Józan választás vállalható kompromisszumokkal
Szöveges ítélet
Az autót akkor vettük, amikor éppen megjelent az újabb (H) modell, emlékszem, hogy még mindenki megnézte az utcán. Tényleg remek formája volt (most is az, csak már unalmas), a párom egyből beleszeretett a hatalmas hátsó "cica" szemekbe, és bár előtte a Meriván gondolkodtunk, a márkakereskedőnél már az első személyes találkozó és próbakör után az új Astra mellett tettük le a voksunkat. A meglehetősen vonzó külső elsőre jól palástolta az egyéb hiányosságokat.
Az első komolyabb utunk két nap múlva következett, a nyári vakációnk, egy Horvátország-Olaszország-Horvátország túra, 3 hét és majd´ 3 000 km. Mivel akkor még ketten voltunk, kényelmesen elfértünk az autóban. Kosár, mozsár, kempingcucc, búvárfelszerelés, stb, igaz a hátsó üléssort osztva, de dönteni kellett. Végül is az autó remekül vizsgázott, zömmel autópályán akár 180-as utazó sem volt akadály, bár jobban szereti a 140-160-as tartományt, ahol még a fogyasztásra sem lehet panasz (átlag 7 liter).
A hétköznapokban nem bizonyult rossz választásnak az Astra. Városban, terheletlenül viszonylag mozgékony és fürge, de nem versenyautó. Mindenki ébredjen fel, aki (hozzám hasonlóan) hamis illúziókat dédelget a forma láttán: ez az alsó-közép kategória 1,4-es belépőmodellje. Ne várjunk hát csodát! A motor talán kissé zajosabb a kelleténél, de még nem zavaró. A fogyasztás nekem városban 9 literre jött ki, ami nem éppen kevés egy ekkora motortól. Lehet, hogy lehetne kevesebb is, de szeretek tempósan közlekedni.
Amit szeretek benne: továbbra is a formája, bár már kissé megkopott. Feketében különösen jól mutat... szerintem. Kényelmes és logikusan rendezett az utastér, nekem tetszik a poroszos stílus. Nagyon jó a futóműve, hibátlan a kormány, a gyári kerekekkel kimondottan stabil és jóindulatú az autó. Jól variálható és pakolható a csomagtér, lehajtott hátsó ülésekkel sok csomag elfér. Apróságok, de a motorháztetőt teleszkóp nyitja és tartja, nem kell koszos kitámasztórudat fogdosni. Tankolásnál a sapkát fel lehet akasztani a tanksapka ajtajára (itt található a szelepsapka tekerő is, hogy ne koszoljuk össze a kezünket guminyomás ellenőrzéskor). Összességében költséghatékony, alacsony üzemeltetésű autó és MEGBÍZHATÓ. Soha nem hagyott ott sehol sem.
Amit nem szeretek benne: nincs tartalék a motorban. Gyorsításnál, különösen előzésnél csak a szemem dülled, a hátamon csorog a veríték, és a visszahárompadlógáz sem sokat segít a helyzeten (különösen megpakolva). Nincs CD lejátszó benne (MP3-ról nem is beszélve). A pohártartót már nem is mondom. 50 ezrenként fékbetétcsere. Eszi az izzókat. A fényszórónál külön testhelyzetet kell betanulni a cseréhez. Nem lehet tengelyirányban állítani a kormányt.
Hibalista
- 30 000 km: elromlott a légkondi (garanciában megoldották), kormányösszekötő (ezt nem, 15 eft)
- 72 000 km: vízszivattyú (40 eft)
- 90 000 km: forgattyústengely tömítése (15 eft)
-
Ide hordtam szervizbe
Opel Interat, Budakeszi - Korrektek
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 110000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Opel (vagy Ford) |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |
