A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (2009-2015)

Astra 1.6 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Cicus az utazó

Szöveges ítélet

2016 januárjában elhatároztuk, hogy ismét egy új autót vásárolunk.
Az akkor már kifutó j Astra de a sedan változat tovább értékesített modelje mellett döntöttünk.
Teljesen elvarázsolt a formájával a műszerfalával, ezért február végén egy az átlagnál jobban felszerelt 1.6-os modellt át is vettünk egy dabasi kereskedésben.
Ma már több mint 62000 km van az autóban. Ennek jelentős részét autópályákon, egyhuzamban nagy távolságokat megtéve tettük meg.
A műszerfalon elhelyezett gomb erdőt meg kell tanulni vakon kezelni, mert az adott gomb megkeresése sok időt vesz el a forgalom figyelésétől. Itt már meg is jegyezném az első hibát a telefonok és a rádió nehezen kommunikált egymással, sokszor újraindult a keresés a két eszköz között. Ez frissítéssel sokat javult. Számomra az autónak nagyon jó út tartása van, többek közt kiválóan veszi a hóbuckákon való sávváltást az autópályán, a kanyarokat egyéb utakon. A fékek is kiválóan teszik a dolgukat néhány alkalommal előfordult, hogy vész fékezni kellett, remekül vizsgázott az Astra. Ugyanakkor kb. 50000 km környékén a bal hátsó fék melegedés hatására befogott. Ennek a problémának a megoldása egy tisztítás volt.
A komolyabb problémák már 28000 km környékén jelentkeztek. A szelepfedél tömítésnél folyt az olaj, a váltónál is hasonló problémák jelentkeztek. A váci úti nagy Opel szerviznél jelentkeztem a garanciális problémákkal. A felsoroltakon kívül jeleztem, hogy a csomagtér ajtó lehúzója nincs rögzítve folyton kiesik. Hiába volt garanciális a kocsi, agresszív, kötözködő munkafelvevővel találkoztam. Pl. miért ide hozom az autót, miért nem oda ahol az éves szervizt végezték, miért most, vigyem oda ahová eddig. Elismerték, valóban garanciális az első két hiba, míg a harmadik nem, azt ki kell fizetnem. Gondoltam egy csavar pótlása nem lesz a cég részéről akkora költség. Tévedtem! Felszámoltak még olaj tisztító spray használatát is, valamint a csavar pótlását, így a garanciális javítás 8000 Ft-ból ki is jött. Na ide SOHA többet nem megyek!
55000 ezer kilométer megtétele után a hátsó ablakfűtés működése közben elkezdett a rádió recsegni. E hiba megtalálásának és kijavításának köszönetet mondanék a Renault Budakalásznak. Sok-sok próbálkozás után kiderült a hátsó ablakfűtése volt zárlatos, azt ki kellett cserélni. Igaz a c oszlopok burkolatát nem sikerült maradéktalanul visszahelyezni azok lifegnek.
Ha már itt tartunk a "b" oszlopok szinte új korától alkalmanként ciripelnek.
Vannak még apró hibák, a műszerfali óra el állítódik az üzemanyag fogyasztásmérő lefelé csal.
A fogyasztás 7,2 körül tartható, ami városban jelentősen megugrik.
Nehézkesen, lassan gyorsul, sportos vezetésre vágyok ezzel a motorral felejtsék el. Az alacsonyan elhelyezett hátsó ülőlap miatt nem mindenkinek kényelmes itt utazni. A nagy csomagterében hosszabb nyaralások minden kelléke elfér. A kezelőszervek finoman, halkan működtethetők, a kétzónás klíma megfelelően dolgozik. Még 4 év után sem kellett gázt tölteni a rendszerbe. Hat hangszórós rádióját élvezet hallgatni. Az autóban a műanyagok, nagy részben puhák, jó tapintásúak, sok textil betéttel az ajtón jó a közérzetem vezetés közben. Kátyúkat, úthibákat jól csillapítja ezek nem dobálják az autót. A vezetési pozíciót a tág határok között állítható kormány és ülés miatt sok próbálkozásra de jól, kényelmesen sikerült beállítani.
Az "a" oszlopoknál lévő kis ablakokat használni kell, mert egyébként maga az oszlop mind két irányban sokat elvesz a kilátásból. Olaj fogyasztás minimális, két szerviz között kb. fél liter, hűtőfolyadék pótlása ugyanebben a ciklusban 3 dl.Fékbetéteket még nem kellett cserélni, úgy gondolom ez kb. 70000-75000 km környékén lesz esedékes.
A kötelező szervizek elvégzését Esztergomban az Opel márkaszervizben végezték el megfelelően.

Hibalista

- Hátsóablak fűtése, szelepfedél tömítés, váltó olaj folyás, jobb menetfény izzója kiégett, garanciális javítás.
-
- Bal hátsó fék tisztítás 1000 Ft.
- Csomagtartó behúzó rögzítése + olaj folt tisztítás 8000 Ft!

Ide hordtam szervizbe

Autotrend Esztergom Renault Budakalász

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Schiller

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2016
Kényelem (6) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (6) Vezetett km 62500
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Fabia Következő autója? Octavia
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 2009 (2009)

További ítéletek (46 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)