A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (2009-2015)

Astra 1.6 

Az ítélet értékelése
2,8(4 db)

Igaz barát!

Szöveges ítélet

Igaz barátja, Opel Astra


Emlékszünk még a reklám szövegére? A keleti blokkba becsusszanó, barátkozni szándékozó, sosem elkopó Opelra? Igen, a Kadet őrület után ismét jött valami, ami autó. Az F sorozat, nos, arról ódákat lehetne zengeni, órák hosszat. A G sorozat, az tetszetős, szépecske, de nincsen lelke. Az nem egy barátkozós fajta. 60-70 000 Km – és rohamosan döglődni kezd. No de a H! Igen kérem, Ő már a mi barátunk. Elsőre a formája nem jött be. Másodikra sem. Olyan tucatautós volt. A hátsó részen a szép lámpák tönkreverik a pakolhatóságot. De aztán rájöttem, nem is. Mivel amíg nálam volt, soha nem tettem bele semmit. Ki se nyitottam hátul. Ha az ember barátkozik a külsejével, egy idő után észreveszi a szépséget benne. A belül is visszaköszönő formákat. Ez az autó a határon billeg. Gondolom, csak az alap modell. De másikhoz nem volt szerencsém. Elsőre azt mondja az ember: Ez egy csodajó autó. Aztán azt, hogy nem is. Aztán megint. Majd megint nem. S a vége? Az, hogy ez bizony egy jó Autó.
A belső tér szépen formált, a felhasznált anyagok néhol meglepően jó minőségűek, néhol silányak. A kormány príma, jó fogású, a kormánymű precíz. De itt rögtön visszaköszön az autó kettőssége. A kormányon elhelyezett rádióvezérlő gombok / amelyek nagyon hasznosak, modernek, biztonságos vezetést szolgálják/ iszonyatosan rossz helyen vannak. Minduntalan hozzáér az ember, ilyenkor aztán másznak a csatornák, csúszik a hangerő. Ez sokat ront a pontozáson. A műszeregység eléggé visszafogott, a megvilágítás színe szembe simuló, széles skálán állítható. Csak három műszer vigyorog a sportosnak nem mondható lakhelyén, minimál infós kijelzővel kombinálva. Kezdő felhasználónak épp elég. De más egy kicsit hiányosnak érzi. A középső konzol a már megszokott felső kijelzős, ezen modernizálhattak volna. A középső konzol borítása szöges ellentétben van a műszerfal más részein található fekete, minőségibb borítással. Ezüstözött, bóvli műanyag. Hatalmas tekerőkkel. A rádió kezelőszervei még elérhetőek, de a manuális lég kondi és a hozzá tartozó kapcsolók érthetetlenül alulra kerültek. Egyszerűen béna, hogy olyan mélyre ücsörögnek. Nem lehet elérni, látni.
Az ülés kényelmes, bár lehetne nagyobb oldaltartása. Hely van benne mindenhol. A pakoló rekeszek hiánya nyomasztó, ami van, az meg rossz helyen.

A váltóbot kényelmes fogású, pontosan kapcsolja a fokozatokat. Olyan Opelos. A fokozatok egyébként jól szerkesztettek, bár a negyedik-ötödik lehetne nagyobb szórású is. A motor, 1.6 sima, semmi trükk. Épp ezért agyonvághatatlan. Elég csendeske, ötezres fordulat felett sem nő vészesen a hangja. Igen, felszisszenhetnek, ki az az állat, aki így pörgeti? Én. Muszáj volt. Többször járt tiltáson szegény. De bírta. A végsebesség? 160 km/h-t könnyedén eléri, na, jó nem Ferraris gyorsulással, de eléri. Aztán felvánszorog egészen 200-ra. GPS szerint 187 a vége.
A futómű mentes a sallangoktól, egyedül az ABS van segítségünkre. Na meg persze a totál semleges kialakítás. Bír, ez kérem mindent. A magyar utakat éppúgy, mint a szőlőhegyi földutat, a szántást, a sarat, a murvát. Az alap futómű is lehet jó. Persze, az átlag felhasználónak fel sem tűnik, milyen gépet kap. Normál használatnál nem jönnek elő a jó tulajdonságok. Hogy lehet vele fagyott szántáson 100-al repeszteni, padlógázon keringőzni a forgalomban, ugratni, sarat dagasztani, járdára fel,leugratni. Meg sok minden másra is. Ha az Opelnél a tervező mérnök atya látta volna, néha mire használtam a gépet, örökre letilt az Astráról. S remegő kézzel zárná el a kulcsokat valami titkos páncélba.
Tehát az Astra, H-ban, egy szép, kulturált autó, belül egy kicsit butácska, tervezési hibákkal teleszórva. Nyers, kemény, elpusztíthatatlan. Egy igaz barát!

Hibalista

- Semmi.

Ide hordtam szervizbe

Opel Molnar

Értékelése: 4

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2009
Kényelem (6) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 18500
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 2009 (2009)

További ítéletek (46 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)