech xenon égők nagyon jók, 9 féle kévét tudnak, szépen követik a kanyarokat. Kanyarodásnál a besegít a kanyarodási fény is, sőt tolatásnál is bekapcsolnak jobb kilátás érdekében. Ezt tetőzik a LED-es nappali fények, melyek szárnyat mintáznak elvileg. Mindegy lényeg hogy jól néznek ki, és nem olyan giccsesek mint néhány Audin, szép megoldást eddig, csak a VW-n meg a Q5, és A3-mas Audin láttam, a többi mind karácsonyfa! (És egyre trendibb, és rondábbnál rondább amit látok pl. KIA). Sajnos hátul hagyományos égők vannak, jobb lett volna oda is Led. (Golfnál rendelhető, Focus-nál benne van a xenon csomagban)

Amúgy rengeteg mindent lehet állítgatni a menüben, levegő minőség címszó alatt a klímát, mono, vagy dubla zónás legyen, stb stb, kijelzőt éjszakai vagy nappali legyen a színséma, esetleg automata, sebességfüggő hangerő a rádiónál, meddig világítson a kocsi zárás után, világítson-e egyből nyitáskor nem folytatnám, szóval lehet vele babrálni aki akar. Hasznos még 20km/h fölötti ajtózárás, illetve a bolond biztos ajtók, amiket zárás után 2x kell meghúzni hogy nyíljanak, így nem pottyan ki senki.

Kicsit hosszúra nyúló értékelésem remélem nem zavart senkit, és néhány jövőbeli vásárló érdeklődését teljesen kielégítettem! Összegzést nem írok, mert tényleg leírtam amit így fejből le lehetett.

Köszönöm ha végig olvastad, és megtiszteltél ezzel. Szép napot!


Hibalista

- - Kárpit egy helyen nem volt összevarrva rendesen (GM beszállító hibája tudom, de akkor is egy akár 9 millió forint fölé konfigurálható kocsinál ez nonszensz) - - - Valamilyen rezonancia szűrődik be néha napján jobb oldali A oszlop, és műszerfal táján, természetesen szervizben egyszer se jelentkezett a probléma, de megnyugtattak magától nem múlik el semmi, biztosan lesz "jelenség" és szerviz látogatás egy napon, és akkor jól kiderítik :D... - - - Egy kellemes ködös darás - 15 c fokos út során nem ment vissza teljesen a fényszóró mosó, no nem vészes tényleg milliméterekről beszélünk, és magától visszament miután kiolvadt. De ezek szerint 70-80km/h kb - 20-30c nem bírta mechanika minden része :D - - - Bal hátsó ablak beázás jegyeit mutatja (vies volt belül egy helyen a szivacsos anyag fölül) nagynyomású mosó után, erre már mások is panaszkodtak, nem vészes, de rajta tartom szemem hátha.

Ide hordtam szervizbe

Opel Duna Normálisak, korrektek. Mondjuk nekem anno Fordnál is azok voltak szóval nincs viszonyításom mi a rossz, ne is legyen! Nem mondom lenne azért egy eset amibe beleköthetnék, de tök felesleges lenne lehúzni az egész helyet apróságokért, főleg hogy 5 év garit adnak a főbb alkatrészekre, én oda fogok járni tuti!

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2010
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Focus 1.4 Trend Következő autója? BMW pénzfüggő :)
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 2009 (2009)

További ítéletek (46 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)