Sz*rhordásra talán még jó, de autónak.....
Szöveges ítélet
Ekkora egy rakás sz*rt, mint ennek a rozzant márkának ez az új selejtje még nem láttam. Szerencse, hogy céges autó (muhaha, még hogy autó..rakás fos), volt, mert tökönszúrtam volna magam, ha ezért a gányért ennyi pénzt kiadok. Lássuk szép sorban: el?ször is 1.7 cDti enjoy felszereltség, több mint 5 millió forint. Én eddig nem tudtam, hogy az enjoy a fapadot jelenti az Opelnél! Merthogy még a plusszba rendelt dolgokkal sem nevezném jól felszereltnek a kocsit, hát még azok nélkül! Hogy mi volt benne? Klíma -manuális-, cd-s rádió, elektromos tükör, oszt nagyjából ennyi. Meg némi parasztvakítás. De ne legyünk kicsinyesek, legalább ami benne volt, az min?ségi volt, nem? Hát NEM! Motor: mint kiderült a motor az Isuzutól jön, látszik is rajta, olyan a hangja mint a traktornak. Ennél talán csak a TDI-kerregnek rondábban, bár lehet hogy a végén holtversenyt hirdetnék...Vagy sikítógörcsöt, és egy életre elzárkóznék a dízel motoroktól. Mindegy. Volt 100 ló benne, aztán oszd be szívem. Ha az ember 2000-res fordulat felett tartotta a gépet nem is volt különösebb gond vele, ment képességeihez mérten (azé versenyautó így se lett), de amint 2000 alá esett, meghalt mint a diszkó. Meg aztán alacsony fordulaton olyan hangokat ad ki magából, hogy egy jóérzés? ember rögtön elszégyelli magát, hogy a végén még szétesik, és visszakapcsol. Én amúgy is a dinamikus vezetés híve vagyok, így városban 3.-ba közlekedtem vele (így még pont a lélektani 2000-res határ felett van), evvel a rizikósabb man?verek is vállalhatóak. Az egyetlen értékelhet? tulajdonsága, hogy ennek ellenére beérte 7 literrel/100 km. A fékjei viszont rémálmok! Egy-egy neccesebb szituban mindig kivert a víz, mert volt egy jó lélegzetvételnyi szünet, míg eldöntötték, hogy ma jó napom van-e és megállok, vagy az új címem a proszektura lesz. Nem vicc! Pedig a futóm? támogatja a tempósabb kunsztokat, bár a mai napig nem tudtam eldönteni, hogy ebben a 205-ös gumiknak mekkora szerepe van..gyanítom: elég nagy. Szóval technikailag felemás, de még vállalható, legfeljebb, ha visz valakit az ember, odafigyel a hiányosságaira. Még a külseje is oké, mondjuk, hogy modern, trendi, meg minden, de sajna el?revetít egy borzasztó dolgot is. Ti.: a kasztnin elég sok az él, picit szögletesnek is hat az egész. De mindez semmi ahhoz a förmedvényhez képest, ami a belsejében fogad! Szög szög hátán, ízléstelenség, ami ráadásul buzgalommal párosult (ordináré randa kék huzat az üléseken, és ezt a rémálmot rávitték az ajtókra is, jah mindez egy szürke kocsiban!)!! Két adag nyugtatóval felvértezve már egészen higgadtan fogadtam a többi "apróságot. Durva, rossz tapintásu m?szerfalburkolat, azt lesz*rom, hogy benyomkodható, amikor kiráz a hideg az érintését?l is. Mindezt nem gondoltam volna, hogy tudják überelni, de a német nem az a puhány fajta! Felkutatták a világ legdurvább ülésszövet-anyagát, amihez képest még a krumpliszsáknak is kellemes a tapintása. Sebaj, majd tartós lesz, gondoltam én naív. A nagy francokat! Már amikor átvettem szöszösödött! Egy 13000 km-t futott 5 milliós kocsiban! Gratulálok opel, ezekután nem tudom miért csodálkoznak, hogy cs?dbe van a cég? Talán ha autó címén tényleg kocsit gyártanátok..persze ez csak egy tipp. A továbbiakat csak címszavakban: ocsmány beltér, cd-s rádió nincs a helyzet magaslatán, akadozik, írott lemezt hol olvassa, hol nem. Jah a legjobb: nincs vízh?fokmér?. Király. Még ha akarod se tudod kímélni ezt a korcsot (bár ezek után akarta a fene)! A lábam folyamatosan hozzáért a középkonzol borításához, egy-egy hosszabb út után (hazánk kíváló infrastrutúráján) pedig meg is fájdult a sok üt?dést?l. Az ülés tömete túl kemény, kényelmetlen, az ajtók m?anyagjai igénytelenek, kemények. Kevés rakódóhely. Buta központizár. A hifi kormányon lev? kezel?szervei is lehetnének jobbak, gondolok itt a hanger?szabályozóra - pocsék. A min?ség érzete közelít egy trabantéhoz, még az 1.0-res ?sswiftesek is kiröhögik: mindennek hangja van! Nyekereg az ülés, az ablakok (naggyon durva!), a váltó..mindez mégegyszer: egy 13 000km-t futott kocsiban, 5.6 milkóért. Isteni nem? Még az ellenségemnek se kívánnám, ingyen se kéne! A németek ízléstelensége (ami köztudott) keveredik a szaktudás hiányával (ami már kevésbé, de már alakul), mindez egy t?rhet? formába becsomagolva. De ez kevés. Ámbár a címben szerepl? funciót még betöltheti.....
Hibalista
- minden, gyárilag selejtes
Ide hordtam szervizbe
Opel Csorna
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 13000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 406 Supreme | Következő autója? | valami sportosat |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (0.9/10) |
