A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (2004-2008)

Astra H Caravan 1.6 Enjoy 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Kellemes kombi

Szöveges ítélet

Ezen leírás az elműlt év rövid összefoglalásaként szolgáljon mindenkinek, aki jelenleg használt Opel Astra vásárlását tűzte ki célul.

Gazdasági vonzatokat nem taglalnám, hogy megéri e, vagy sem. Eme objektív kép alapján midenki eldöntheti mennyiré fér bele neki a keretébe egy ilyen autó.

Amennyiben hitelre vásárol valaki autót, midenképp érdemes több ajánlatot bekérni, mert óriási eltérések lehetnek. Én havi 15.000 Ft-ot spóroltam az általam végzett ajánlatok bekérésével a szalon által felajánlott hitelhez képest. Hozzátenném, hogy én direkt rövid törlesztési időve és magas törlesztést kértem.

Előljáróban elárulom, hogy az összes kellemetlenség mellett szeretjük az autót és jenleg is használjuk.

Előzmények: az Astra elött egy 1.8-as turbós Passat limuzin boldog tulajdonosa voltam, majd a gyülekvő problémák miatt egy olcsón fenntartható autót kerestünk, így lett a limuzin Passat után a mi autónk; szigorúan 1.3-as 97-es Swift. Mivel a Swift csak arra volt, hogy ne kelljen buszozni, így hamar túlnőttünk rajta és jött az ötlet, hogy kellene valami....
Szempontok: minimum 1.6-os benzines, sportos külsejű, elegáns és kombi legyen.
Kezdődött a hahu böngészés, keresés, nézelődés, majd megláttuk ezt. Mivel kereskedésből volt az autó, ezért eleve kételkedtem az autó előéletében. (81.000 km, első gazdás standard hirdetés). Az autót átnézettem műhelyben, ahol kiderült, hogy renben van az autó és pár nappal később már meg is volt.

Gyors átírás után kezdődött a boldog astrázás.
Az átírás durván 70.000 Ft-ból meg is volt.

Mivel sok ilyen astra szaladgál az utakon, így tudtam, hogy kicsit magamhoz kell alakítani.
Első teendő volt az autó teljes sötétítése (35.000 Ft). Vásárlás után pár héttel felgyulladt a motor kontroll-lámpája és cseppet sem voltam vidám tőle. Ekkor kezdődőtt a lámpakálvária. Első lépésben egy privát szerelőhöz vittem az autót, ahol kiderült, hogy alacsony az akksi töltöttsége. Nem gond, mehet a csere - gondoltam (25.000 Ft) és már rendben is lesz. Elhozatal után a kb. 10. indításnál ismét felvillant a lámpa. Vissza a szerelőhöz. Mmmmm biztos az indítóműnél valami; mehet a csere - gondoltam. 13.000 Ft. A lámpa pár nappal később ismét világított. Ezután az autót az Opel szakszervízb vittem, ahol kiderült, hogy a kábelköteg sérült. Ideiglenesen javították - ideiglenesen jó is lett. Ismét vissza a szakszervízbe, természetesen időpontegyeztetéssel. Az autó négy napig úgy állt a szalonban, hogy hozzá sem nyűltak kedves opelék. Ez már nagyon bosszantó volt. Elhoztuk az autót és kértük a szalont, hogy akkor szóljanak, ha tudnak is vele foglalkozni.
Ismét vissza a szakszervízbe. Megállapították, hogy a hibát csak és kizárólag a vezérlő elektronika okozhatja, melynek javítása kb. 400.000 Ft. Ezt laptopszervízzel sikerült megállapítani anélkül, hogy belenyúltak volna a kocsiba. A szakszervíz beígérte, hogy beszereznek egy csere "elektronikát" és azzal lehet tesztelni az autót. Az autó megint napokig állt, majd a türelem elvesztése és egy összeveszés után megkértük a szalont, hogy ne nyúljanak a kocsihoz és felejtsék el, hogy mi valaha betesszük a lábunkat a szalonukba.

Az autót így használtuk hónapokig, mivel valós tünetet nem produkált a hiba.
Az autóra időközbe felkerült egy 17-es felniszett, majd a téli gumikhoz egy 16-os szett is érkezett. Az autó elejét átszíneztettem - így jobban tetszett.

Elvittem az autót egy elektrotechnikushoz is, aki a számítógép csatlakozt
atása és a hibakód kiütés utángy jelezte, hogy az autó kész. 10 indítás, hibakód. Szuper. Ennyit ért ez is.

Szép lassan elkezdett kopogni az első futómű, melyet csak a szervízkor vizsgáltattam át. 33.000 Ft szervízzel együtt. A szervízkor kiütötték a hibakódot, majd kértek, hogy a következő felvillanás után jelenjek meg egy felülvizsgálatra.
Természetesen menetrend szerűen kb. 10 indítás itán már világított is a lámpa. Jöhetett a kipufogó visszavezető szelep ellenőrzése - valamiért. Kiderült, hogy komoly szennyeződés alakult ki. Javítás, csere . 20.000 Ft. És a lámpa végre kialudt. Hozzáteszem - ma a szerelők laptoppal esnek neki az autónak és a hibakód kiütése már javításnak minősül.

