A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (2009-2015)

Astra 1,6 CDTI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Erre csörög a dió, arra meg a J Astra...

Szöveges ítélet

A következő leírást céges szempontból tesszük közzé.

2018 nyarán sikerült 2 db új gyártású Opel Astra J-t vásárolnunk, egész jó árfekvésben. Igen! J Astra 2018-as gyártással (ezzel is megszívtuk, de majd később leírom miért).

Szóval mindkét autó viszonylag egyszerűen felszerelt. Kibővített garanciát is igényeltünk rá a vásárláskor, ami annyit tesz, hogy az alap garancia lejárta után előre megadott sávos visszatérítést kapunk az esetleges garanciális szervizekből km és kor függvényében egészen 2024 nyaráig. 200.000 km futás teljesítmény után pl.: 40 %-át téríti az Opel (vagy nem? :) )

Mindkét autót minden kötelező szervizre visszahordtunk időben, azaz a megadott 20.000 km-enként illetve egy idő után már 10-15.000 km-ként vittük olajcserére.

Az első bosszantó hiba az, hogy az autók kihangosítója nem működik rendesen. Mivel céges autó mindkettő és a használóik rengeteget telefonálnak ezért ez fontos szempont lenne számunkra. A hiba abban merül ki, hogy telefonálás közben a bluetooth folyamatosan leválasztja a telefont. Kipróbáltuk több telefonnal, visszavittük szoftver frissítésre - a probléma megoldatlan maradt. Ezzel nem lehet mit csinálni, együtt kell élni vele.

Mindkét autó új korától indításnál kerregő hanggal indul. A szalonban a válasz erre: Ez ilyen. Ekkor megkérdeztük, hogy mi a vezérműlánc cseréjének periódusa. Válaszuk: Nincs csereperiódus. Majd, ha csörög hozzuk vissza. :D Hát ez igen. Ez aztán kimerítő válasz. Végülis a seggem is csak akkor törlöm ki, ha már beszartam.

Következő hibajelenség: "turbó szelep hiba". Bármit is jelentsen ez a szó... Mindkét autónál előjött a hiba többször. Elsőre garanciálisan cserélték egy utángyártottra, de azzal is ugyanez a gond. A hibajelenség abban merül ki, hogy az autó kidobja a "check engine"-t és visszaveszi a teljesítményt. 80-90-nél többet nem is megy ilyenkor az autó. Az Autószalon Dunánál megmondták, hogy csak az első csere ingyenenes, utána fizetni kell. Na amikor eljött az "utána" azaz még mindkét autó esetében 2x, akkor privát szervizben cseréltettük ki őket, illetve 3. alkalomnál már csak tisztítattuk. Egyébként az első privát szervizes esetnél kiderült, hogy az Autószalon Duna nem is cserélte ki a szelepet, mert még a gyári volt benne. Ugye ahogy írtam, ők azt mondták utángyártottra cserélik.

A következő eset: Ez abszolút a mi hibánk. Az egyik autó karambolozott. Viszont mivel 2018-as gyártású J Astra, ezért ahogy a bevezetőben is írtam, szívtunk az alkatrész beszerzéssel. Az autó alkatrészek hónapok voltak mire megérkeztek. Ezt elfogadtuk, nem lehetett mit tenni.

Az előbb említett dolgok abszolút az elfogadható kategóriába esnek viszont az nem amiket alább leírok.

Miután a gyári garancia letelt, érdeklődtem az szalonnál, hogy mik a kiterjesztett garancia feltételei. A kedves hölgy készségesen válaszolt, hogy az éves szerviz elvégzése náluk, azaz évente EGYSZER be kell vinni az autót hozzájuk szervizre. Kérdésemre, hogy az köztes szervizeket meg lehet-e oldani máshol, akár privát szervizben is, az volt a válasza, hogy IGEN. Tehát nincs akadálya a kiterjesztett garancia érvényesítésének.
Az egyik autó 195.000 km-nél kiírta az olajnyomást csökkenését. Azonnal tréler és gyári szerviz. Előzetesen elmondták, hogy tuti vezérlés csere lesz. De valószínúleg DPF szűrőt is cserélni kell. Nem tudták azonnal megmondani, hogy a kiterjesztett garancia érvényes-e, sőt elsőre nem is értették milyen kiterjesztett garanciáról beszélünk. Néhány nap múlva egy kedves hölgy felhívott és közölte, hogy a kiterjesztett garancia NEM él mivel nem Opel szervizben lettek a köztes szervizek megcsinálva. Igaz, hogy az éves szerviz igen, de a köztes nem. Kisebb szócsata után elmondták, hogy az ÉVES SZERVIZ AZ Ő SZÓTÁRUKBAN AZ ÖSSZES SZERVIZT jelenti.
Árajánlatuk: Ha élt volna a kiterjesztett garancia, úgy állják a 40 %-ot és olyan bruttó 400.000 körül lenne a vezérlés csere és plusz a DPF. A DPF cserére nem is mondtak semmit. Több százezer az is. Mivel nem élt a kiterjesztett garancia szerintük így nem is beszéltünk tovább, mert nincs miről.
Trélerrel vissza a privát szervizbe, ahol a következőket kellett kicserélni: Vezérlés, kuplung, kettőstömegű, olaj, váltóolaj. DPF-et nem is kellett. Ez mindösszesen bruttó 953.000 Ft-ba került. Elhoztuk az autót. Boldogság 3 napig. Az autó ismét kiírta az olajnyomás csökkenést. Ismét tréler. Kiderült, hogy az olajpumpa is megadta magát. Ez további 381.000 Ft volt. Azóta az autó jön - megy kb. 10.000 km-t ment el hiba nélkül.

A fent leírtak a másik autóval szinte teljes egészében megismétlődtek 270.000 km-nél. Annyi, hogy ott az olajpumpa lánca szakadt el. A szervizben kiderült, hogy ugyanúgy megvan nyúlva már a vezérlés, olajpumpa K.O., kuplung, kettőstömegű, stb...

Természetesen a kuplungra és a kettőstömegűre mint kopó alkatrész nem lehet haragudni. Ezzel számolni kell.

Az viszont felháborító, hogy ekkora szarrakás ezeknek a vezérlése és az olajpumpája plusz a gyári szerviz hozzáállása is. "cserélj vezérlést majd, ha csörög"... Vicc... Erre csörög a dió arra meg a J Asta...

Mindkét autót megcsináltatjuk mert nincs más választásunk. Így még használjuk őket 100.000 km-t és megelőzve a bajt, eladjuk őket. Igaz addigra semmit sem fognak érni. Az egyikben a 2 éves akkumulátor is megadta magát.

Pozitívumot is írok: Kényelmes, jól fogyaszt és viszonylag dinamikus.

Előtte két Renault Clio-t használtunk, meglepő az 1.5 dCi tartóssága. 330.000 km van mindkettőben és szinte semmi gond nem volt velük a kopó alkatrészeken kívül. Sőt... Az egyiknek még a kuplungja is gyári és semmi gond nincs vele. Skoda Octavia is van a cégben, ott legalább tudjuk mikor kell vezérlést is cserélni, ,mivel pontos instrukciókat ad a Skoda ehhez.

Hibalista

- Turbó szelep, olajpumpa, vezérlés, kettőstömegű, kuplung, akkumulátor

Ide hordtam szervizbe

Autószalon Duna Kft.

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

Privát szerviz

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (2) Évjárat 2018
Kényelem (7) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (2) Vezetett km 250000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Clio Következő autója? Octavia
Ennyire szerette (3) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 2009 (2009)

További ítéletek (46 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)