Szeretnivaló szépség!
Szöveges ítélet
Mikor elkezdtünk nézelődni,hogy milyen autót is vegyünk kezdetben a Ford Focus volt célkeresztben sokáig míg meg nem láttuk ezt a fekete szépséget amibe szinte egyből beleszerettünk. 4 évesen vettük majd kb. 10 évesen adtuk el és ezen idő alatt kb. 70000 km mentünk vele. Kissé puritán ami a felszereltségét illeti,de a lényeg,hogy légkondi volt benne és légzsák(nem volt rá szükség soha). Se ködlámpa,se elektromos ablak, se olyan extra ami a mai autókból már nem is hiányozhatna szinte.
A távírányítója elég hamar megadta magát amit még a kezdeti időkben meg is javíttattam majd később beleuntam és hagytam. Ezek után már csak kulccsal lehetett nyitni vagy zárni. Csomagtérajtó zárja szintén megadta magát így a zárás/nyitás csak kulccsal volt lehetséges szintén. Hozzáteszem mikor eladásra került megjavult az is magától! :( Gyakorlatilag 1x maradtunk volna ott ahol voltunk(épp rokonsággal voltunk együtt és volt aki elvontasson :)) mikor az akkumulátor megadta magát, hozzáteszem 8 évesen lehelte ki a lelkét. Szóval akinek gyári aksi van benne és a rajta lévő zöld visszajelzőre akarja bízni a sorsát az ne tegye. Nem megbízhatóak azok a kütyük.
2000-es fordulaton kezd el húzni a motor amit szerintem ha valaki egyedül van, max 2 fő a kocsiban lehet azért élvezni. Nem egy BMW,de ki mihez van szokva....
Ami fogyasztását tekinti városban 8,5 kb., országúton nem taposva előzgetve kijön 6 literből is. Én általában egy telitankkal kb. 800 km-t tudtam volna megtenni ha minden üa.-got kihasználom. 100-as tempóba autópályán megelékszik 6.3 literrel,de 130-nál benyeli a 7,3-7,5 litert is.Szerintem elfogadható egy 1.4-es motortól.Amit nem szerettem az a magas fordulatszám 100-nál 3000-es míg 130-nál 4000-et forgott ami a sportkipufogó miatt még többnek lehetett érezni sokszor.
1x hazafelé a motordiagnosztikai lámpa gyulladt fel amiről később kiderült,hogy a lambdaszonda mér rossz értéket és azt jelzi. Volt amikor 1-2000 km után ez elaludt majd előjött ismét,de volt amikor 2-300 km után megszünt világítani magától. Ez kb. 3-4 alkalommal fordult elő az utolsó 2 évben azt hiszem. EGR szelep is szokott még ilyen hibát produkálni ha az égés nem megfelelő.
2-4 fő számára ideális választás lehet akik olcsón fenntartható megbízható autót keresnek. Csomagtartója nem túl nagy,de azért elfér benne amire szükségünk lehet.
Váltója lehetne kicsit jobb mivel hidegen az 1-est nehezebben vette a kelleténél szerintem. Ez menet közben vagy pár váltás után nem is volt érezhető megjavult.
Műszerfal kellemes nem műanyag hanem bőr hatású gumis burkolata van. Kormányára jellemző a kopásra való hajlandóság ill. a duda gombjának a beszakadása(főleg aki sokat nyomkodja). Az ülések néha nyikorogtak ami volt,hogy idegesített is,de idővel ez is elmúlt mindig magától.
Hibalista
- Olajcsere(10-12000Ft/12.000km) - lengőkarok(2-3000Ft/db) - lámpakapcsoló kikopott azt kellett cserélni(10000Ft) - fékbetét/tárcsa(22000Ft) - akkumulátor - 1-2 izzó - gyertyacsere 1 alkalommal(1200 ft/db)
Ide hordtam szervizbe
Maszek szerelőhöz hordtam mindig.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 108000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Cruze |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
