Nyugodt erő
Szöveges ítélet
Természetesen céges autónak kaptam 20 km-el. Eleinte nagyon imbolygós volt, ezt a "majd ha bekopnak a silentek megszűnik" mondattal terelte le a szerelő. Inkább privátban elvittem futóműállításra, meg centírozásra, így a probléma megszűnt.
Leginkább Románia és Magyarország elhagyatott útjait koptatom vele, eddig derekasan állta a sarat, egyszer se hagyott ott, eddig mindig pöccre indult, télen néha volt, hogy nem pöccre, de elsőre mindig adta. Fogyasztása az első 10000-en horrorisztikus, kb 8-9 literre jött ki. Most már beállt 6-7 közé vegyesben.
Ha nincs benne semmi, elég jól megy, így a szervízcuccal meg mondjuk 4 felnőttel emelkedőn mindig 2-esbe kell kapcsolni.
A hátulja mindent elnyel, például egyszer alapból teli csomagtartó mellé bepakoltam még 20 17" lcd-t (ez 4 elég nagy doboz) és még így is lehet közlekedni vele, de inkább kamion stílusban.
A fékek kiválóak, minden rosszban segítenek, ESP nélkül is stabil marad még tükör jégen is.
A váltó így 1 év után visszaváltásokkor szokott néha recsegni.
A klíma jól hűt, de több személynél érezhetően leveszi a teljesítmény 20%-át.
Nem recseg, nem nyiszog semmi benne, pedig szinte mindig döcögős utakon megyek.
Hátul kevés a hely, hosszú útra max 3 felnőtt, de inkább csak az első üléseket javaslom utasoknak.
Mindamellett kellemes, szerethető autó, én inkább kipróbálnék egy 1.9-es benzinest (naná hogy turbóval) az már tényleg egy kellemes autó lehet.
Mivel a cégnél cirka 40db ugyanilyen gép van, kollektív véleményt tudok mondani.
1. 3000-es fordulat alatt elég gyenge, emelkedőn simán elveszti a lendületet 5.-ben, de még 4.-ben is, ha nem vigyáz az ember
2. Sokaknak van télen akkumulátor problémája
3. Szinte mindegyik autó már összetört egyszer, de senkinek nem lett komolyabb baja a majdnem totálkárokból (kék zöld foltokon kívül)
4. A középkonzol tényleg közel van a gázpedálhoz, hosszú úton kényelmetlen
5. A lámpa nagyon gyorsan lemocskolódik télen, és semmit nem látni olyankor. (állítólag a xenon megoldja)
6. Gyári hangcucc egész jó
Végső véleményem:
Mindig is szkeptikus voltam az Opelekkel kapcsolatban, de ez az autó SOKKAL jobb, mint amire számítottam. Munkámból adódóan, sokszor van olyan, hogy Szegedről azonnal indulni kell Bukarestbe, vagy Zágrábba. Ez tényleg az az autó, amivel BÁRMILYEN túrára jó szívvel elindulok. Legyen a végcél közel, vagy messze.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Schiller Opel
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Háromszék utca
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 64000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Ignis | Következő autója? | Honda Accord 2.0 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |
