Dörmi, a vágtázó szállító.
Szöveges ítélet
Az autót céges kocsiként kaptam, az első 93e km alatt sem volt komoly meghibásodása a szervíz könyv alapján (egy izzó cserére is márkaszervízbe kell vinni, így minden benne van), és az én használatom alatt is jól teljesít.
Karosszéria: Az előző Astra szériához képest hihetetlen a fejlődés dizájnban. Szép, átgondolt részletek, egységes az autó képe. Ami viszont nagy hátrány: a vaskos tetőoszlopok és a lőrés szerű ablakok miatt oldalra-hátra nagyon rossz kilátni. A tolatóradart nagyon hiányolom belőle, bár fél év alatt azért meg lehetett szokni, hogy meddig mehetek koppanás nélkül.
Beltér: Nagy csomag- és utastér, megfelelő extrázottság, az ülések egész jók, bár ez az alap ülés egy 3-400km után kissé kényelmetlen. A vezetői környezet nagyon jó, minden kézre esik, 3 pohártartó és 1 nagyobb tároló van a középkonzol alatt, így minden apróság elfér. A vörös megvilágítás sportos és jól néz ki. A csomagtér nagy, jó rekeszek vannak benne, és a roló zseniális: lehet elhúzni is, mint az összes kombiban, illetve fel is lehet emelni, ha nem akarom ki-be húzni.
Motor/futómű: Ebben a kocsiban a 125 lovas verziója van az 1,7-es Isuzu dízelnek, ami hidegen rondán kerreg, de ha bemelegszik cserébe nagyot lép. A kocsi nagy tömege (üresen 1,5 tonna) és a motor mérete ellenére iszonyatosan rugalmasan, dinamikusan lehet vezetni. Ebben partner a pontos 6 gangos váltó, valamint a sportos hangolású futómű. Országúton az előzés nem gond, autópályán 160-170-ig dinamikusan tud gyorsulni (150-ről is megindul szépen). A vége valahol az óra szerinti 200 felett lehet, én csak 200-ig mentem (szigorúan a német autópályákon!). :) Az autó maga csendes, és a kategóriához képest nagyon megy, észnél kell lenni, hogy ne legyünk ön- és közveszélyes állatok. A fogyasztás nálam 6,4 literre jött ki 26e km-en. Ez 40% országút, valamint 30-30% város és autópálya átlaga, a megengedett sebesség +10%-ával közlekedve, és odáig lelkesen gyorsítva. A gyári fogyasztási adatot elérni nem lehet (spórolósan összejött egyszer 5,8l).
Összességében egy nagyon kellemes, dinamikus alsó-közepes kombi, amiben sok apró figyelmesség könnyíti meg az életet, elfér benne kényelmesen 4 ember sok csomaggal, minden szükséges extra benne van. A mai alsó-közép mezőny egy nagyon jó darabja. A 125 lovas 1,7-es dízel kissé tulok módon rohan, lehet a normális hétköznapi közlekedésre elég lenne a 110 lovas is, de én nagyon szeretem. Sajnos mivel céges kocsi, a lízing lejártakor elveszik, és már más márkát kapunk, aminek nem örülök. Szerelemnek nem mondanám (az az e30-as BMW kupém volt), de nagyon szeretem ezt a kocsit.
Hibalista
- Indításkor egyszer csörgött, zörgött a motor, kiírta a "csökkentett teljesítményű üzem" hibakódját. Leállít, újraindít, tökéletes. - A szervíz 2 óra alatt sem talált semmit. Utána 1 héttel megint egy ilyen műsor, azóta, az előtt semmi.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 93373 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 26000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Astra H Caravan 1.6i | Következő autója? | Mégane Kombi |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |
