Kompromisszumoktól nem mentes!
Szöveges ítélet
Komromisszumoktól nem mentes autó. 90Le, 200Nm nyomaték, 1.3-as motor, óriási turbólyuk, olcsó fenntartási költségek (Casco, kötelező, fogyasztás, -szervízköltségről késöbb nyilatkoznék-). 1700-as fordulat felett szépen húz, erőlködésmentesen kaptat fel a hegyre. A hatodik fokozat nagyon jó, hogy van, ez segít tartani az alacsony fogyasztást. 3000 felé pörgetve a fogyasztás is nő, ez autópályán kb 140-150Km/h. Meg kell tanulni vezetni 2500-nél felváltogatni! Eleinte furcsa volt benzines autó után, 1500 fordulatig csak gurulni lehet gyorsulni nem, de párezer kilométer alatt megszokható, és utána benzines autó már nem is kell.
Negatívumok:
-Hidegben nem mindig indul elsőre indul, mára megszoktam. Megoldás (gyujtás rá, izzitás visszajelző elalszik, mégegyszer megismételve, majd a motor pöccre indul)
-ülés egy hónap után szöszösödik??? Érthetetlen!
-az ülés nehezen állítható be kényelmesre, a gerinctámasz szart se ér, a könyöklő amire mindíg vágytam pedíg néha útban van (pl.:öv bekötése, kézifék használata)
-Izzót még nem kellet cserélni de a kézikönyv szerint nem a motortérből hanem a kerékdobból lehet hozzáférni???
-Hűtővíz hőmérséklet mutató nincs! Megoldás: (ha nagykijelzős a rádiód és gyári) SETTINGS gomb nyomva tart kb. 5mp.-ig Hangos csippanásnál Ok. kilépés a rádió menüjéből, BC gomb nyomogatásával kb 7 oldalon keresztül ömleszti at információkat amiket a CAN- Buszon talál ott kb. az 5. oldalon coolant felirat mutatja az aktuális motorhőmérsékletet.
-16-os kerékre méregdréga a téligumi 25000Ft/db-nál kezdődik. Megoldás méret váltás 195/65R 15-re a gumi ára kb a 16" fele, a rugózás komfortosabb.
pozitívum:
-Jó fogyasztás
-1700ford. felett harapós motor
-kivánló futómű, nem kell állandóan szerelőhöz vinni mint az újabb VW-et mert szétrázták a Bp.-i utak
-kivánló kanyarstabilitás, harapós fékek (enyémben elöl-hátul tárcsa)
-olcsó fenntartás
-elérhető vételár (kedvezményekkel 4 millióért utánadvágják)
itt megemliteném, hogy ugyanezen tejesítményű motor az 5-ös Golfban 1.9TDi, nem pdtdi csak sima 5 millió Ft, persze ennyi pénzért a turbólyuk sem jár, de a fenntartási költségei jóval magasabbak.Pl.a VW-nél 90000km-nél szíjat kell cserélni a motorban 250.000ft-ÉRT!!! Az OPEL-é láncos motor ott ilyen költség csak 160000km-nél jelentkezik. Az árát nem tudom de addig úgy sem lessz meg az autó. Egyébként nem vagyok OPEL fanatic, szívem szerint GOLF-ot vettem volna, persze ha 1 millával olcsobban adnák és lenne belőle kombi!
Ja és az extrákat is olcsón adja az OPEL pl ha van gyári rádió az autóban, akkor a kormányról vezérlés 18000Ft, a fed. comp. meg ingyen feltöltik ha nagy a rádió kijelzője.
Fogyasztás kezd beállni: város araszolás 6,5-7 folyamatos haladás lámpátol-lámpáig 5,5 - 6,0 autópálya 140-ig 6,0 országút 4,7! ez szerintem nem rossz! Persze a fed Comp 5%-ot csal lefelé, ez saját mérés. Egyébként szerintem nem reális fogyasztási adatokatadnak meg emberek az ítéleteikben. Elképzelhetetlen hogy egy benzines autó pl.a Bp.-i dugós utakon 6-7 litereket fogyasszon. Nekem az 1.4-es fabiam nem jött ki 10 literből pedig nem vagyok az a streetracer fajta. Na ennyi, majd írok!
Hibalista
- Megnyertem a világ legidegesítőbb hibáját, és a leghülyébbet. Persze garanciában orvosoltatom majd! A hiba: a tanksapka nem nyílik. Nyitásnál ugyanúgy kattog mintha befelé tekerném. Minden benzinkutas hülyének néz, amikor fél órákat vacakolok hogy kinyissam. Még szerencse hogy ritkán kell tankolni.
Ide hordtam szervizbe
Még nincs tapasztalat, de az első szervízszámlára kiváncsi leszek! 30000 km-nél kell olajat cserélni, az internetem találtam is a gyár álltal előírt Castrol 5W-40 (már ha jól emlékszem? megvételnél nézegettem!) motorolajat. A neten 2800Ft/l de 5l-es csomagban mégolcsóbb. Maszeknél az olajcsere 12000Ft-ból kijönne szerintem szűrővel együtt! Érdekesség hogy csak 3,2 liter kell a motorba a szervízkönyv szerint!!! A számlán egyébként fogadni mernék, hogy 5l fog szerepelni 5000Ft/l-es áron. Majd résen leszek, és megírom! Bár lehet, hogy paranoriás lettem a sok Porsche Budába járkálástól! Na mindegy olajfogyasztás nincs, az autóhoz kapott 1 literes flakon bontatlanul a csomagtartóban pihen.
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 17000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | polo | Következő autója? | Diesel, német |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
