1.4 Turbo - Lesújtó
Szöveges ítélet
Látom, az autót mindenki dicséri, így gondoltam írok a „sötét oldalról” is. Nyílván a saját autójához mindenki kicsit pozitívabban áll, én viszont 8 autó és ~2.000.000 km után a fejem verem a falba, hogy a sors összehozott egy ilyen esztergapaddal.
Sajnos anyagi okokból a Volvo-WV után csak ezt tudtam megvásárolni, bár az első autóm egy F-es 1.4-es volt, amivel egy vízpumpa cserével 220.000-et mentem tréler nagyságú utánfutóval. Ezért is bíztam abban, hogy ha csak ugyanazt kapom, akkor is jó lesz..
Tévedtem. Nem kicsit… Nagyon..
A motorja harmatgyenge, lehet laborban teljesíti a 140 lovat, de hogy az útra nem teszi le, az biztos. Felmerült bennem, hogy ’tán nincs is benne turbó, csak egy darab csővel összekötötték a helyén a szívó-nyomó oldalt.. Amikor egy 1.3-as suzuki elstartol mellőlem utolérhetetlenül, vagy amikor egy 1.6-os (110 lovas ?) H-s astrát nem bírok beérni, amikor padló gázra megtorpan az autó, bizony a tervezők közeli rokonai nagyon csuklanak. Főleg, ha ehhez még egy 7.9-8.2 literes fogyasztást is produkál. (most nyáron városban 11.2 l ! volt) A gyári 4.8 literes vegyes fogyasztás valós, csak 50km-re kell érteni. Abszolút nem venni észre benn a turbót, de inkább lenne benn turbólyuk, akkor érzésre mindjárt más lenne..
Ha sietek, előveszem a 1.6 92 lovas Hdi citroent, azzal lehet menni (ehhez képest egy élmény)
Az ékszíj-feszítő miatt új kora óta indításkor úgy nyikorog az ékszíj, mint a 20 éves Ford Transiton. Már 12.000 km-nél kértem, hogy cseréljék ki, de azt mondták állítottak rajt. Hát persze. azon sokat lehet állítani.. Most már az én képem ég(ett) reggelente, úgyhogy garancia ide-oda 40.000-ért kicseréltettem.
A váltó nem ehhez a motorhoz való. Pont ahol kellene (kamionelőzésnél) 80-90-ről hatosban gázra semmi sem történik, az 5ös visszakapcsolása még kevés, négyesben jó lenne, de ha nekiállok előzni 100-110-nél már 5000-et fordul, úgyhogy az előzés közepén kénytelen vagyok váltani. „Négyésfél” kellene.. Kettőbe úgy kell betépni új kora óta. Ha jól tudom, ezt észrevette más is, és a mostaniak egy másik váltót kapnak már..
A kormány nagggyon szép a krómcsíkokkal, de nem értem, miért nem szikekést rakott be helyette, az jobban csillogna, és az biztos levágja az újamat, ez meg csak beszorítja, lehorzsolja… Az eladó véleménye szerint a kormány „nem sikerült jól”. Szerintem egyenesen balesetveszélyes.
A futómű jó ! Tetszik. (de tényleg) Csak zörög mindenhol. Zörög ha becsukom az ajtót (hátulja), recseg, ha erősen fékezek (bebólint az autó) ezt az első teleszkópból hallom, az utastérben kopogással, és kormányrezegtetéssel jelzi hogyha a legkisebb 1cm-es gödörbe is belemegyek. Maga az úttartása viszont tényleg jó.
Zörgésnél tartva – zörög az ajtóm, ezt megtaláltam, a kilincs alá kellett raknom 3mm gumit, hogy ne érjen hozzá a kárpithoz. Zörög az anyós ajtó, ezt szét kellene bombázni, mert belülről jön a hang. Zörög valami a B oszlopban, talán az öv szerkezete, szét kellene bombázni. Zörög a hátulja, 10x átpakoltam mindent, szivacsokkal kitámasztottam mindent, de ő győzött..
Az övemet ha bekötöm ha megtalálom az alsó csatlakozót- (ez egy külön történet lenne)
dörzsöli az ülés alját, így az nyekereg. A bal hátsó ajtónál már 80-nál süvít a szél. Eladó szerint rosszak az ajtó-illesztések, mindegyiken állítani kell, majd megcsinálják.. Amúgy az illesztések mindenhol rosszak. Hol 1-2 mm, hol 10mm.. Lehet leesett az autóm a trélerről ??
A rádióból a legnagyobb 900 Navi van benne. Hi-fi buzi voltam, azt kell mondanom még nekem is tetszik (sok szódával). Viszont hangerőt adva az autó minden egyes része ütemesen elkezd rezegni-„zizegni”, így aztán vissza lehalkítom.. A navi gyors, pontos. Most van az autóban 23.000 km, mi lesz 100.00-nél ? Lehúzom majd résnyire az ablakot, elindítom a ventillátort, aztán belefújok 3 ragasztóspray-t. Az majd összefogja.
