Kényelmes, komfortos, de nekem munkaeszköz!
Szöveges ítélet
Én nagyon meg vagyok vele elégedve. Csupán azért kap 8-ast, mert hiányzik belőle a lélek, ami az előző Hondámban megvolt.
10000 km-mel vettem tesztautóként, több mint 1 misivel olcsóbban. Enjoy plusz felszereltség, kiegészítve Xenonnal, tempomattal, könyöktámasszal, fedélzeti computerrel, el ablakokkal, tükrökkel, amik fűthetőek és el behajthatóak is. Nagyon bejön az esőérzékelő is, hiszen automatán kapcsolja a lámpát este, reggel, alagútban, parkolóházaban, illetve ha kijövök onnan le is kapcsol. Kicsit hiányzik a szakaszos ablaktörlő lehetőség (ehelyett van az esőérzékelős automata), mert szemerkélő esőnél sokszor nem kap esőcseppet az érzékelő, és nekem kell belenyúlnom, h töröljön. Az ülésben gerinctámasz van, és a rugózása is kellően feszes a hegyi kanyargós utakhoz, ahol az utaim nagy részét töltöm.
Korábban el nem tudtam képzelni, hogy Opel-t veszek, de a G Astrához képest is olyan sokat javult a belső összhatás, hogy érdemben el kezdtem vele foglalkozni. Véleményem szerint minden a heléyn van, szép az összhatás, a megvilágítás, tetszik, h két térképolvasólámpa van elől a standard fény mellett, illetve a hátsóülés felett középen is két lámpa van a két utasnak.
Mókás dolog a sötétedő tükör, mert a xenonra azt hiszik reflektor, amikor jövök mögöttük, hagynak lelőzni, és betolják a refit, hogy vakuljak el én is. Ilyenkor csak mosolygok, mert a tükröm elsötétül, ha pedig vki kitartóan nyomul utánam, akkor egy gombbal a külső tükröket is behajtom (140-nél is működik), és kicsit hangosabbra veszem a rádiót, hogy elnyomja a mögöttem jövő dudáját :)
Első körben nem szerettem a xenon-t, mert a rendes gyári beállításnál kb 20 m-t láttam magam elé, és a projektor miatt a 21. méter már koromsötét volt. Néhány izgalmas kanyarvétel a hegyekben, és néhány későn észrevett biciklis után a szervízben kértem, h emeljék meg. Azóta tisztán látok vele, és le nem cserélném másra :) Másik jó dolog, hogy távolságinál nem csak a H7-esek kapcsolnak be, hanem a xenon is máshová fókuszál, úgyhogy napvilággal lehet autózni - szigorúan akkor, ha nem jön szembe senki. Én kipróbáltam egy sötét este, h mit láthat a szembejövő távolsági+ködlámpával az eredmény 5 perces vakság, és hányinger a hirtelen fény, és pupillazáródás miatt... Persze fordítva is működik, ha vki "elfelejti" levenni a reflektorát, és villantás után sem veszi le, annak felkapcsolom végig, hadd élvezzen ;)
Szóval összességében az autóval nagyon meg vagyok elégedve. Pont azok az extrák vannak benne, amiket hosszú úton, autópályán kihasználok, az audio rendszer gyárihoz képest szépen szól, kezeli az mp3-akat gond nélkül, és a rádió is ok. Multikormányt, és bőrkormányt alapból kaptam, és kell is!
Kiemelem, mert szerintem nagyon ötletes biztonsági plusz, ha keményen fékezek, akkor elkezd pulzálni a 3. féklámpa. A mögöttem jövő ha másfelé is néz, egyből észreveszi, mert a ~3 villantás másodpercenként feltűnő!
Ami nem tetszik:
- a zörgő kárpit a műszerek feletti íven
- 5 sebességes váltó (kéne a hatodik pályára)
- relatíve magas fogyasztás (~6l környékén) az 5.1-hez képest
- lélektelenség
Egyébként a fogyasztáson gondolkozom, h mi okozhatja. Néha sikerül olyan gázolajat tankolnom, amitől megtáltosodik az autó - szó szerint! 110-et simán viszi 4.8-as átlaggal ilyenkor ugyanazon az úton, körülményekkel, máskor viszont (és ez a gyakoribb) 5.2-5.7 környékén megy.
Hibalista
- Valami ketyere az ékszíjnál, ami miatt indítás után, hidegen nyüsszögött a motor. Garanciában csiálták, azóta OK.
- Időnként előjön és eddig senki nem tudta megfejteni az okát, de időnként nem kapcsol be a tempomat. Amíg a fékre nem lépek, addig nem hajlandó bekapcsolni, utána viszont gond nélkül megy.
- 30.000-res szervíz 40e, illetve olajcserék 25e.
Ide hordtam szervizbe
Opel Hámor - Miskolc, Lórántffy u.
Tökéletesen meg vagyok velük elégedve. Nagyon segítőkészek, a szervíz alatt végig bent lehetek, ha akarok, illetve tudják, h munkaeszköz, ezért felár nélkül kapok csereautót.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 10000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Accord Coupe ´94 | Következő autója? | Pénz függő. Ugyanilyen, csak kombi, vagy Vectra, Honda Accord |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
