A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (2004-2008)

Astra 1.3 CDTI 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

Jobb, mint gondolnád

Szöveges ítélet

2009 őszén került hozzám az Astra, 1 éves korában, 19 ezer km-el. Fekete, sedan, dízel. Nagyon elegáns, ez tetszett benne leginkább. Külsőre semmi extra, minden utcában találni az 5 ajtós vagy kombi testvéréből. Ez a 4 ajtós viszonylag ritka, valószínűleg a kissé eltúlzott újkori ára miatt, bár ekkora belső méretekkel nem sok kategóriatársa büszkélkedhet (sőt, az egyel nagyobbak is csak ritkán).
Négy, átlagosan 185 centi magas ember a hozzájuk tartozó több napra elég csomaggal együtt teljesen kényelmesen elfér, akár egy hosszabb úton is. 490 literes csomagtartó szinte mindenre elég, egyetlen hátránya kombikhoz, 5 ajtósokhoz képest szűk rakodónyílás.

Belsejére is ugyanazokat a jelzőket lehet mondani, mint a külsejére. Semmi extra. Puha műanyagok, nem kopognak, hozzájuk érni jó, könnyen tisztíthatóak. Ülések kényelmesek, oldaltartásuk nem nagyon van, de ha sportosabbra veszek egy kanyart, azért ki nem csúszok belőle. Nagyon jó dolog az állítható deréktámasz, hosszabb utakon kellemesen tart. A kárpit könnyen tisztítható/tisztán tartható.

Enjoy + felszereltségű, automata klíma, bőrkormány, bővített fedélzeti számítógép, deréktámasz. Ezek a plusz dolgok az alap Enjoyhoz képest, amiben már így is megtalálható az első-hátsó könyöktámasz, mindenfelé állítható kormány, első elektromos ablakemelők. A számítógép menürendszere is áttekinthető, egyedül a klíma bekapcsolásához vezető utat kell kicsit gyakorolni, mire az ember odanézés nélkül tudja kezelni. Összességében a belseje egy meglepően minőségi benyomást kelt kategóriájához képest.

1.3 CDTI 90LE 200Nm. Először ezeket az adatokat látva azt gondoltam h 1300 köbcenti egy ekkora kocsihoz?? A 90LE sem tűnik túl soknak, bár a 200Nm nem lehet rossz. Aztán kipróbáltam. Kellemes meglepetés ért, a nyomaték érződik rajt, megvan az a tartomány, ahol elég rendesen megindul. Rá kell érezni a dologra és simán lehet vele előzgetni, meg ha nem figyel oda az ember, akkor gyorshajtani is. Városba kicsit más a helyzet, jóval többet kell váltogatni ha takarékosan de mégis dinamikusan akarunk haladni. A váltója egyébként meglepően jó egy Opelhez képest, nem akadozik, és könnyed mozdulatokkal lehet "dobálni" a fokozatokat. Az viszont az elején furcsa és idegesítő volt, hogy az első 3 fokozatban egy felfelé váltáskor nagyot zuhan a fodulatszám. Ha nem sikerül a megfelelő helyen elváltani akkor jön a morgás és a kilométer óra egyhelyben állása (meg a fogvicsorgatás, hogy "mennyémá'!!!") Aztán mikor 1900as fordulatot eléri akkor meg jön a fej hátracsukása és a mosolygás, hogy "na ezaz!" Ez az állapot eltart 3500-4000es fordulatig, onnantól csak a 90 ló erőlködése következik. De ha megszokja valaki, akkor tényleg egy nyomatékos és nem gyenge motor érzetét kelti. Érzésre jobb, mint a legtöbb (1.6-ig bezáróan) benzines motor - turbósokat leszámítva.
A következő mosolygás a benzinkúton következik amikor kiszámolom, (mert nem hiszem el a fedélzeti számítógépnek) hogy csak városon kívül 4.9et evett. Nem egy zabagép városban sem, ott az átlag 6.9-7.1 között szokott lenni.

A futóműről, fékekről nem sokat írok, olyan amilyennek elvárható egy modern autó. 205-ös 16" os Continental Premium Contactokon gurul, tapadás kiváló, megcsúsztatni vizes időben is csak kavicsos úton sikerült durva kormánymozdulatokkal, pedig nincs ESP. Hazai utakon is nagyon stabil futómű érzetét kelti, nem pattog, kényelmesen átsiklik a kátyúkon, de emellett be lehet venni sportosan is a kanyarokat halálfélelem nélkül. Elöl, hátul tárcsafék, komolyabb fékezésnél lefejelem a kormányt. Egy pillanatra sincs olyan érzésem, hogy nem tudok megállni valami mögött.

Hibák a 2 év alatt a következők jelentkeztek:

-Néha-néha felvillant a "most azonnal menj szervizbe" piktogram. Ez általában 10 percen belül el is aludt aztán nem jelentkezett hetekig- hónapokig. Kb fél éve nem jelentkezett egyszer sem...

-Garancia lejárta után egy nappal nem indult, lemerült az akksi.Pénteken történt, délután utaztunk volna vele - kellemetlen. Feltöltötték, indult, 2 hét múlva újra nem indult. Bebikáztuk, mentünk vele, azóta többet használom, kb 1 hónapja elsőre indul mindig...meggyógyult.

-Dombon felfelé egyszer csak elment az erő, alig értünk vele haza kettesben. Újra szerviz, próbakör a szerelővel, rádugott diagnosztikai számítógéppel. Kicsit gyengébb volt, mint szokott de nem feltűnően. Szerelő azt mondta EGR szelep, hittem neki, kitisztították, most jó. Közben üzemanyag-nyomás érzékelő szoftverét frissíteni kellett visszahívásban, ez legalább ingyen volt. Utána olvastam, mi okozhat ilyeneket, arra jutottam, ezentúl OMV-nél tankolok. Dízelek kényesek erre.

Összességében szeretem az Astrát, csak nagyon keveset van használva és habár nagyon kedvezőek a fenntartási költségei (kis köbcenti, kevés lóerő, kis fogyasztás) annál azért többe kerül, mintha nem lenne. Szóval keresi új gazdáját, aki legalább annyira fogja szereti, mint én.



Hibalista

- -lemerült akkumulátor - -EGR szelep (tisztítással megoldva)

Ide hordtam szervizbe

Schiller Opel Budapest - tapasztalatom nincs, 1 éves korában itt lett megcsinálva kötelező szerviz.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Opel Sopron - várakoznom sose kellett, amire ígérték kész is lett a kocsi mindig, ráadásul gyorsan. Nem utolsó sorban segítőkészek voltak és azonnal foglalkoztak velem, amikor mentem. Áraik olyanok, amilyenek, márkaszerviz...de összességében nem mondható drágának.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2008
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 19000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? BMW, HONDA, vagy AUDI
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 2004 (2005)

További ítéletek (429 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)