Külcsínre tetszik az autó, de minden eleme más-más illesztési hézaggal rendelkezik (lásd fentebb) az ajtó íveltsége, illetve a rossz vízelvezetés miatt a legkisebb esőben is az 1cm-re lehúzott ablakon is tódul be a víz, folyik rá az ablakvezérlő kapcsolókra. Dohányzok. Esőben nem. Mert megfulladok, vagy ha lehúzom elázok az autóval együtt. Remélem a pedáloknál jók az illesztések, ha belemennék egy pocsolyába nem fog átázni a cipőm.
A króm kilincsek úgy csúsznak ki a kezemből mint egy tál olajos nyálból a vizes csiga.
Elektromos kézifék – visszagurulás gátló. Azonnal visszarendelni az összest ! Van egy kis kapcsoló, az kellene felhúzni, hogy fogjon.. 10 ből 8x működik, 2x csak ha tartom egy kicsit a kapcsolót – roppant mód meg tud lepni, amikor gurul az autó, pedig behúztam.. És itt mindjárt a másik.. ha egy kicsit is gurul az autó, már nem lehet behúzni! Csak álló helyben ! Értem én, hogy szoftveresen megoldották, hogy 200-nál ne tudjam behúzni, de azért 10 km/h-ig engedhetné szerintem.. A visszagurulás-gátló nagyon jó, csakhogy ebben sem lehet megbízni. Kénye kedve szerint vagy működik, vagy nem. Marad a lábbal féknyomás.. Ilyet ne kérjen bele senki !
Világítás. Főleg az automatikus alagútvilágítást emelném ki. Naponta átjárok egy 20m hosszú () aluljáróban, ahol a kicsikocsi felkapcsolja, majd lekapcsolja a világítást. Magyarul villant egyet. Szerintem senkinek nincs annyi ismerőse, mint nekem. Mindenki integet. Hogy a jó Istennek nem lehet ezt kikapcsolni…
Digit klíma. Két fekete autó után rájöttem, hogy nincs az a klíma ami nyáron 30-40 fokban ki tudná hűteni az autót. Ezért vettem fehéret. Bejött. Dicséret a klímáért, egy utca alatt „lefagyasztja a mosolyt az arcomról”. De hogy nehogy jó legyen, az auto módja használhatatlan, olyan szélvihart (full fújás minden beömlőn) kreál, hogy a hátsó ülésen az irattömb röpköd, olyan hanggal, hogy a gondolatomat sem hallom. Vagy ide fúj be a turbó is, nem a motorba, azért nem megy.. Elkötöttek egy-két csövet..
Bár írásom nem rövid, ez csak bevezető ahhoz képest, amilyen szoftveres hibák, bakik vannak az autóban. Úgy döntöttem, el sem kezdem. Összefoglalva szerintem egy nagyobb kávéfőzőhöz írták ezt a szoftvert, csak rá lehetett tenni erre az autóra(?) is.
A bicskakulcs bicska lett, nem nyitódik-záródik
Azok, akik egy kisebb, régi autóból ülnek át egy ilyenbe, netán első új autójuk, azoknak azt üzenem, hogy sokat ittam, az autó kiválllló, fantasztikus, használják egészséggel.
Elfogadom, ha azt mondják jó az autó.
Akik ültek már középkategóriás autóban, azoknak azt üzenem, hogy egy kicsit még gyűjtögessen, és mást vegyen – ez az autó az, amibe reggel undorral ülök be, és ha nem sajnálnám a lábfejemet, megrugdosnám.
Azoknak a hozzám hasonlóknak, akik napi akár több 100 km-ert is mennek (főleg cégek) azt mondanám, hogy az autó megbízhatatlan, mindig meglep valami hülyeségével, a használhatatlan kategória felé hajlik. El kell felejteni az előzgetéseket, a dinamikus haladást, ugyanúgy be kell állni a kamion mögé a sorba, mint egy Daewoo Tico-val, aztán ha mindenki elment, akkor mehetünk mi is.
Elkövettem azt a hibát, hogy elolvastam vétel előtt az összes cikket az autóról, és hittem neki.
Sajnos az, hogy az újságíró egy délelőttre megkapja az autót a plázától a tescoig, plusz kap mellé némi zsírt, hogy jó legyen a véleménye, fals cikket szül. Naív voltam. Megbántam ezt az autót, gondolja át mindenki… Legjobbakat.
Hibalista
- Ékszíj-feszítő, bicskakulcs
Ide hordtam szervizbe
Volvo (Alpok autó)
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Gerencsér (Zalaegerszeg)
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 23000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Passat | Következő autója? | Octavia |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.4/10) |
