Hű társ a mindennapokban
Szöveges ítélet
1.7 Isuzu motoros verzió volt, egyszerűen imádtam, nagyon jól fogyasztott, közel 900 km-et meg lehetett tenni vele egy tankolással. A nyomaték már 1800-as fordulatszámtól érezhető volt, nem kellet az előzéshez sohasem visszakapcsolni. Bár "csak" 100 paci volt lenne mégis jobban húzott, mint a mostani 132 lovas benzinesem, ahol 3000-es fordulat kell, hogy éreztesse hatását a motorban rejtőző ménes.
Az Isuzu motor nem hazuttolta meg magát, tényleg rettentően megbízható volt, mindig első pöccintésre indult, sohasem hagyott cserben bármerre jártam a világban. Egyszer volt vele gondom, amikor meghalt benne a generátor, de akkor is hazahozott.
Másik gondom az volt, mikor egy kátyú után a lengéscsillapító elkezdte a motorháztetőt emelgetni. Kiderült, hogy a toronycsapágy felülről szétrohadt, mikor megnéztük a másikat is, az is teljesen készen volt, annak sem kellet volna sok. A zárókupak úgy látszik nem zár rendesen, valahogy bejut felülről a nedvesség és megeszi, szóval a két első lengés csillapítot cseréltetni kellett rajta 9 évesen 180 ezer kilométernél.
Más bajom a 10 év alatt nem volt vele, a meghírdetése után pár pár nappal már jelentkeztek is érte és a próba út után szinte alku nélkül meg is vették a Fekete Párducot. Rossz érzés volt amikor elvitték, mert tényleg hű társ volt a mindennapokban, de remélem a következő választás sem fog csalódást okozni.
Látva az ismerettségi körömben a sok problémát az új Dízel motorokkal, inkább a Benzines autók felé orientálódtam és mivel Benzines motorokban a keletei autók a legjobbak mindenképpen Japán vagy Dél-koreai autóban gondolkodtam. Végül egy 1.6-os Toyota Aurist vettem, annak értékelése ott elolvasható.
Hibalista
- Kézifék, lengéscsillapító toronycsapágyak szétrohatak felülről, generátor
Ide hordtam szervizbe
Még garais volt Opel Körös Békéscsaba.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Utána a helyi szerelőhöz vittem, de ugyan úgy vittem a szervízkönyvben lévő szervízekre is. A munkámhoz fontos volt, hogy mindig indulásra készen álljon és haza is hozzon, mert nem egyszer voltam vele olyan helyeken, ahol térerő is csak a mesében volt.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 195000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 206 SW | Következő autója? | Auris 1.6 Valvematic |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |
