Problémás hAstra
Szöveges ítélet
Az autót két évesen, 38e km-rel vettük egy szép novemberi napon 2009-ben, márkakereskedő saját autója volt, tiszta előélettel. Sajnos a papírmunkája (mire át lehetett íratni a nevemre) laza 1 évig tartott, köszönhetően a kereskedő (Dunapentautó Dunaújváros, Opel Gemenc csoport) anyagi helyzetének (és az erről való folyamatos hazudozásnak és kamuzásnak). "Kedvességüket" rendőrségi feljelentéssel viszonoztuk.
Az átvétel már eleve megcsúszott, mivel az autóban beállt az egyik injektor (ami 38e km-nél kicsit nekem furcsa volt), amit a szerviz elvitt tisztításra. Viszont vmi ügyes szerelő közben eltörte (azóta sem tudjuk hogyan), így rendelniük kellett bele újat. Miután megkaptuk, 150km után egy piros lámpánál a frissen beszerelt injektornál egy rosszul berakott tömítés eldurrant, és az egész motorteret beterítette gázolajjal... Van egy feeling-je a tűzforró motoron párolgó gázolajat nézegetni. Trailer, vissza a szervizbe, egy hónap alatt ki is szellőzött az autóból a szag.
Úgy 1500km múlva elkezdett recsegni az első futómű, jobb első féltengely megadta magát nagyon csúnyán (a balt már korábban cserélték). Szerviz cserélte (még ingyen), csak a porvédőt nem tudták rendesen felrakni rá, csak a harmadik alkalommal (és egy másik szervizben). Bónuszként a futóművet is úgy elállították, hogy 2000km alatt megzabálta a két első gumit. Az első fékbetéteknek is jó hangja volt már (40e km-nél), szintén csere.
Márciusban (először, de nem utoljára) felvillant a check engine lámpa. Szerviz: részecskeszűrő tele van. Ok, szerviz regenerálás, olajcsere, 30e forint. 100km múlva újra villan a lámpa, újra szerviz: részecskeszűrő tele. Ráhagyom, megyek vele tovább, de a lámpa nem alszik el. Egész nyáron sűrű szerviz látogatások, de sehol nem tudták megoldani a gondot. Októberben a hideg beköszöntével a hiba magától eltűnt. Tavaszig. Egy későbbi szerviz alkalmával egy szoftver frissítés megszüntette a problémát.
Az autó alapjárata szinte mindig problémás, 55e km környékén már néha úgy hullámzott, hogy majdnem lefulladt. Szervizben kicseréltettem a common rail nyomásszabályzó szelepet, pár hétig jónak tűnt minden, majd újra elkezdte a játékát. A szerviz tanácsa újabb csere lett volna, újabb 60e-ért. Nem kértem. Azóta rájöttem, hogy csak meleg időben (10+ fok) vacakol, 0 fok alatt teljesen tökéletes minden. Szervizesek még nem láttak ilyet, csak találgatni tudnak mi lehet a rossz: talán EGR szelep (120e lenne), légtömegmérő (100e körül), injektor (darabja 150e), vagy valami más.
95e km körül, 4. és 5. fokozatban, 3000-es fordulat felett elkezdett sípoló hangot adni az autó, ami a fordulatszám növekedésével egyre nőtt. Szervizes tipp: váltó kezdi megadni magát. Állítólag a csapágyazása gyárilag nem túl jó, és könnyen szét lehet szaggatni, még nem kínzós használatban is. Csak az alkatrész ár verné az 1 milliót (igen, 1 misi, nem vicc), de lehet felújítani is 3-400e környékén. Szerintem aranyból lehet a váltó.
Az autó fogyasztása (szerintem) nem túl jó, kíméletesen hajtva is benyeli (30% város, 70% autópálya, 110-140 km/h közötti tempókkal) használat mellett a 6,2-6,5l-t. Modern dízelek azért ennél tudnak sokkal jobbat is.
Maga az autó összerakásra nem rossz, masszív érzetet kelt, de 100e km után azért zörög itt-ott (pl.: műszerfal keményen hallatja a hangját). A futómű elég feszes, de szerintem elég jól a kényelem és a sportosság határán van.
Az klíma nyáron brutálisan képes megfogni az autót városban, ami ilyen teljesítményű dízelnél vicc. Állítólag a szárítóhűtő van rosszul (alul)tervezve, és amiatt. Pár tízezer pénzért cserébe szívesen cserélik, és akár egy évig is jó lehet utána.
A motorból rendszeresen érdekes, huhógós (fura magas tónusú, emelkedő) hangokat lehet hallani, elsősorban motorféknél. Állítólag a gázolajszűrőnél szív levegőt a rendszer, tervezési hiba. Opel szerint ez normális, nem kell foglalkozni vele. Szűrőcsere után pár száz km-ig csendben van.
Az első futómű felfogatási pontjainál beázik, és a toronycsapágy tetején rozsdásodik. Típushiba, Opel szerint semmi gond ezzel.
Összességében nem rossz autó, szeretjük is. Össze van rakva, jól is megy, de ahhoz képest, hogy 2004 óta a piacon volt, 3 év nem volt elég az Opel-nek, hogy sok apró gyerekbetegségét orvosolja a típusnak. Jópár apró bosszantó gondunk volt vele, ami sok pénzt vitt el, a nagyobb problémákról nem is szólva. Ami pedig az Opel Magyarország szégyene, hogy olyan márkakereskedés lehetett az országban, ahol nyíltan vágták át az embereket, és az Opel központ mégsem volt hajlandó semmit lépni az ügyben.
Konklúzió: jelenleg 100e felett jár az autó, szeretjük, de ilyen motorral semmiképpen nem vennék még egyszer. Talán egy benzinessel.
Hibalista
- Jobb oldali féltengely - Gariban cserélve - Első fékbetétek - Gariban cserélve - Injektor (tisztítás közben szerviz által eltörve) - Szerviz cserélte - Common rail nyomásszabályzó szelep - 60e - Tompított izzók 2x - Részecskeszűrő problémái - sokezer, inkább nem számolom össze
Ide hordtam szervizbe
Dunapentautó - DunaújvárosRettentően béna társaság, magasról lenézték az embert, hiába vettem náluk az autót. Volt hogy időpontra mentem, mégis órákat kellett várnom, hogy ránézzenek az autóra, majd elintéztek 5 perc alatt azzal, hogy nincs baja. A szerelők nyíltan a saját szakállukra dolgoztak, és ez sem érdekelt senkit. A vezetőség is meglehetősen inkorrekt volt. Azóta csődbe mentek, talán jobb is.
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Opel Duna - BudapestKorrekt cég, udvariasak és odafigyelnek az ügyfélre. Még akkor is próbáltak korrektek lenni, amikor én voltam a hülye. Az áraik jó márkaszervizes árak, tehát nem olcsó, de normális szolgáltatást kap érte az ember. Varázshibákkal sajnos ők sem tudnak mit kezdeni. Negatív, hogy kártyával fizetni csak bizonyos összeghatárig lehet, viszont ezt előre nem közlik (ha nincs ennyi kp az embernél, akkor gond lehet).
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 38000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 66000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Astra H, 1.6 benzin |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.0/10) |
