Dragadérosz, a megboldogult. :(
Szöveges ítélet
Az egyetlen előnye, hogy ingyen van. Fizetni nem fizetnék érte egy fillért sem. Számomra hihetetlen módon LEHET gyűlölni egy 5.5 milliós közel full extrás, computeres, digitklímás autót. Miért?
Nos... ez egy szemetesláda. Egy recycled hulladékos doboz. Először is a motorja, 1.6, állítólag 112 ló (körül van, hahaha), gyakorlatban inkább 60 körül lehet. Lomha. Nagyon lomha. Ehhez képest viszont legalább sokat eszik. Computeres, regiszteres, úgyhogy tudom, hogy újkora óta gyakorlatilag SZINTE KIZÁRÓLAG AUTÓPÁLYÁN, 130-150 között, illetve nagy néha autóúton 90-110 közt használt autó (városban nemigen megyek) 8.3-at evett átlagban. Tegnap Pestre kellett mennem vele, kíváncsiságból megnéztem, 10.8 l/100km városban. Sokallom. Az 1.8-as saját Mondeom elmegy 7 literrel pályán, fényévekkel nyomatékosabb, sokkal rugalmasabb, egyszerűen nem is lehet egy lapon emlegetni a kettőt. Ja, utóbbi 15 éves... Visszatérve a cégautómhoz. Bűzlik. Három éves, de olyan szaga van (egészen pontosan) mint gyerekkoromban volt a Bagoly ragasztónak. Öklendeztető műanyagszag. Kiszellőztethetetlen. Undorító. Ez a negyedik Astra a flottából, ami nálam van, s az első, amin van ZSEB az ülés hátán. Rendelhető extra??? Bárhova nézek benne, mindenütt a spórolást látom. Az anyagai tragédia, a szél befúj (!!!) valahol az ajtó körül, 130-nál nagyjából egy órát lehet kibírni benne egyfolytában. A hátsó ablakot szigorúan tilos menet közben lehúzni, mert berezonál tőle az egész kaszni! (???) Napi szinten 4-500 km-t megyek, 95% autópálya, egy tragédia. Nem tudom, kinek, hova lehetne ajánlani, leginkább a zúzdába kellene a gyártósorról küldeni, akkor nem fájna miatta senki feje. Régen F Astrát használtam, az még AUTÓ volt. Ez nem az. Ez egy rakás... Nem tudok olyan pontját mondani, amit szeretnék. Béna, elcseszett, mindenáron egyedieskedni akaró, azt egyáltalán nem tudó ócskavas. Példa - Próbálj meg belenyúlni az ajtózsebbe úgy, hogy van benne valami. Nem lehet, mert van egy bemélyedés rajta a hangszórótartó mögött, ami alkalmatlanná teszi mindenféle tárolásra. Az előző generációnak ott volt egy kiöblösödés amibe pont egy fél literes palack belefér... ennek nincsen. Biztos drága a luk. Az ülése a modellnek hihetetlenül kényelmetlen. Mindegyik kivitelé ócska. A bőrös kivételével (van egyáltalán ilyen???) mindegyikben ültem, egy sem volt jó. A páromnak sem kényelmes, pedig ő aztán nem egy nagy darab, mint én. Hatalmas a fordulóköre, nagyobb a Mondeonál. (Rövidebb bő másfél méterrel az autó!) A futóműve zajos, túl kemény, kényelmetlen, bár az utat így sem fogja, a kormánya túlszervózott, egyujjas, így indirekt, komolyan mondom, nevetséges az egész. Kesztyűtartó használhatatlan, vérmintás üvegcsék az ölembe esnek, mert kifelé lejt a polc benne! Belső tükre szokást igényel (anya szerint használhatatlan) mivel máshogy nagyít, ezért máshova kell a belső tükörnél fókuszálni a szem vándorlása során. Fejfájást okoz egy idő után. Mégis - Hogy képzelték ezt? Ember biztos nem ült benne a tervezés során a próbagyártásnál, mert használhatatlan az egész. A legkomolyabb tragédia a világítása. Könyörgöm, üljön már bele a tervezője egy farkaslámpás Mondeoba, annak a tompítottja komolyabb, mint ennek a sz*rnak a reflektora! Egyes egyedül a fékjét tudnám dicsérni, ha ne gyűlölném ezt a hitvány tragacsot, az tényleg jó. (A kézi nem, az szinte egyáltalán nem fog.) Nagyon komoly, alig kell hozzáérni, satu azonnal. Ebből következik, hogy természetesen a gyári gumija alkalmatlan a vele való közlekedésre, mindenképpen alufelni+peres gumi, ha meg akarjuk élni az 1000. km-t. Hivatásos sofőr vagyok, napi 10-12 órát töltök kocsiban, nagyjából 500km-t megyek egy nap. Imádom csinálni, imádok úton lenni, mindig új tájakra eljutni, de amióta az Astra flotta megjött, a hideg ráz a gondolattól is, hogy útra keljek. Előtte Ford focust használtam, egy millióval volt olcsóbb, és legalább háromszor ér többet.
2014. 06.
Fejlemények vannak, amik teljesen, alapjaiban újraértékelik a kapcsolatunkat.
180.000 km. A halotti lepel.
Az Astra tk lett. Belém rombolt bal-hátulról egy teherautó lakott területen úgy 100-zal. Kimászva a roncsból (kiszakadtak a kerekei. A teherautónak is. Nem volt szép látvány.) a baleset után azonnal láttam, hol is lehet az az 1300+ kg ami a forgalmiban szerepel. Az utascella merevítéseiben. Gyakorlatilag szinte semmit sem torzult a cella, karc nélkül szálltam ki belőle. Most is csak ámulok, mennyire masszív. Minden folyadékját elvesztette, mozgásképtelen lett, porrá tört, de megvédett. Most, hogy nincs meg, hiányzik. Kényelmetlen volt, sokat zabált, fájt benne a csípőm, nem is volt valami megbízható, bosszantó apróságokkal kínozott, állandóan kiégette az égőit, de most komolyan hiányzik. Egy automata TDi Insignia van helyette, azzal meg nem merünk menni, úgyhogy a saját kocsinkkal dolgozunk. (10+ MFt-s csereautó CASCO nélkül???!!!)
Ezért módosítom a végső értékelést. Megérdemli! Nyugodjék békében. :(
Még valami - Az utolsó szerviz után a fogyasztása lezuhant 6.5 - 7.1 közé, s mintha jobban is ment volna. Valószínűleg az új szoftver...
Hibalista
- Igazából csak a kötelező szervizeket kapja. Néha a hátsó ajtó zárja vacakol, nem lehet bezárni, nem törődöm vele. - -
Ide hordtam szervizbe
Opel Maxabo
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 181404 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Focus Sedan 1.6 | Következő autója? | Octavia |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.1/10) |
