Ich liebe J Astra.
Szöveges ítélet
Először is a vásárlás rövid előzményeivel kezdeném a történetet. Két típus között hezitáltunk a vásárlás előtt. Egyik oldalon ott volt a J Astra sedan, másik oldalon pedig az új Volvo V40. Az utóbbi formavilága, technikai újdonságai nagyon meggyőzőek voltak, időről időre bepillantottunk Volvoékhoz, aminek a vége egy árajánlat-kérés volt. Gyakorlatilag egy az Opellel majdnem azonos felszereltségű Volvoért úgy durván 7,5 millió forintot kellett volna lepakolni. A döglött használtautó piac miatt élnünk kellett a vásárláskor az előző autó beszámításának lehetőségével. A Volvo nagyjából 1 millió forinttal kisebb összeget kínált a 3,5 éves, 38 ezer km-t futott majdnem fullos 2.0 DI-D Mitsubishi Lancerünkért az Opelhez képest. Nos, nyilván ez is egy döntő tényező volt az autóvásárlásban, ahogy az is, hogy az Astra listaára -tényleg majdnem azonos tudással szerelve - 1 millió forinttal a Volvo alatt van. Erre még kaptunk csaknem további egy millió kedvezményt, hát mondanom sem kell, mennyire meggyőző ajánlat volt. Bele is vágtunk. Úgy 6 héttel később vehettük át a gyönyörű mahagóni színű, tejeskávé belső árnyalatú Astránkat. Volvo 1.6 turbós, 150 le-vel, Astra szintén 1.6 turbo, 180 le-vel.
Olyan komoly tapasztalataim nincsenek még az autót illetően, azonban már most leszögezhetem, úgy érzem, irtó jó autót vezetek! Nagyon kényelmes, elől-hátul egyaránt komfortos, bár azért hosszabb távon inkább 4 személyes. Sok tesztet olvastam, amiben panaszkodnak a középkonzol gomberdejére. Nem tudom, hogy ezek a rövid haszálat-tesztek hány napig tartottak, azonban szerintem nagyon rövid idő alatt átláthatóvá válik az egész. Ergonomikus, jó az egész.
Az adaptív távolsági fényszórós Bi-xenon világítás egyszerűen fenomenális! Alig várom, hogy besötétedjen és végigpásztázza a lámpatestekkel az utat! Tényleg, csak ajánlani tudom mindenkinek! Ez része az ún. "Alap kapcsolat csomagnak", ami ezen felül tartalmazza az USB-interfészt, a Bluetoothos kihangosítót, stb. A gyári zene az autóban 7 hangszórós, szerintem tök jól szól. Kértünk még bele tolatóradart, ami szintén egy hasznos és szükséges extra, bár egészen tűrhető a kilátás minden irányba.
A tesztkör során egy olyan 1.4 turbós változatot próbáltunk, amiben volt Flex-Ride rendszer. Tényleg klassz, de én a sajátomba nem rendeltem és nem bántam meg. Irtó jól korrigálja anélkül is az úthibákat, marha jól kanyarodik, nagyon kényelmes a futóműve.
Az összbenyomásom, hogy tényleg egy nagyon jó autót vásároltam, aminek a marketingje mögött tartalom is van. Fogyasztásról- lévén, hogy bejáratós, még nem igazán írnék (egyelőre 10,5 liter), de 1-2 ezer km múlva visszatérek és kiegészítem az ítéletem, képekkel és még több használati tapasztalattal.
Hibalista
- 1 hét alatt semmi, de reméljük, ez így is marad. Az első szerviztapasztalataimmal visszatérek.
Ide hordtam szervizbe
Opel C-mobil, Szeged. Itt vásároltuk. Maximálisan elégedettek vagyunk velük. Tényleg, csak ajánlani tudom mindenkinek. Korrektek, figyelmesek, 10/10.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 400 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Lancer 2.0 DI-D, Intense | Következő autója? | Ezen még nem gondolkozom. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |
