Nekem tetszik !
Szöveges ítélet
Opel... hát ööö... na mindegy, úgy voltam vele, hogy nem néz ki rosszul ez az autó, egy megnézést megér, attól még nem kell, hogy a garázsomban álljon másnap. El is ugrottam az egyik kereskedőhöz, mentem egy háromszöget (netán kört...?) a verdával és egészen megtetszett. Nem zörgött benne semmi, egész kényelmes volt, nem volt hangos, a motorjáról inkább nem mondok semmit, az 1.4-es volt. A lényeg az, hogy megtetszett. Jól lealkudtam egyet, aztán leelőlegeztem.
Az autó egy 1.6-os Enjoy felszereltségű darab, ami automata klímát, multikormányt, CD-s (MP3-as) rádiót, könyöklőt, deréktámaszos komfort ülést, 16"-os (!lemez!)felnit meg még pár dolgot takar. Biztonsági cuccokat, meg ilyesmit.
Kívülről szerintem faszán néz ki, az enyém fekete, sima 5 ajtós, egészen jól mutat. Bár a téli gumis acél felni + csúnya dísztárcsa nem valami dekoratív megoldás, de belülről nem látom kívülről, tehát mindegy. A lámpák szépek - mármint inkább elmegy, egy kicsit nem tetszik valamiért, de sokkal inkább igen, mint nem. Jópofa az a kis spoiler a csomagtérajtón, csak koszolódik - a Fabián ugyanígy néz ki, csak ott tiszta marad. A kilincsek jó nagyok, rendesen meg lehet markolni őket és úgy tűnik, mintha meg is kéne markolni, hogy kinyissuk az ajtót, szerintem van benne valamennyi anyag. A fényezés jó, tisztán elég szépen csillog.
Belül is megfelelő az autó. Szerintem sokkal szebb, mint kívülről. Ilyen tégalszínű betét van az ülésekben, meg a műszerfalon, nekem határozottan tetszik. Az ülések formája megfelelő, a fejtámla állíthatósága már kevésbé, nem lehet előre dönteni, a fejem meg nem ér eléggé hátra hozzá. De azért nem kényelmetlen. Az anyagok normálisak benne, jó érzés megfogni a dolgokat, minden olyan, mintha anyag lenne benne, vagy sokkal jobb minőségű, mint amilyen. És valószínűleg semmivel sem jobb, mint egy nem annyira jónak kinéző más autóé, de most ez kell a népeknek, hogy a presztízsautós cuccokat is megkapjuk féláron(se). Nagyon jól lehet ezzel csalogatni a vásárlókat, sokan bedőlnek neki. Engem meg egyáltalán nem érdekel a valódi minősége, mert két év után úgyis eladom, akkor még jó lesz, aztán hogy másnál mit produkál, az már nem az én dolgom. Ettől függetlenül vigyázok rá. Ja, szóval a beltér... a térérzet jó, nagynak tűnik az autó, a csomagtartó is elfogadható, meg úgy nagyjából minden. Az elektronikus indexet pár percig szokni kellett, mindig átkapcsoltam valahogy reflektorra vele, de az még mindig semmi az ablaktölőhöz képest, aminek a kapcsolója szintén nem mechanikus, így amikor szakaszosan törölsz vele, akkor simán azt hiheted, hogy nem is megy, mert ugyanott áll, mint alaphelyzetben. Vagy ki van kapcsolva, és azt hiheted, hogy jajj, de jó, mindjárt kilátok, mert töröl egyet, aztán mégiscsak be kell kapcsolni. Egyébként jópofa, de a használhatósága már kicsit megkérdőjelezhető... de szerethető.
Motorilag is rendben van, bár akad némi probléma vele. Van Octaviám meg Fabiám (csak volt) meg Superbem is, azok okosak, kinyitod az ajtót és beindul az üzemanyagszivattyú meg a dízelnél az izzítás. Tehát mire beteszed a kulcsot és egyről indítasz, a motor indulni is fog. Na ezt jól megszoktam a mostani autóimnál, így néha, mikor az Astrába ülök és rögtön indítom, nagyokat nézek, hogy neki még nincs kedve menni. Na de ha már beindult és váltani is megtanult vele az ember (rövid úton fog a kuplung), akkor egészen jó dolgokat lehet vele csinálni. Például papír szerint a gyorsulás 100-ra 12,7, az én autómé 10,6 - igaz, az az óra szerinti 100-ra. Kanyarodni is jó vele, enyhén tolja az orrát, de minden ekkora autó ilyen, szóval ezzel nincs baj. A motorról egyébként még annyit, hogy 2000 alatt nagyon mély hangon morog - frászt morog, dorombol vagy dübörög, igazából nem is hang jön ki belőle, hanem rezgés - kifejezetten zavaró. De 2000-ig nem is megy, szóval ott senki se használja. A váltó olyan, amilyen, nem egy sportos szerkezet, hátramenetbe tevéskor szinte kivétel nélkül reccsen (bár párszáz kilométeresen néha nem is vette... ez határozottan jobb...), de a feladatát képes ellátni, meg normálisan is néz ki a karja. A fékek jók, az ABS-nek olyan hangereje van, mintha a rádióból jönne, de legalább meg lehet vele állni. A kormányzás oké, bár az Octavia sokkal jobban fordul.
Még pár dolog: Érthetetlen, hogy a fedélzeti computer nem tud semmit (van benne stopper, órát, percet meg másodpercet mér), pedig van egy baromi nagy kijelzője, Nem csukódnak jól a hátsó ajtók - cserébe normális hanggal záródnak, a küszöb koszolódik - meg úgy az egész autó, szépen szól a rádió, szép a műszerfal, jó a világítás, szép a kulcs, jó dolog a multikormány (és még bőr is), szépen el lehet forgatni a motort 6400-ig, még ott is húz, valahogy sosem ülök benne teljesen kényelmesen (193 centi vagyok meg 90 kiló, ami azért annyira nem sok)... majd ha még eszembe jut, meg lesz tapasztalatom írok.
Összességében az autó normális, ebből a Golf-Astra-Focus-Megane-C4-stb-ből szerintem (belülről mindenképpen) a(z egyik) legjobb, mondjuk motorilag a Focus jobb. Meg a Civic, de az teljesen más dolog, az megosztja az embereket. Nem tudom, hogy mit gondolok az autóról pontosan, mert jó, jól megy, szép, mintha még lelke is lenne... és ez lehet a baj, van, lelke, de azt is gyártották hozzá, de egész jól csinálják. A következő generációnál már talán elhiszem, hogy vele született : ).
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
opel molnár
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 42000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 3400 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | citroen | Következő autója? | opel |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
