Hófehérke, hét törpe nélkül - folytatás
Szöveges ítélet
Ez tehát kiegészítés a 8 évvel ezelőtti írásomhoz...
Napi használatban töltötte a 11 évet, 90%-ban városban, rövid utakon. Talán ezért is evett meg 3 évente egy akkut. Ennek ellenére továbbra is bizonyította, hogy olcsón fenntartható autó.
Kényelmesnek mondható volt annak idején, de eljárt felette az idő. A két gyerek "felnövesztése" is alig látszik rajta: a kosz, a foltok könnyen kiszedhetőek az ülések és a padló kárpitjából. Az idő a belsején nem igazán látszik, éppen észrevehető a vezetőülés kárpitjának szöszösödése, a váltószoknya öregedése. Ezen felül olyan, mint új korában. Magyarul: egész autóformája van 11 év után is. Kívülről is OK, de a városi lét meglátszik rajta: egy-egy ajtórányitás, lökhárító karcolás, de rozsda se az alvázon, se a karosszérián. Gumitömítések rendben, egyedül a szélvédő körül látszik némi finom repedezés. Zörgés-nyiszorgás teljesen elviselhető (csak rossz úton jön elő), pedig érzékeny vagyok rá.
Az ereje rendben, autópályán is lehet vele előzgetni, amit ki is használok. Egyetlen egyszer éreztem kevésnek a 90 lóerőt: hátsó ajtón 3 bicikli, 3 fő nyaralásra bepakolva, viharos szembeszél: 100 km/h volt a maximum pár kilométeren keresztül...
Futómű szerintem rendben van, sosem volt kiszámíthatatlan, pedig időnként részben szándékosan, részben hibázás miatt feszegettem a határokat...
Szóval összességében eddigi legjobb autóm. Túlzás lenne, azt mondani, hogy imádtam, de együtt éltünk, élvezhető volt, és tökéletesen kiszolgált. Remélem az utódjában (Astra K ST) sem fogok csalódni.
Gomboshoz annyit: egyetlen kivételtől eltekintve mindig korrektek, segítőkészek, gyorsak voltak, kivéve legutóbb: (nem) kicsit túláraztak egy alkatrészt, szerintem gyári áron fizettem meg egy utángyártottat, csak hirtelen nem tudtam utánanézni (kipufogó flexicső). A kötelező szerviz mindig max. 40e körül volt (átvizsgálás, olaj, szűrők, időnként gyertyák). Azért hordtam végig márkaszervizbe, mert bíztam bennük, és a szervizkönyv is jól mutat most eladáskor...
Hibalista
- Az előző listához képest: - - Két hátsó lengéscsillapító (kb. 120e km-nél) - - Kipufogó flexicső (még bírt volna egy évet (170e km-nél) - - Vízszivattyú műanyag csonk (fémre cserélve) (150e km-nél) - - Olajnyomás szenzor (160e km-nél) - - Klímakompresszor elektromágneses kuplung (vagy mi) (110e km-nél) - - Ezen kívül csak fékbetét csere (2x) és féktárcsa csere (1x) volt, valamint 3 akkumulátor, és pár izzó. A gyári gumik (Bridgestone) 10 évet bírtak (persze télre 4 hónapig téli gumik voltak fent), isten bizony, még ennyi idősen is jól is tapadtak, csak kopáshatáron voltak.
Ide hordtam szervizbe
Opel Gombos
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 11 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 175000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Swift 1.3 | Következő autója? | Astra K ST |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
