Ez már bizonyított Turbós benzines
Szöveges ítélet
Sokat hallani, hogy na bezzeg ezek a turbos benzinesek nem fogják sokáig húzni, bezzeg a szívó benzinesek...
Kérem szépen, itt az élő példa, hogy gondos karbantartással igenis nagyon sokat elfutnak a turbos benzinesek is.
Használtan vettem 20.000 km-el, beletettem további 200.000 kilométert 5 év alatt, javarészt autópályán és országúton használva.
10.000 km után mindig cseréltem az olajat, figyeltem a turbóra (hosszú használat után hagytam egy percig járni még a motort, hogy a turbó továbbra is kenés alatt legyen, amíg az forgott a tehetetlenségétől). Benzinből soha nem tankoltam "osanos" és no name román/ukrán benyát pár forint miatt.
Végig márkaszervízbe hordtam, ahol a gyertyákat is cserélték elég sűrűn.
200.000 km alatt megevett egy pár tárcsát és betétet, egy gyári akksit és slussz.
Láncos a vezérlése, erre sem kellett költeni, mert a márkaszervíz szerint ha hallani indításkor, csak akkor kell szervízbe vinni cserére. De akkor azonnal, mielőtt nagyobb gebasz lenne. Ékszíj viszont lett cserélve rajta 200.000-nél, hogy ez most vízpumpával együtt volt-e, avagy sem ?! A fene tudja, nem néztem, nem kérdeztem.
Problémák:
- valami ciccegés jön a biztonsági öv felől szar úton, bár ez már a végén jött elő és ha szólt a rádió nem lehetett hallani.
- néha a digitklíma önálló életre kelt (javarészt télen) és a beállított 21 fok helyett egy idő után kb. a kinti levegőt fújta be. Szóltam a szervízben, valamit állítottak rajta, de szart nem ért. Ez ilyen. Azóta inkább télen "manuálisan" használtam a levegőkeringetőt.
- zabálta a hűtőfolyadékot. Kiderült, hogy azért, mert a tartály és bemeneti cső találkozásakor volt valami hajszálrepedés a csövön és ide vált ki a víz. Észrevenni csak télen lehetett és jól időzítve, mert amúgy azonnal elpárolgott.
Kb. Ennyi. Fogyasztása nekem 5.9-6 lityó volt, ami jóval az átlag alatt van. Gyári értéket, vagyis az országóti 5 litert soha, de soha nem sikerült elérnem. Általában elváltottam már 3000-es fordulat körül, mert nem vagyok egy Fittipaldi.
Amúgy nagy, kényelmes, jó az anyagminőség, piszok jól fekszi az utat, amiben a nagy súlyának is van némi szerepe.
Baromi szép forma, az eddigi legszebb Astra, a mostani K széria etekintetben elbújhat mellette.
Szóval semmiféle turbófelújítás vagyonokért, meg kettőstömegő lendkeres baromság nálam nem fordult elő. Utóbbi a benzíneseknél amúgyis nagyon ritka.
Szervízelni kell rendesen, nem halogatni a problémákat hogy elfajuljanak és akkor tisztességes, frankó kis autó ez.
Én maximálisan elégedetten szálltam ki belőle és ültem át egy Insigniába.
Hibalista
- - digitklíma, hűtővíztartályhoz vezető cső.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 220000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |
