A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (2004-2008)

Astra 1.6 SEDAN 

Az ítélet értékelése
4,8(4 db)

"Újabb hűséges élettárs"

Szöveges ítélet

Már két hete vagyok büszke tulajdonosa ennek a szép ezüstszürke 1.6-os Sedannak. Előtte volt egy 1.8-as Vectra C-m is (Hűséges élettárs címmel a Népítéletben), majd egy Suzukis kitérő után immáron saját zsebből kellett nagy,kényelmes, megbízható és viszonylag elérhető árú kocsit keresnem.
Mivel sok Opelünk volt már és nagyon szeretem a lépcsőshátú formát ezért kézenfekvő volt az új Astra Sedan.
Hosszú távra vettem, ezért minden extrával megtömtem. ESP, ülésfűtés, tolatóradar, tempomat, világítás csomag, esőszenzor, komfort ülés,MP3, elektromos kütyük stb-stb. Nagyon pazar lett a felszereltsége, még a régebbi Vectránknál is, pedig az se volt fapados. Majd jövő tavasszal megy rá egy 16-os szép felni és rendben is lesz.

Az 1.6-os motor nem egy erőmű, de nekem közlekedni a mindennapokban megfelel, a gyorshajtásból meg már kinőttem. A mai traffipax helyzet mellett legalább nem ingerel gyorshajtásra. Nem igazán értem azokat akik habzó szájjal fröcsögve szidják az 1.6-os motorokat (márkától függetlenül). Először is aki egy fél lakás árát adja ki egy autóra, legalább vegye a fáradságot és próbálja ki. Egy tisztességes (nem 1.5km) próbaút alatt, klímával stb. meg lehet tapasztalni egy autó karakterét. Nekem például könyörgött az értékesítő, hogy húzassam már meg, meg gyorsítsak keményen, hogy lássam, hogy mennyire megy. Én meg mondtam, hogy nem akarom húzatni, mert nem úgy vezetek. Legrosszab esetben pedig aki hülye az számoljon tömeg/lóerő arányt és gondolkodjon el mit vár egy 1300 kilós 100-120 lóerős szívó benzines autótól. Én ilyet kerestem, mert ennyire volt pénzem és fele annyiból fogom szervízeltetni mint egy turbódízelt. (légtömegmérő, turbó hibák, EGR szelep hibák stb.) Aki pedig céges autót hajt, az fogja be a p...ját és örüljön, hogy nem kell tömegközlekednie.

Nekem már a változó szelepvezérléses 115LE-s XER motor van a gépben, a régebbit (1.6 XEP) tapasztalatból nem ismertem. Ám állíthatom ez a motor semmivel sem rosszabb a konkurenciánál. Ekkora tömeggel persze, hogy nem lehet csodát tenni, de lendületből nagyon kellemeset lehet autózni, és már alulról nyomatékos. Igazi változó szelepvezérléses, tizenhat szelepes modern szívó-benzines motor viselkedése van. Ami nagyon kellemes csalódás volt az a fogyasztás. Tempomattal 100km/h-nál automata klímával 6 litert eszik kereken fedélzeti számítógép szerint (ami elég pontos, mert kútnál leellenőriztem). Csak városban járva sok dugóval, szintén klímával 8.5 - 9 liter körül fogyaszt, ami ekkora batártól szerintem jó érték.
Elismerem technikailag az új kis turbós motorok biztos jobbak, de élettartam szempontjából ezzel biztosan nem versenyezhetnek.
A kormány nagyon precíz pontos, a futómű pedig bolondbiztos, főleg ESP-vel, de ugyanakkor a viszonylag ballonos 16-os kerekekkel komfortos is. A karosszéria nagyon merev, nincsen semmi zörej menet közben, legfeljebb a nagyon rossz utakon.
A fékek brutálisan lassítanak, már szinte BMW-s színvonalon. Ez megnyugtató, mert ez nekem fontosabb szempont volt, mint a motorerő.
Az utastér tágas, a C Vectráé egyedül széltében volt nagyobb talán max. 5 cm-rel.
Hátul elképesztően nagy a hely, még egy kategóriával feljebb sincs mindegyik autóban ennyi. Az ülések ülőlapja elég hosszú, megtámasztják a combot.
Az automata klíma ugyan egyzónás, de jól hűt. Hátul lefóliáztattam, így hátsó befúvók híján is kellemes a levegő, sőt néha még jobb is mint elől.
Ezzel a kasztnival, felszereltséggel, mérettel gyakorlatilag nincs különbség szolgáltatásban és használati értékben az Astra Sedan és a kifutó C Vectra között ezt tapasztalatból állíthatom, mivel van a családban kettő is. Ha figyelembe vesszük azt, hogy a Vectra ráadásul még minimum másfél - két millióval drágább lenne ugyanezzel a felszereltséggel, akkor pedig ez egyenesen bombaajánlat volt ennyiért. És ne feledjük azt se, hogy az Astra EuroNCAP töréstesztje 5 csillagos.
Igaz a presztizse nem magas, de aki ésszel vesz autót és nem akar ugyanazért a szolgáltatásért magasabb árat fizetni egy adott márkán belül, az megtalálja a számítását ezzel a kocsival is. És még az utcán is kint merem hagyni, nem köpik le.

2008.08.10.
Kb. másfél hónap alatt belement 3000 km. Mostanra már érzem, hogy összekoptak szépen az alkatrészek. A váltó szépen és könnyen jár, és a motor is sokkal könnyebben forog. Sajnos a fogyasztás nem az igazi városban nekem, mivel a munkahelyem mindössze 2,1km-re van, és addig van 4 lámpa. Reggelente gyakorlatilag automata szivatóval megyek odáig, és a négy lámpa is sok araszolással jár. Van úgy, hogy még benzinszagú a kocsi mikor odaérek, mert még a katalizátor sem melegedett át. Így sajna klímával 11 litert eszik. De amint nagyobb távokra indulok akár városon belül, és nincs nagy forgalom, lemegy 9-10 literre is.
Egy apró hibát vettem észre, amit a szervízben javítani is fognak. A jobb hátsó futómű a nem aszfaltozott botrányos állapotú utcánkban elkezdett nyikorogni. Nem hangosan, de hallhatóan. A szervízben már telefonon megmondták, hogy ismerik a jelenséget, valami persely probléma lesz. Zsírozással állítólag 5 perc alatt megszűntethető. Erről majd hamarosan beszámolok. Amúgy semmi más nincs. Jól is néznénk ki.
Az ESP-t imádom, gyakorlatilag élvezek minden egyes körforgalmat, kanyart. A kocsit mintha sínen húznák. Sokkal sportosabb és közvetlenebb reakciójú az autó, mint a Vectra volt. AZ egy lomhább utazógép volt. Ez pedig egy sportosabb, feszesebb fürgébb kocsi. Precíz kormány, váltó, harapós fék, jó ülések. Minden adott egy jó kis kanyarvadászathoz.
Hamarosan újra írok...

2008.09.06.
Nos kicserélték a hátsó futóműben a perselyeket. Meg megigazították a műszerfal tetején a befúvó-rácsot. Így minden újra csöndes és zörejmentes. Az autó nagyon jól megy. Próbáltam a Mátrában, hát vigyorogtam rendesen. Az ESP jóvoltából, még azt is elhittem, hogy tényleg jó sofőr vagyok.
Autópályán viszont nagyon kéne a 6. fokozat, mert 145 nél tempomattal, klímával simán eszi a 8-8.5 litert. Viszont városban, ha nem megy a klíma szintén beéri ennyivel, ami a kánikulában tapasztalt 12-13-hoz képest megnyugtató.
Most teszek bele pár kilométert. Szerintem egy fél év múlva újra írok, hogy mi volt a télen.

2008.10.25.
Újabb zörgés jelentkezett. Mint kiderült a négyajtós változatoknál a műszerfal alatt van egy műanyag takarólemez, amit csak az egyik végén fogattak fel, így mint egy ugródeszka minden döccenőn zörgött a túlsó rögzítetlen vége. Mivel felesleges elem, ezért kivetettem és kidobtam. Amúgy lekopogom minden más rendben van. Ez a zajmentesség is csak az én mániám. Kicsi feleségem meg se hallja. Amúgy pöccre indul, klíma nélkül tűrhetően fogyaszt, szépen működik rajta minden, a sok extra szolgálja a kényelmem és minden elfér benne, utas, csomag egyaránt. Lassan teszem rá a téli papucsokat.

Még írok!

2009.03.13:

Elmúlt a tél. Ilyen problémamentes autóval le kell kopogjam nem találkoztam. Most van benne 11.800 km. Minden összeállt, minden működik, szuper. Olajfogyasztás nulla. A menetdinamikai rendszereket a tél alaposan próbára tette. ELég szkeptikus voltam, de a nagy hóban a Mátrában egy nagyon meredek erdei földút emelkedőjén egydül én tudtam felmenni lánc nélkül. A dolog egyszerű volt kicsi lendületet vettem, majd padlógáz. A többit elvégezte a téligumi és a kipörgésgátló. A többi autóstárs amint megpörgött meg is állt. Gurultak vissza láncolni.

Ha ezt a megbízhatóságot, komfortot nyújtja éveken át, nagyon elégedett leszek...

2009.06.01.:
Három hét múlva egy éves lesz a kicsike. Közel 16 ezer kilométert tettem bele eddig 50 százalékban városban 40 százalékban autópályán és 10 százalékban országúton. Kiváló autó. Mindíg minden körülmények között működik, az alkatrészek szépen összeértek, az extrák nagyon hasznosak (télen az ülésfűtés és az ESP, nyáron a digitklíma stb.). Egyedül a gumiperselyt kellett egy év alatt cserélni, meg itthon házilag egy kicsit zörgésmentesíteni, mert a szépen összerakott autót a minőségi magyar utak hamar szétrázzák majd úgy érzem. A fogyasztás átlagban 8 liter körül alakul. Ez egy ekkora kocsitól és egy csupán 1.6-os motortól nem rossz. Városban nagyon rövid távokon nem üzemmelegen lámpákkal tarkítva lenyeli a 11-12 litert. Viszont országúton 90-100 körül tempomattal 4.5-5 liter között is kijön. Autópályán 120 és 140 között 6.9 és 8.2 között eszik. Ezek nekem jók! Ez nem dízel és nem egy erőmű. Ehhez a kasztnihoz energia kell és kész.
Az energiáról még annyit, hogy azért megy is. Természetesen Németországban a 200-ba is belekergettem. Ez a gyakorlatban azt jelentette, hogy 180-ig sima gyorsulás, onnan pedig némi türlemmel jött a 200. Ez az itthoni viszonyokhoz megfelelő, főleg, hogy nekem az élettartam a legfontosabb. Nem céges vas és szeretném még vagy 10 évig használni. Olajfogyasztás semmi. Most kap egy olajcserét légszűrővel. Ráfér. Megérdemli.
Mindenkinek ajánlom. Ez egy igazán JÓ AUTÓ!

Hibalista

- Jobb hátsó futómű persely. Garanciában cserélve

Ide hordtam szervizbe

Opel Olympia

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2008
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 15800
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Vectra C, Swift II. Következő autója? Még nem tudom
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 2004 (2005)

További ítéletek (429 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)