Nemcsak szép, élmény benne utazni
Szöveges ítélet
Négy földrészen számos típust vezettem: tapasztalataim alapján állítom, hogy az új Opel Astra korszer? konstrukciójú, jól összerakott, szép formájú autó - ennyi pénzért, ilyen árfekvésben (4,2 millió forint). Persze, mint mindenhez, ehhez is kell némi szerencse.
Egy szakért? kollégám szerint ma már nincsenek rossz autók, alapvet?en a szubjektív ítéletek, az érzelmi alapú benyomások döntenek a választásnál. Nos, vásárlás el?tt feleségemmel kipróbáltuk a Toyota Corollát, a Peugeut 307-est, a Honda Civicet, az új Ford Focust és az Astra H-át– a szívünk egyértelm?en az utóbbihoz húzott, abban éreztük magunkat a legjobban. Nem bántuk meg, hogy így döntöttünk.
Egy 1400-as, Enjoy változatot rendeltünk, különböz? kiegészít?kkel. A márkakereskedésben rendkívül készségesek voltak, segítettek az autó „összeállításában”, hasznos tanácsokkal láttak el bennünket. Csak a legjobbakat lehet mondani róluk.
Az új Astra min?ségi ugrás az el?z?höz képest, kül- és belcsínben egyaránt (lehetne úgy is fogalmazni, hogy ég és föld a különbség). A futóm? pazar, kiváló kátyúnyel?, tökéletesen fekszi az utat, és kiszámíthatóan viselkedik: a Bridgestone 205/55R16-os abroncsok valósággal tapadnak az aszfalthoz, jószerivel még kanyarban sem kell kormányozni az autót. Rugózása lágy és feszes egyszerre, családi gépkocsira jellemz?, ütésmentes kényelmet idéz, de sportos hajlamokat is mutat. Váltója els?rend?. A b?rkormányon remek a fogás, egyedül talán azt lehetne kifogásolni, hogy néha túlságosan is hitelesen közvetíti az út durvább egyenetlenségeit. A m?anyag borítások szépek, igényesek, jó tapintásúak. A könnyen elérhet? karok és kellemes érintés? gombok kézre esnek, soha el nem tévesztettem ?ket, nyújtózkodni sem kell értük. A középs? konzol kit?n?en kezelhet?, a grafikus kijelz?vel ellátott fedélzeti számítógép ragyogóan bevált, igaz, ahhoz, hogy sokoldalúan ki lehessen használni, némi id?t kell szánni kezelésének az elsajátítására, a különféle beállítási és információszolgáltató lehet?ségek begyakorlására (a kétféleképpen megvilágítható képerny? hasznosságán túlmen?en ráadásul tetszet?s is). Az mp3-as kristálytisztán szól, a hetedik hangszóró mélybasszus hangzást ad. Mind a fedélzeti komputer, mind az audiorendszer vezérelhet? a kormányról is.
Az automata, es?érzékel? ablaktörl?t ügyes, frappáns szerkezetnek tartom, kevésbé hatékonynak (hasznosnak) az automata világításkapcsolót. Az ülések kényelmesek – bár kissé kemények -, a deréktámasszal ellátott vezet?ülés hat „irányban” állítható, a kartámasz pedig nem csupán dísz, hanem valóban arra szolgál, ami az elnevezéséb?l következik. A csomagtartóban külön rakodórekeszek vannak. Egyéb felszerelések: hazakísér? fény, függönylégzsákok, infrás riasztó, szemüvegtartó, digitális klíma (a szélvéd? páramentesítésére külön automatikát beindító gomb szolgál), ködfényszórók. Az akció keretében egy teljes téligumi-készletet is kaptunk.
Kin?ttem már abból a korból, hogy versenyezzek, ki lesz az els? a zöld lámpánál (korábban sem tévesztettem össze a Hungaroringet a lakott területekkel), következésképpen nem zavar az Astra „lomhasága”: a gyári adatokból ítélve valóban nem sportos száguldozásra tervezték. Ám szégyenkezni sem kell vele, különösen nem országúton vagy sztrádán. Élmény benne utazni, kiváltképpen nyugodt, békés, 120-130-as tempóval, zenét hallgatva, a tájat nézel?dve.
Meglep?en csendes, halk autó, eddig zörgést, ciripelést, nyikorgást, bármiféle kellemetlen rezonanciát, kotyogást nem észleltem – ellenkez?leg, néha már kínos, hogy szinte a motor hangját sem lehet hallani. A szélzaj is elhanyagolható.
Bár az el?z?, fekete szín? autónk fölöttébb elegánsan mutatott, borzasztóan kényes volt. Most világos – panacotta – szín? karosszériát választottunk: nemcsak szép, hanem rendkívül hasznos is, mert szinte semmi sem látszik meg rajta.
Eddig hozzávet?leg 2700 kilométert tettünk meg vele, beleértve egy tiroli utat. Az utóbbin – hegynek föl, hegyr?l le, autópályán átlagosan 120-130-as tempóval – 6,1 liter volt a fogyasztása. Összességében a fedélzeti számítógép 6,6 literes átlagfogyasztást jelez.
Meghibásodás: semmi. A szerviz szerint az els? 7500 kilométer megtétele ajánlatos egy olajcsere. (A szervizciklus egyébként 30 000 kilométeres.)
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
Opel Vektor, Solymár
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Astra | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.6/10) |
