Pannacotta kombi
Szöveges ítélet
Egyszer már elkezdtem ezt a ítéletet, de szőrén-szálán eltűnt.
Szóval valamikor márciusban jött egy hírlevél az Opeltől, benne egy elég jónak tűnő ajánlat. Elkocogtam kedvenc szalonomba, megkérdeztem, kiszámoltattam. Kiderült, hogy ha megveszem, az legalább 25.000Ft-tal kevesebb költség havi szinten, mint a régi autót megtartom (frankhitel...)
Megrendeltem - aztán két havi süket csend. Valahol félúton telefonáltam, akkor már "átment a gyártósoron".
Egyszer aztán jön a telefon, hogy itt van Óbudán a gép. Elmentem, megnéztem, megtapogattam, hitelpapírokat beadtam, hitelt megkaptam. Elmentünk érte családilag. Valamennyit rá kellett fizetni, ezzel volt egy kis megakadás, mert ennyi kp-t nem vittem, átutalni pedig az internet sarok gépéről nem akaródzott - de a régi jó ismeretségre tekintettel megkaptuk a kulcsot és hajrá.
Beültünk, indítás, kicsi gáz... ö... mivan már? Ja, nagyobb gáz! Mehetünk. Az első meglepetés, hogy az euro5-ös csodamotor alacsony fordulaton nem megy sehogy, 1500 alatt nem mozdítja meg az 1200kg-t. Szemben az előző twinport-tal, az alapjáraton is megindult. Hm.
Másnap délután pakoltam a csomagtartóba. Lehajtom az üléstámlát - hát láss csodát, egy nagy marék üvegszilánk van az üléstámla alatt. Telefon a szalonnak: nem tudnak róla, hogy mi lehetett.
Még aznap, megyek hazafelé, 40km/h, mert annyi a megengedett az úton, tempomat, béke... és egyszer csak CHECK ENGINE! Nem hittem a szememnek, 63km volt a kocsiban.
Másnap reggel hétkor elsőként állok a szervizben. Ismerősök jönnek-mennek: "Na mivan, hoztad az új kocsit?"
Hát igen, de annyira nem vicces. Hiba oka: lambdaszonda. Hibajelet törölték, de 1500km-nél újra megjelent, akkor már garanciális cserére vették. Ekkor az első olajcserét is megcsináltattam.
Az üvegtörmelék persze nem véletlenül került a kocsiba; távolabbról nézve a jobb oldal hátsó ajtaja más árnyalatú és fényesebb is a festés rajta. Persze ez közelről nem látszott, átvételkor. Visszavittem a karosszériások felvették a hibát, végigmérték/fotózták a kocsit és most várunk a GM döntésére.
Komoly meghibásodás nem volt.
update 2012.08.21. megvolt a fényezés, a GM elismerte és garanciában elvégezte a javítást. Sajnos a hátsó lökhárítón is volt javítani való - én sem vagyok tökéletes :)
Rá egy bő hétre a budai alsó rakparton, az Erzsébet hídi felhajtónál egy paraszt a szarjával végighúzta a frissen fényezett lökhárító bal oldalát. Persze nem állt meg. Na köszi...
Más: fényszóró izzók. Hát, aki kitalálta a kerékjáratból nyíló ajtón át benyúlva, gumisapkát levéve, izzót kifordítva, majd ott bent (10 cm a vezetékhossz!) két kézzel matatós, izzó búráját nem összetapogatós, majd helyére vakon visszaberhelős mókát - az csókoltatom. Hát ezt most így hogy? Mondjuk -10 fokban az útszélén a latyakos dzsúzban (juice) turkálva? Az elsőt 44 perc alatt cserélte ki a szerviz, úgy, hogy a Beta szerkényt is odatolták már... ;) A másodiknál meg simán kiesett a nem jól visszapattintott izzó. A harmadik-negyedik eset csak simán b@zdmegezésbe torkolt.
Más: éves szerviz. Hamár egyszer 15.000km-enként cseréltetem az olajat a motorban, akkor minek kell 27.000km-nél cserélni, csak azért, mert éves szerviz van...
Hibalista
- lambdaszonda, szállítás sérült ajtó, fényszóró izzók (4 db)
Ide hordtam szervizbe
Maxabo
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Astra Classic II Caravan (Fekete kombi) | Következő autója? | Ceed |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |
