Hasznos családtag, rohadó ajtókkal
Szöveges ítélet
Nem tudom áttenni a H Astra kategóriába már, sajnos, de ez a történet oda való.
Fél évesen, 2009-ben vettem 1000 km-el szalonból. A sedan változat nagy, kényelmes, tágas. Fogyasztása ideális és ereje is van. Szeretem ezt az autót. Pedig már sokféle autóm volt ezt megelőzően. Eddig semmi panaszom nem volt, 2011 márciusig. A tél után az első nagyobb ápoláskor vettem észre az első rozsdákat az ajtókon. A külső felületen és az alján kezdett púposodni a festék. MÉG NINCS 2 ÉVES AZ AUTÓ, GARÁZSBAN ÁLL, NEM VOLT TÖRVE!! Azt hittem rosszul látok, de nem. El is vittem a szervizbe, hogy javítsák ki. A GM döntése alapján csak festve lett, nem cserélték az elemeket. 2011 április közepén kész is lett. Kértem nézzék át, ha lenne még hiba valahol, javítsák ki. Szépen lefestették az autót a jászberényi Opelben, bár a díszléceket lefeszegették, megnyomták és ebben a nem túl esztétikus állapotban rakták vissza az autóra. Ma április végén néztem újra át az ajtók alját. A cérnám elszakadt. Az összes ajtó alja puklis az élek mentén a rozsdától. Ennyit az átnézésről... Ott ahol kívül rozsdás volt lefestették, bent ahonnan indult a korrózió hagytak mindent érintetlenül...
Most már a 4 ajtó cseréjét kértem. Ez nem javítható, mert gyártáskor végeztek hanyag felületkezelést, ha ennyi helyen rohad. És csak időhúzás a javítás, na meg értékcsökkentő, mert magyarázzam meg eladáskor, hogy nem volt törve.
Szóval indul csere akció, most. Írok majd a fejleményekről.
Az ajtók az erőteljesebb fellépés eredményeként (4db) le lettek cserélve. Kaptak szép gyári színt, új díszléceket.
Viszont, az eredendő ok megmaradt, ami a rozsdához vezetett. Nagyobb eső után az ajtók aljánál befolyik a víz az utastérbe. A zajcsökkentő gumiperem miatt nem tud kifolyni a víz az ajtóból. Felgyűlik és befelé folyik ki. Így víz kerül a küszöbökhöz is, ahol elkezdődött egy felületi rozsdaképződés.
Ez az autó nem szereti a nedvességet. De ezt leszámítva szeretem az autót.
2016: Az ajtókat szét kellett szerelni és a hangszóróknál kellett a víz útját elterelni, így már nem ázik be egy nagyobb eső után.
Eltelt 6 év:
120.000 km van most az autóban, az ajtók cseréje óta nem rohadnak az új elemek. CSak egy két kis rozsdapötty volt a hátsó lökhárító alatt, amit észrevettem a tolatóradar beszerelésekor.
10 vagy 15 ezrenként cserélem az olajat (Opel motorolaj 5W-30 dexos2)és a szűrőket. Viszont meglepődtem, hogy nincs benne üzemanyag szűrő. Most cseréltem a gyertyákat is ki, ezt 60 ezrenként írják elő.
Nagyon meg vagyok elégedve az autóval, megbízható, semmilyen alkatrészt nem kellett eddig még cserélni benne. A tempomat gyári benne és nagyon kényelmessé teszi az utazást. Szoktam beletenni Spuri adalékot, változást nem veszek észre rajta, lehet csak a tudat boldogít. :)
Szereltem bele ülésfűtést, ez nagyon hasznos hideg időben a két első ülésen.
Vettem egy védőlemezt a motor alá, ami nagyon jó szolgálatot tesz, védi az olajteknőt a kiálló kövektől stb.
Nem tervezem eladni, még kb. 10-15 évet használni akarom.
Hibalista
- Biztosítékot kellett eddig cserélni, és 1 évesen tönkre ment a gyári 54Ah-s aksi. De garanciában cserélték. 7 év alatt a harmadik akksit ette meg.
Ide hordtam szervizbe
Gyöngyösi Opel HeringSaját magam
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 1000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 58000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Civic | Következő autója? | Accord |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
