Igásló
Szöveges ítélet
2007. karácsonya környékén kaptam meg az autót és egészen 2011. március elejéig használtam. Az erőforrás 1.6-os benzines, 85 kW teljesítménnyel, a felépítmény pedig Caravan, ami Opel terminológiában ugye a kombit jelenti. A család miatt az utóbbinak jó hasznát vettem, nem volt olyan eset, hogy valamit otthon kellett hagyni a feleségem által nélkülözhetetlennek titulált holmik közül amikor hosszabb útra indultunk. Benyelte a babakocsit, háromkerekű műanyag motor(oka)t, több mázsa ruhaneművel megtöltött bőröndöket, még több mázsa kaját, stb. is egyszerrre. Lehajtott hátsó ülésekkel a 3x8 részes alulétra is gond nélkül befért, illetve az Ikea lapraszerelt termékei között sem akadt olyan papírdobozos csomagolású, amit ne tudtam volna betetriszezni a raktérbe.
A motorra visszatérve, ez az aggregát tulajdonképpen az igáslóval ekvivalens, azaz mindenhova elvisz, de vágtákra nem alkalmas, pláne nem megrakodva. Alapvetően erőtlen az alsó fordulatszám tartományban (3000-ig), felette egy kicsit agilisebb, de a tarkónvágó gyorsulás élményét hiába várjuk. A fogyasztását illetően van szórás: kikapcsolt klímával, egy személlyel, csomagok nélkül, javarészt országúti poroszkálás mellett a 7 liter is sikerült, városban tötymörögve, klímahasználat mellett meg inkább a 8 felé tendált. Telepakolva ugyanezek a számok az iménti kondíciókkal további fél-1 literrel nőttek. Ha mindenképpen egy átlagot kell mondanom, akkor 7.5 liter.
A legrosszabb élmény az volt, amikor gyerekkel, anyuval, 1 köbméter cuccal vágtunk át Dinári hegységen 42 fokban és meg kellett előznöm egy kamiont emelkedőn. Persze szemben is kamion jött. Volt még bőven hely, gyáva népnek nincs hazája, tojjadneki... A manőver közepén visszakettő, tőgáz, de akkor sem gyorsultunk... Maradjunk annyiban: túléltük. Mi is és az autó is. Többet nem próbáltam fittipaldizni...
A kényelmet tekintve hozta azt a szintet, ami ebben a kategóriában elvárható. A vezető pozícióját jól lehetett állítani az ülés magasságának, illetve a kormány le-, fel-, és tengelyirányban való konfigurálásával. Volt derék-, illetve könyöktámasz is az extrák között, ezek hosszabb utakon szintén jó szolgálatot tettek. Az ülések egyébként jól párnázottak, az oldaltartásuk is megfelelő. Az ülőlap hossza nekem szintén rendben volt. Hozzá kell tennem, hogy átlagos testalkatú, 180 cm magas pilótáról van szó. Az ülések szövetkárpitja 80 ezer km után sem kopott meg.
A belteret tekintve negatívum, hogy kevés tároló rekesz van az és azok is általában kicsik. Szintén elszomorított, hogy jobbegyben nem lehet csak az Opel által támogatott (gyártott?) babahordozót használni, ugyanis csak ez tudja deaktiválni a légzsákot. Erre külön kapcsoló nem volt az autóban (ezt nem tudom, hogy minden H Astra esetében így van-e...).
Amíg használtam csak a kötelező szervizeket "kérte", semmilyen komoly gond nem volt az autóval. A két első izzót, amik kb. 60000 km táján égtek ki szinte egyszerre magam cseréltem, mondjuk ezt a munkát ne kezdjük el öltönyben, ingben, mert a lámpához a kerékjárat felöl lehet bejutni...
A szivargyújtó biztosítéka pedig azért égett ki kétszer, mert az aljzatba beledugott hordozható DVD csatlakozója, hát hogy is mondjam, kihívásokkal küzdött a szabványok teljesítése terén.
A 80e km után is mindene működött, nem zörgött, nem lötyögött, nem volt kopott (na jó, a bőrbevonatú kormány egy kicsit az volt).
Alapvetően egy megbízható autó, ideális társa volt egy kétgyermekes családnak.
Hibalista
- Mindkét első lámpában a tompított izzók (1-1) - Szivargyújtó biztosíték (2x)
Ide hordtam szervizbe
Vállalati autó volt, ha jól tudom, akkor előbb a Maxabo, később pedig a Schiller végezte a kötelező szervízeket.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 78891 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | A6 2.5 TDI | Következő autója? | 206 SW 1.6 HDI |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
