Kisbálna
Szöveges ítélet
5 napja van nálam a kocsi, jelenleg az első benyomásaimat osztom meg, később még kiegészítem az idő és a kilóméterek múlásával. Összességéban elégedett vagyok, mivel én rendeltem a kocsit minden (vagy legalábbis majdnem minden - volt azért árbeli limitáció) olyan amilyet szerettem volna. Nagyvonalakban: Enjoy plusz felszereltség, tempomat, xenon lámpák, 140 LE, ülésfűtés , MP3 hifi, 7 hangszóró, villamos ablakok és tükrök, caravan beuty pack (fóliázott hátsó üvegek). Mivel a motor még az első kilómétereit (illetve főtengelyfordulatait) teljesíti, komolyabb nyúzásnak még nem vetettem alá, de érzésre jó lesz, rugalmas, alacsony fordulatról szépen kihúzza magát, kultúráltan jár. Kifejezetten csendes. A váltó a szokásos Opel (legalább is nekem ez a tapasztalatom): az egyest kissé akadva veszi, azután szépen lehet pakolni felfelé, határozott, és pontos (de az előző Mazda 323 váltója számomra meggyőzőbb volt). A futómű kielégitő, jól csillapítja a gödröket kátyúkat, kanyarokban is stabilan áll a lábán a kocsi. Számomra a kormány egy kissé könnyebben jár a kelleténél, én szeretek több visszajelzést kapni az útról. Az üléspozíció jó, bár az egy picit zavar, hogy a háttámla kemény és kissé domború tömése nem engedi, hogy az ülés körülöleljen. Talán a sport üléscsomag hiányzik... Összeségében a kocsi tetszik, és hogy a klasszikusokat idézzem: ´ I think this is the beginning of a beautiful friendship..." Amint összeszedtünk egy pár ezer kilómétert, visszatérek!
1000 km update: Még mindíg jóban vagyunk! Egyetlen dolog (bár ezt mások is megjegyezték már): sajnos az utastér pakolózseb-tárolóhely-ellátottsága szegényes. Hogy jót is mondjak: az MP3-as felár (20.000 HUF) büntető módon megéri, mindenkinek ajánlom!!!
11000 km update:
Legfontosabb hír: ahogy a motor bekopott, a fogyasztás szépen megjámborodott. Ezek szerint jelenleg: országút (80-110 Km/h) 7 liter, autópálya (130-140 km/h) 8 liter és város 9 liter. Ez összhangban áll a gyári adatokkal (nincs BC, az adatokat a tankolásoknál mértem), most már nem aggódom. Többen óvtak, hogy enni fogja az olajat: nos ennek eddig nincs nyoma.
Hosszú utakon is csapattunk (4000 km Franciaország oda-vissza), kellemes útitárs, tempomattal kifejezetten kényelmes vezetni hosszú etapokon. Egyetlen furcsaság: úgy tűnik, vmit elmértek/benéztek Jürgenék Rüsselsheimben, mert az MP3 lejátszó hosszabb távon (6-8 óra) hajlamos a túlmelegedésre, és ekkor sajnos elkezd szaggatni a lejátszás. Negyedóra rádiózás után folytathatóhat az MP3 mámor, de ez egy picit zavaró lehet.
Egyéb panasz nincsen.
Jó oldal: ezzel a 140 pacis példánnyal kifejezetten élvezetesen lehet a forgalomban részt venni, nagyon agilisan húz 1-2-3-ban, lehet vele állatkodni. Persze azért nem kell úton-útfélen janizni, de mindíg megynyugtató az erőtartalék. S eképp a fékek: meggyőző a kocsi lassulása, jól adagolható a fékerő.
Összbenyomás: még mindíg elégedett vagyok. A kocsi (számomra) kényelmes, nagy, erős elfogadhatóan fogyaszt. És többen megdícsérték: "mások által csinosnak mondott..." :o).
Hibalista
- Semmi hiba, eddig. Mivel korábban Mazdán ültem, magasan is a léc...
Ide hordtam szervizbe
Opel Schiller, Budapest, Kerepesi út
Megejtettük az első olaj+szűrőcserét. Kb. 50 percet kellett várnom az egészre, ezt teljesen korrektnek tartom. Számla 20 ropi, ez sem vészes. Főleg hogy céges autó... :)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Mazda 323 | Következő autója? | dunno yet |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
