Igaz barát!
Szöveges ítélet
Igaz barátja, Opel Astra
Emlékszünk még a reklám szövegére? A keleti blokkba becsusszanó, barátkozni szándékozó, sosem elkopó Opelra? Igen, a Kadet őrület után ismét jött valami, ami autó. Az F sorozat, nos, arról ódákat lehetne zengeni, órák hosszat. A G sorozat, az tetszetős, szépecske, de nincsen lelke. Az nem egy barátkozós fajta. 60-70 000 Km – és rohamosan döglődni kezd. No de a H! Igen kérem, Ő már a mi barátunk. Elsőre a formája nem jött be. Másodikra sem. Olyan tucatautós volt. A hátsó részen a szép lámpák tönkreverik a pakolhatóságot. De aztán rájöttem, nem is. Mivel amíg nálam volt, soha nem tettem bele semmit. Ki se nyitottam hátul. Ha az ember barátkozik a külsejével, egy idő után észreveszi a szépséget benne. A belül is visszaköszönő formákat. Ez az autó a határon billeg. Gondolom, csak az alap modell. De másikhoz nem volt szerencsém. Elsőre azt mondja az ember: Ez egy csodajó autó. Aztán azt, hogy nem is. Aztán megint. Majd megint nem. S a vége? Az, hogy ez bizony egy jó Autó.
A belső tér szépen formált, a felhasznált anyagok néhol meglepően jó minőségűek, néhol silányak. A kormány príma, jó fogású, a kormánymű precíz. De itt rögtön visszaköszön az autó kettőssége. A kormányon elhelyezett rádióvezérlő gombok / amelyek nagyon hasznosak, modernek, biztonságos vezetést szolgálják/ iszonyatosan rossz helyen vannak. Minduntalan hozzáér az ember, ilyenkor aztán másznak a csatornák, csúszik a hangerő. Ez sokat ront a pontozáson. A műszeregység eléggé visszafogott, a megvilágítás színe szembe simuló, széles skálán állítható. Csak három műszer vigyorog a sportosnak nem mondható lakhelyén, minimál infós kijelzővel kombinálva. Kezdő felhasználónak épp elég. De más egy kicsit hiányosnak érzi. A középső konzol a már megszokott felső kijelzős, ezen modernizálhattak volna. A középső konzol borítása szöges ellentétben van a műszerfal más részein található fekete, minőségibb borítással. Ezüstözött, bóvli műanyag. Hatalmas tekerőkkel. A rádió kezelőszervei még elérhetőek, de a manuális lég kondi és a hozzá tartozó kapcsolók érthetetlenül alulra kerültek. Egyszerűen béna, hogy olyan mélyre ücsörögnek. Nem lehet elérni, látni.
Az ülés kényelmes, bár lehetne nagyobb oldaltartása. Hely van benne mindenhol. A pakoló rekeszek hiánya nyomasztó, ami van, az meg rossz helyen.
A váltóbot kényelmes fogású, pontosan kapcsolja a fokozatokat. Olyan Opelos. A fokozatok egyébként jól szerkesztettek, bár a negyedik-ötödik lehetne nagyobb szórású is. A motor, 1.6 sima, semmi trükk. Épp ezért agyonvághatatlan. Elég csendeske, ötezres fordulat felett sem nő vészesen a hangja. Igen, felszisszenhetnek, ki az az állat, aki így pörgeti? Én. Muszáj volt. Többször járt tiltáson szegény. De bírta. A végsebesség? 160 km/h-t könnyedén eléri, na, jó nem Ferraris gyorsulással, de eléri. Aztán felvánszorog egészen 200-ra. GPS szerint 187 a vége.
A futómű mentes a sallangoktól, egyedül az ABS van segítségünkre. Na meg persze a totál semleges kialakítás. Bír, ez kérem mindent. A magyar utakat éppúgy, mint a szőlőhegyi földutat, a szántást, a sarat, a murvát. Az alap futómű is lehet jó. Persze, az átlag felhasználónak fel sem tűnik, milyen gépet kap. Normál használatnál nem jönnek elő a jó tulajdonságok. Hogy lehet vele fagyott szántáson 100-al repeszteni, padlógázon keringőzni a forgalomban, ugratni, sarat dagasztani, járdára fel,leugratni. Meg sok minden másra is. Ha az Opelnél a tervező mérnök atya látta volna, néha mire használtam a gépet, örökre letilt az Astráról. S remegő kézzel zárná el a kulcsokat valami titkos páncélba.
Tehát az Astra, H-ban, egy szép, kulturált autó, belül egy kicsit butácska, tervezési hibákkal teleszórva. Nyers, kemény, elpusztíthatatlan. Egy igaz barát!
Hibalista
- Semmi.
Ide hordtam szervizbe
Opel Molnar
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 18500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |
