A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (2004-2008)

Astra 1.9 CDTI Caravan 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Minőségi visszalépés? Nem, csak kezdeti nehézségek.

Szöveges ítélet

Előző H Astrámmal (Minőségi ugrás c. ítélet) nagyon meg voltam elégedve, 3 év alatt semmi problémám nem volt vele, de úgy alakult, hogy átültem egy újba. Még csak 5700 km-t mentem vele a 3 hónap alatt, de igazából csak a motor és a felszereltség új, a kocsit egyébként jól ismerem. A hibalistán említett két hiba mellett mégegy problémám volt, de erről nem az autó tehet; az utólagos riasztó és az indításblokkoló hajlamos összeakadni a belső világítással. Házilag orvosolható, de kicsit bosszantó. Először a Wallisnál oldották meg a problémát, ahol nagyon rendesek, de az akkusaru csavarjára az anyát rosszul (ferdén) tették rá, ezért legközelebb szét kellett a csavart fűrészelni. Ezért kaptak csak 9-et az értékelésben.
Tehát a vas. Szerintem ezt nem kell chiptuningolni, úgy ahogy van, megfelelő a teljesítménye. Tulajdonképpen, ha több hiba nem fordul elő, akkor nagyon elégedett leszek vele, pláne ha a fogyasztás is le megy 6 alá vegyesben, amire van esély, ugyanis az előző autóm is 10 ezer után ment stabilan 6 alá, a végén pedig a vegyes fogyasztása 5,6 körül alakult, csak városban 5,8 (táblázatban vezettem, akárcsak ennek). Talán az egyetlen probléma, hogy a részecskeszűrő 5-700 km-ként üzembe lép, ami plusz egy liter dinnye elégetését vonja maga után, kivéve, ha pályán 3000 körül használjuk, ekkor ugyanis elég a motor által termelt hő és elég forró a kipufogógáz, tehát nem kell plusz hőt termelni.
Összehasonlítás 1.7 kontra 1.9 dízel:
Nem volt rossz az egyhetes. Igazából az volt az első dízelem, így a 2000-es fordulat körül érkező 240 Nm "hátbaverése" újdonság volt a benyásokhoz képest, de ezt már leírtam. A lényeg az, hogy az 1.9-es nem okozott meglepetést, jó-jó, de annyival nem fickósabb. Picivel alapjárat fölött elkóborol mindkettő, talán a két lépcső közti különbség nagyobb egy kicsivel, vagyis az 1500-as és 2000-es határ, illetve a 4000-es felső határ. Annyiban más, hogy 1500-nál az előző is megindult, ez viszont ekkor már előzésre is alklamas (pl. 70-ről 5-ben simán, erőből lehet előzni), 2000-től pedig nem 4000-ig, hanem 4500-ig simán kipörög. Valójában még 4500 fölé is simán húzatható, de ezt nem teszem, fölösleges és azért mégiscsak dízel.
Talán annyi a különbség, amennyit a fogyasztásbeli különbség indokol, de nem igazán éri meg, ez sem versenyautó.
1.9-nél széria az ESP (menetstabilizáló) kipörgésgátlóval. Ez utóbbit már használtam, előbbit télen igyekszem majd kipróbálni.
Enjoy kontra Cosmo:
Ami plusz, a bőr-szövet belső (a szövete sokkal finomabb, az Enjoy-é elég sprőd anyag), a könnyűfém felni, első ködlámpa, bőr kormány, illetve a hátsó utastér világítás, napszemüveg-tartó és a világított sminktükör (enélkül meglennék). Rendeltem Cosmo-plusz csomagot (automata klíma, könyöktámasz - ez nagyon jó -, 40-20-40 %-ban dönthető hátsó ülés, multikormány - ez is jó). Egyéb extrák: részecskeszűrő, elektromos napfénytető, függönylégzsákok, aktív fejtámlák, hátsó el. ablakok (az utasaim mindig nyüstöltek ezért), tempomat, BC (fedélzeti számítógép), valamint tolatóradar. Ez utóbbi megintcsak roppant jó, mivel az autó kombi. Aki azt mondja, hogy csak a nőknek és a kutyütőknek kell parkradar, azoknak azt kívánom, hogy amikor centiznek egy parkolóban a tükrök segítségével, akkor kerüljön mögéjük egy 30 cm magas virágtartó, és forduljanak rá (mivel ilyen alacsonyra már nem lát a tükrökben). Nekem ez előfordult a kettővel ezelőtti autómnál, le is horzsolta a lökhárítómat. Nem vígasztalt, hogy nem én avattam föl a virágtartót, össze-vissza volt karcolva. Elkalandoztam, visszatérek az Astrához.
2004-es év kontra 2007-es:
Ha valami jó, miért változtatnak rajta? 6km-es tempónál a csomagtartó, 12 km-nél pedig az ajtók automatikusan lezáródtak, 2005-től kivették, valamint a régiben az mp3 lejátszó a CD-hez járt, most 21 ezret kértek érte. Érthetetlen.

Egyetlen hátrány, hogy az első féktárcsák túl nagyok a 15 collos kerekekhez, ezért kényszerültem új téli kerekeket venni, ami persze 16-osban sokkal drágább, mint a 15-ös. P. Sotto Zerot vettem, most tesztgyőztes lett a német lapokban (apropó, úgyis átnézi valaki a totalcar-nál az ítéletemet, szívesen olvasnék itt is téli, később pedig nyárigumi tesztet, biztosan nem megoldhatatlan).

Összegezve úgy tűnik, hogy (legalábbis esetemben) az antwerpeni gyárban a belgák jobban dolgoznak, mint bochumi kollégáik. Eddig büszke voltam a gyökereimre, legalábbis precizitás terén, de már a németek sem a régiek.
Azt hiszem, egyelőre kiírtam magamból mindent, később, ha lesz valami, hozzácsapom.

2008. 02.04.
9000 km van a kocsiban. Csak azért írok, hogy egyrészt kijavítsam a helyesírási hibáimat (engem rettentően zavart, látszik, hogy nem olvastam ár), másrészt módosítsak a címen. Budapest győzött Bochum felett, amit ők nem tudtak rendesen megcsinálni, nálunk javították. :)
Olvastam, hogy az átlagfogyasztás-mérő másnál is többet mutat. Nos, nekem a legutolsó fogyasztásom a gép szerint 7,1 liter volt, a valóságban 6,6. Ez tiszta városi fogyasztás volt; dugó is volt benne, és normál közlekedés is. Van, hogy 3-4 decit, van, hogy 6-8 decit csal felfele. Mindegy, ez a jobbik eset, rosszabb, ha az álom fogyasztás helyett jön ki egy jóval magasabb érték.
Sok újdonság nem történt. Az ítéleteket olvasgatva sok nevetséges írást találtam. Mennyi profi van az utakon, jobbnál-jobb autókkal. 1,2-esekket alázzák, meg leverik a háromezreseket, akik csak lesnek. Ezt tényleg elhiszik, egyáltalán mire jó ez? Engem például rendszerint "legyorsulnak" a lámpáknál, ugyanis én nem versenyzek. Minek? A gokart-pálya sokkal élvezetesebb és biztonságosabb is.
A végére még annyit, hogy most ültem egy AMG-tuningos, 505 LE-s RS6-os Audiban. Na, az már nem átlag autó, a gyorsulása (4,6 sec. 100-ra) olyan, mint egy repülőé, tényleg présel az ülésbe, az ember a gyomrán érzi. Persze a 25-öt be is nyeli.

Még valami, örömmel olvastam a múltkor a gumi-tesztet. Úgy tűnik, a javaslatomat "meghallgatták". Aki pedig a végén arra szavazott, hogy minek ilyen cikk, az mit keres egy autós oldalon, s egyáltalán minek olvassa végig a cikket? Az én Sotto Zerom nagyon jól teljesít, meg vagyok vele elégedve.

Hibalista

- Indokolatlanul jelzett az olajszintmérő, ezért szoftvert frissítettek, remélem jó lesz, valamint mélygarázsba tolatáskor tele tanknál szivárgott az üzemanyag, tömítést cseréltek, most jó.

Ide hordtam szervizbe

Opel Wallis

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2007
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (6) Vezetett km 9000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Astra H 1.7 CDTI Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 2004 (2005)

További ítéletek (429 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)