Az autón szervízek során szép lassan minden átnézésre, vagy épp cserére került, így most teljesen rendben van a kocsi.


Külalak: teljesen átlagos, a forgalomból semmennyire sem kilógó autó

Kényelem: első sor renben van, de a hátsó sor, csak terpesztve kielégítő, vagy csak gyerekeknek lehet kényelmes.

Csomagtartó: bőven elegendő, így a hely bősége miatt belekerüét egy JBL+Blaupunkt egység. :)

Futómű: városi haladásra megfelel, bár megjegyezném, hogy érzetre túl feszes, pattogós, viszont amikor a kelleténél nagyobb tempóban ér oda az ember a kanyarhoz, akkor viszont hintázik az autó. Nem fészes.

Motor: város és országút teljesesen lefedi a képességeit. 150-160 körül már teljesen kifogy a szuflából.

Fogyasztás: min. 6.5 liter a 16-os téli felni+gumi kombóval és 7.5 liter a 17-es (225/45) nyári szettel.

Összes költség az elmúlt év fényében:
Önrész a vásárláskor: 500.000 Ft

Átírás / Szervíz / javítás
Átírás: 70.000 Ft
1. szervíz: 80.000 Ft
akksi: 25.000 Ft
szerelés indítómű: 13.000 Ft
Opel szalon: 38.000 Ft
Vízcső: 8.000 Ft
Szervíz: 33.000 Ft
Kipufogó szelep: 20.000 Ft

Összes szervíz+javítás: 287.000 Ft

Egéb kiadások

Havi 2X teletankolva az autót hamar ki lehet számolni, hogy egy év alatt kb. 340.000 Ft ment el
Sötétítés: 35.000 Ft
Felni 17": 120.000 Ft
Felni 16": 80.000 Ft
Festés: 50.000 Ft
Hangfal+erősítő: 30.000 Ft

Összes egyéb: 315.000 Ft

Törlesztés: 60.000 Ft X 12 = 720.000 Ft

Összes kiadás egy év után: 2.162.000 Ft
(Az autó eredeti vételára 1.850.000 Ft volt)


Visszagondolva az autó vásárlását nem bántam meg, bár volt olyan pillanat, amikor legszívesebben felgyújtottam volna. Egy időben meg is hirdettem, mikor már nem sikerült kideríteni a kontrollámpa által jelzett hibát. Amennyiben az eletronika lett volna a ludas és úgy adtam volna el a kocsit, akkor valaki nagyon kellemetlenül járt volna, de ehhez nem volt pofám és a nevemet sem adtam volna ehhez, így inkább tovább használtam és töröltem a hirdetést. Megjegyzek volt érdeklődő az autóra, tehát vitték volna.

Nem vagyok elfogult az autóval kapcsolatban. Nem vagyok opelbuzi, meg németbizu, meg semmilyen buzi, de az európai dizájn és értékek közelebb állnak hozzám. Az autó egy használati érték és én ennek megfelelően kezelem, bár szeretem, ha az autó nem simul bele teljesen az átlagos utcaképbe.

A fenti költségkimutatás elég szürreálisnak tűnhet, pedig ez teljesen valós képet mutat egy hitelezett autó fenntartásáról. A hitelek részleteivel mindenki maga dönthet, de véleményem szerint ma Magyarországon tilos hosszú futamidőre (használt)autót venni, újat meg egyszerűen hülyeség. A jelenlegi benzinárak mellett tervezem a bioetanolra történő átalakítást, de ehhez még utána kell olvasnom a témának. Egyenlőre érdekesnek tűnik.


Hibalista

- Vásárláskor (81.000 km): olaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő, vezérműszíj, gyertyák, hűtőfolyadék + apróságok 82.000 Ft - - 83.000 km: felvillant a motor visszajelzőlámpa. Privát szerelő: akksicsere: 25.000 Ft. Indítóműnél valami csere: 13.000. Opel szakszervíz: kábelköteg javítása: 38.000. Mindezek után a lámpa továbbra is világít. - - 85.000 km: vízhűtő vezeték repedt: 8.000 Ft - - 96000 km: Olaj, olaszűrő légszűrő, kopogó futómű miatti javítás, motorlámpa miatti ellenőrzés: 33.000 Ft - - 100.000 km: a kocsi rángat alacsony fordulaton. Kipufogó visszavazető szelep. 20.000 Ft --> motor kontrollámpa kialudt

Ide hordtam szervizbe

Privát: Opel mester szerelő

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Opel szakszervíz. Egyszerűen pocsék. Ennyiré pénzéhes csapatot még nem láttam a pofátlanság lgmagasabb szintú megjelenésével párhuzamban.

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2005
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 81000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 21000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Passat 1.8 Turbo Következő autója? Audi A4, Bmw 1
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 2004 (2005)

További ítéletek (429 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)