Márkahűség és csalódottság
Szöveges ítélet
Nekünk ezelőtt egy 1. 4 F-es Astránk volt. Azt is újonnan vettük, mint ahogy ezt a H-s négyajtósat. Mit is mondjak? Az a kocsi megbízhatóságban 100-szor felülmúlta a mostani Astrát, igaz abba feleannyi alkatrész nem volt, mint a mostaniba(egyszerű de nagyszerű).
Azért válaszoztuk ezt a márkát újra mert ezelőtt nagyon bevált és dizájnra is tetszik kívűl,belül. Igazából a belső tér ami megfogott. Nagyon tetszik az ergonómiája. Szép a műszerfal,jók az illesztések és minőségien vannak kidolgozva. Az új Astrában viszont nagyot kellett csalódnunk. Elsősorban családi használatra volt befogva de a munkahelyem miatt gyakran jártam vele vidékre is. Lassan már négy évesen sikerült belepasszírozni 105.000 km-t.
Már rögtön az elején kezdődtek a kisebb bosszantó bajok.Pl:a motor az elejétől fogva nehézkesen indult vagy kb10-ből 1-szer nem reagált a gyújtásra. Ezek után következtek az apróbb de annál idegesítőbb bajok: hogy a fényszóróégőt évente legalább 3 alkalommal kellett cserélnem, még egy rossz román Dácsiában sem kellett ennyi izzót cserélni. Márpedig ilyen autónál az ember elvárná, hogy ilyen dolgok ne menjenek tönkre az autóban,de úgy látszik az Opelnél nem így van. Gyakran olvastam,hogy a G-s sorozatú Astráknál is próbléma. Vagy ez az Opel mérnökeinek a fülébe még nem jutott el? Miért nem lehetett volna egy ilyen apró hibát kijavítani a következő sorozatra? Ezek után jöttek a nagyobb gondok: Úgy 30.000 km elteltével a lengőkarnál ki kellett cserélni a gömbcsukót, mert állandóan kopogott! Hangsúlyozom!! 30.000 km-nél!!Továbbá a gyári mp3-as rádió állandóan bekapcsol magától! Úgy vettem észre,hogy csak a téli vagy hideg időszakban teszi ezt. Elvittem a szervizbe és ott azt mondták, hogy ezt csak Pesten tudják orvosolni. Nagyszerű!!
Aztán kiderült,hogy a belső levegőkeringető is elromlott, amit azzal indokoltak,hogy valami kar eltört a motortérben és nem tud lezárni, ezért engedi be ilyenkor a külső levegőt is. Potom 30. 000-ért kicserélték volna. Későbbiekben úgy a 90. 000-es szerviz környékén gyakran kivillant a motorelektronika lámpa menetközben. Szervizben azt mondták,hogy a benzinnyomással van a gond. Valószínűleg ezért is indult néha nehézkesen a motor. Rendben! Ezt még megcsináltattam de 1 hét elteltével újra kivillant ez a hibajelző és ismét előfordult,hogy nehezen índúlt a motor. Szót kell még ejtenem a klímáról! Automata klímát rendeltem a kocsihoz. Számomra nagyszerűen végzi a dolgát csak túl sokat elvesz a motor erejéből. Ilyenkor a gázra iszonyatosan későn reagál, mintha csak kb 1.2-es 75 ló mozogna a 105 helyett. Mire elérném a 100-as tempót már elfelejtem miért is gyorsítottam. Előzni ilyenkor egyenesen veszélyes! Még egy észrevételem lenne a klímával kapcsolatban! Alacsony fordulatszámon valami nagyon idegesítő csörtetés hallatszik a klímakompresszor felől. Szervizbe is elvittük de ott sem találták meg a hibát, mitől van ez a hang. Mintha valami éles hanggal berezonálna..
Sajnos sokkal több kritika illeti meg ezt az új Astrát mint dicséret. Mostanában gondolkodom a lecserélésén.. Nem valószínű, hogy Opel lesz ebből pláne nem még egy Astra.
Hibalista
- Izzócsere legalább 3 x egy évben,a rádió állandóan bekapcsol magátol Az első lengővillánál göbcsulócsere úgy 30.000 km után
Ide hordtam szervizbe
Opel Hámor
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Opel Sajó
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 105000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Astra F | Következő autója? | Volkswagen,Audi |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.9/10) |
